نویسنده: قاسم ممتاز جمعه، 26 شهریور 1395
ساعت 15:55

اولین تجربه ی بازی Forza Horizon 3

4.75 از 5

توجه : برای ارتباط بهتر با این مطلب از زبان عامیانه برای نوشتار استفاده شده است .
بنده علاقه ای به نسخه ی دموی بازی ها ندارم. ترجیح میدم بازی هائی را که دوست دارم بعد از عرضه ی رسمی تجربه کنم تا مشکلات بازی تا حد امکان توسط تیم سازنده برطرف شده باشه، و من مجبور نباشم باگ های احتمالی خنده دار یا مشکلات ناجور از جمله افت فریم یا لود نشدن تکسچر به دلایل مختلف رو تحمل کنم . اما Forza Horizon 3 برای من استثاست . معتقدم که سری Forza Horizon یکی از بهترین سری بازی های سبک جهان باز در ژانر مسابقات اتومبیل رانی هست که طی نسل هفتم معرفی و در نسل هشتم ادامه پیدا کرده. ویژگی فورزا هورایزون علاوه بر گرافیک فوق العاده و مجموعه ی عظیم اتومبیل هائی که در اون لایسنس شدن ، گیم پلی بسیار جذاب اون هست. حتی اگر به کنسول های بازی مایکروسافت علاقه ای نداشته باشید و یا از طرفداران دو آتشه ی کنسول های سونی باشید و البته به بازی های سبک مسابقات اتومبیل رانی هم علاقه مند باشید، نمیتونید بی تفاوت و بسادگی از کنار وسوسه ی تجربه ی Forza Horizon عبور کنید. به محضی که بازی رو اجرا کنید نا خودآگاه به جمع طرفداران Forza Horizon خواهید پیوست و ساعتها از وقتتون رو به اون اختصاص خواهید داد . این مقدمه رو برای این با شما در میون گذاشتم که بدونید 18 گیگابایت دانلود برای نسخه ی دموی Forza Horizon 3 که تنها 3 روز قابل بازیه و 15 روز تا عرضه ی رسمی اون زمان باقی مونده برای یک طرفدار سبک بازی های اتومبیل رانی اون هم با سرعت دانلود 400 کیلوبایت بر ثانیه کار غیر منطقی بنظر نمیرسه . حداقل من که حس بدی نسبت به حجم دانلودی که صرف این دمو کردم ندارم و از لحظه لحظه ی اون لذت بردم .
دموی قابل بازی Forza Horizon 3 همونطور که داخل اخبار هم گفته شد از قابلیت HDR پشتیبانی نمیکنه و تنها قراره که این قابلیت در نسخه ی کامل بازی وجود داشته باشه . البته با توجه به اینکه مانیتور مورد استفاده ی من یک Asus VE248H بود که تا جائی که اطلاع دارم امکان پشتیبانی از HDR رو نداره ، پس شخصا برای من فرقی ایجاد نمیکنه. اما ممکنه در تجربه ی بازی برای دوستانی که از این تکنولوژی بر روی نمایشگر هاشون بهره میبرن تاثیر مثبتی داشته باشه . به هر حال حسی که با شروع دموی قابل بازی Forza Horizon 3 اون رو تجربه میکنید حس رضایته . رضایت از تجربه ی عنوانی که دوستش داشتید و الان میتونید در قالبی جدید با گرافیکی بهتر و بسیار گسترده، دوباره اون رو لمس کنید . گرافیک بازی بدون اغراق فوق العاده است . استرالیا با موقعیت جغرافیائی بینظیرش ، با ساحل شنی زیبا و جنگل های انبوه و جاده های طولانی اش، اگر بهترین انتخاب Playground Games برای نسخه ی سوم Forza Horizon نباشد، یکی از بهترین انتخاب های موجود برای این استودیو و اعضایش به حساب میاد. اعتراف میکنم گرافیک بازی در مقایسه با نسخه ی قبلی بر روی Xbox One تغییر چشمگیری نداشته . البته لازم به توضیحست که گرافیک نسخه ی قبلی هم در نوع خودش عالی بود. به همین خاطر بین گرافیک Forza Horizon 2 و 3 شاهد یک جهش گرافیکی عجیب و محسوس نیستیم اما بهینه سازی هائی که انجام شده بخوبی کاستی های نسخه ی قبلی رو پوشش دادند . محیط های جنگلی فوق العاده ، حس خوب گذشتن از برکه های آب جمع شده در وسط جاده ، تاثیر فیزیکی کند و سنگین شدن ماشین بخاطر عبور از ماسه های گرم و رونده ی کنار ساحل، انواع و اقسام ماشین های مختلف از کلاس های متفاوت موجود در بازی ، مسابقات متنوع ، آب و هوای داینامیک و حس خوب رقابت با دوستان از ویژگی های Forza Horizon 3 بشمار میاد که از همون ابتدای بازی شما رو از حس لذت بخش یک بازی خوش ساخت در ژانر مسابقات اتومبیل رانی لبریز میکند . در نهایت اینکه شما با دانلود 18 گیگابایت برای تجربه ی دموی بازی Forza Horizon 3 ضرر نکردید!

القصه، سخن کوتاه میکنم و شما رو به تماشای 40 دقیقه ی ابتدائی Forza Horizon 3 که گیم پلی شخصی خودم هست دعوت میکنم ...

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 42
    تشکر: 45
    تشکرشده: 36
    پروفایل psn: Faridfurious10
    رتبه لیدربرد psn: 106
    کنسول‌های بازی:

    دوستان باید بگم که این بازی بی نظیره ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    مقاله مختصر و مفیدی بود و به نظر من این عنوان هنوز جای پیشرفت داره و می توانه خیلی بهتر از این باشه هرچند که الان هم در حد قابل قبولی قرار داره، به هر حال امیدوارم که عنوان خوبی از آب در بیاد :in-lo:

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.