کنسول جادویی نینتندو / نگاهی به کنسول نینتندو سوییچ
از وقتی نینتندو تصمیم به ساخت Wii U گرفت , بازیبازان زیادی از آن استقبال کردند و آن را دوران جدیدی برای این کمپانی می پنداشتند. نینتندو با معرفی Wii U بار دیگر کنسولی با ویژگی های خلاقانه به همگان معرفی کرد. اما شاید هیچکس فکرش را نمی کرد که Wii U چنین شکستی بخورد؛ مخصوصا بعد از تعداد قابل توجه بازی هائی که در E3 2012 برای این کنسول رونمایی شدند. بازیبازان زیادی جذب Wii U شدند و می توان گفت بازی های معرفی شده برای این کنسول تاثیرش را بر روی مخاطبان گذاشته بود. اما با عرضه این کنسول و ناامید کننده ظاهر شدن عناوینی مثل Zombie U، متاسفانه Wii U از همان سال انتشارش از حمایت بازیسازان محروم ماند و باعث شد خیلی سریع پشتیبانی سازندگان از این کنسول دوست داشتنی قطع شود. با اینکه بازی های خوبی برای این کنسول انتشار یافتند اما شاید تعدادشان کمتر از انگشتان دو دست بود. با وجود کنسول هایی نظیر PS4 و Xbox One بنظر وقت گذاشتن سازندگان برای ساخت بازی برای Wii U کمی بیهوده به نظر می رسید. Wii U خیلی سریع شکست خورد و در حالیکه این شانس را داشت تا به یک کنسول عالی تبدیل شودT بواسطه عدم پشتیبانی سازندگان به گوشه ای کنار گذاشته شد تا با فروشی حدود 13.5 میلیون دستگاه به کار خود خاتمه دهد. نینتندو با درس گرفتن از اشتباهات گذشته قصد انتشار کنسولی با عملکرد بهتر را دارد . با ما و ادامه این مقاله همراه باشید .
Wii U , کنسولی که به اعتقاد بسیاری سخت فزاری در حد کنسول های نسل هفتمی داشت , در حالی که چوات یرلی , یکی از اعضای اصلی کرایتک گفته بود این کنسول به مراتب از PS3 و X360 قوی تر است
نینتندو با تجاربی که از انتشار Wii U به دست آورد تصمیم به انتشار کنسولی جدید گرفت، کنسولی که با نام رمز NX شناخته می شد. اما هر روز که می گذشت شایعات زیادی حول این کنسول به گوش می رسید. استودیوی لهستانی CD Project Red که سری ویچر را در کارنامه اش دارد اعلام کرد که NX فوق العاده خواهد بود، که این خود احتمال انتشار عنوان Cyberpunk 2077 را بر روی این کنسول بیشتر می کرد . یوبیسافت نیز گفته بود NX پتانسیل بالایی دارد. حتی مشخصاتی از سخت افزار این کنسول در دسترس عموم قرار گرفت .
جالب این جا بود که با اینکه کنسول NX به نمایش در نیامده بود اما نینتندو گفته بود که به برندگان مسابقه بازی Splatoon , NX اهدا خواهد کرد !
کمپانی نام آشنای تیک تو نیز خوشبینی خود را نسبت به این کنسول اعلام کرد. اما چیزی که ذهن طرفداران نینتندو را با خود درگیر کرده بود بازی های این کنسول بودند. بجز اینکه ساخت نسخه های جدید ماریو و افسانه زلدا برای این کنسول تایید شدند بازی مهم دیگری معرفی نشد ؛ حتی با وجود اینکه بتزدا اعلام کرده بود که ساخته شدن بازی را بر روی این کنسول بررسی خواهد کرد .
پایان شایعات قدیم و سوالات جدید پیرامون Nintendo Swich
پس از تمامی این شایعات نینتندو با انتشار تریلری در اکتبر 2016 کنسول جدیدش را بطور رسمی معرفی کرد . نام این کنسول Switch بود و قابلیت های جالبی را در اختیار بازیبازان قرار می داد . در تریلر اولیه دیده می شد که امکان بازی کردن با نینتندو سوییچ هم بصورت یک کنسول خانگی و هم به شکل یک کنسول قابل حمل میسر بود ; اما نینتندو با انتشار این تریلر سوالات بیشتری در ذهن مخاطبان ایجاد کرد .
در این تریلر نمایی از بازی The Elder Scrolls V Skyrim دیده می شد , در حالی که بتزدا انتشار اسکایریم را برای نینتندو سوییچ تایید نکرده بود
نینتندو اعلام کرد که بازی های به نمایش در آمده در این تریلر , صحنه واقعی بازی ها نیستند ! طبق مصاحبه ای که با یکی از بازیگران این تریلر انجام شد، وی این موضوع را تایید کرد و گفت که آن ها در این تریلر از ماکت کنسول استفاده می کردند و صحنه های بازی ها هنگام ویرایش ویدیو به آن افزوده شد. شایعات پیرامون سوییچ اوج می گرفت و هر روز بیشتر و بیشتر می شد و سازندگان بسیاری راجع به این کنسول نظر می دادند . تاد هاوارد که شانس بازی با این کنسول را در نمایشگاه E3 داشت گفته بود:
" شاید بتوانم بازی با این کنسول را بهترین تجربه ام در جریان نمایشگاه های E3 ای که تا کنون در آن حضور داشته ام معرفی کنم . "
افراد زیادی مانند فیل اسپنسر و شوهی یوشیدا به تحسین این کنسول پرداختند، در حالی که بجز چند بازی به نمایش در آمده در این تریلر چند دقیقه ای ( که به گفته نینتندو صحنه واقعی بازی ها نبودند ) بازی دیگری برای این کنسول معرفی نشد. شخصا از معرفی کنسول خوشم آمده بود و مجذوب ویژگی های این دستگاه جادویی شده بودم. اما فقدان بازی مهم برای این کنسول عاملی بود که نمی شد از آن گذشت . نینتندو هر از چند گاهی اطلاعات محدودی از دستگاه جدیدش به اشتراک می گذاشت و گفته بود که مانند Wii U نمی توان از صفحه سوییچ به عنوان نمایشگر دوم استفاده کرد .
مجسمه های آمیبو در کنسول جدید نینتندو قابل استفاده خواهند بود
مدیر عامل انویدیا گفته بود که سوییچ توانایی اجرای بازی های مولتی پلتفرم را دارد , در حالی که بعد ها شایعه شد که قدرت این کنسول از PS4 کمتر است. می توان این روز ها را، روز های سختی برای دوستداران نینتندو دانست؛ چرا که نینتندو بجای پاسخ دادن به سوالات، بیشتر برای بازیبازان سوال ایجاد می کرد. امکان استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در این کنسول نیز در هاله ای از ابهام قرار داشت.
نینتندو سوییچ از Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی می کند و صفحه آن چند لمسی خواهد بود
پایان دادن به شایعات نینتندو سویچ
نینتندو قول داده بود که در ماه دسامبر طی برگذاری یک کنفرانس خبری اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. در این کنفرانس بود که نینتندو به خیلی از سوالات پاسخ داد و فهمیدیم که سوییچ فاقد قفل منطقه ای خواهد بود؛ کسانی که Wii U داشته اند می دانند که این چه ویژگی مهمی است! روال اجرای بازی ها بر روی Wii U اینگونه بود که ریجن بازی مورد نظر باید با ریجن کنسول یکسان می بود زیرا در غیر این صورت قادر به اجرای بازی نبودید. این معضل در نینتندو سوییچ برطرف شده و این کنسول بصورت Region Free عرضه می شود.
نینتندو سویچ یک کنسول ریجن فری است
جویکان ها کنترلر های کوچکی هستند که امکانات زیادی در اختیار بازیباز قرار می دهند
خبر مهم دیگر مربوط به جویکان ها بود. همان گونه که از تریلر معرفی هم معلوم بود سوییچ هم بصورت یک کنسول خانگی و هم به شکل یک کنسول قابل حمل قابل استفاده است. برای استفاده از سوییچ به شکل یک کنسول قابل حمل می بایست دو جایکان را به سمت چپ و راست صفحه سوییچ متصل کرد تا امکان اجرای بازی در بیرون از خانه فراهم شود . البته رزولوشن بازی ها در این حالت 720p است، در حالیکه رزولوشن بازی ها بر روی صفحه تلویزیون 1080p خواهد بود .
رزولوشن تصاویر در زمان استفاده از نمایشگر قابل حمل نینتندو سویچ 720P است درحالی که این کنسول در زمان اتصال به تلویزیون بازی ها را 1080P اجرا می کند
می توانید جویکان ها را به یک کنترلر استاندارد تبدیل کنید
با اتصال جویکان ها به سوییچ , از آن به عنوان یک کنسول دستی استفاده کنید
داک وسیله ایست که به کابر اجازه اتصال سوییچ را به تلویزیون می دهد تا به عنوان یک کنسول خانگی مورد استفاده قرار گیرد . اگر هم مایل باشید می توانید با خریداری Pro Controller به بازی کردن عناوین سوییچ بپردازید .
Pro Controller شباهت زیادی به کنترلر Xbox One دارد
بخش قابل توجهی از این کنفرانس به معرفی بازی های متنوع اختصاص داده شد؛ نسخه جدید ماریو که قبلا ساخت آن تایید شده بود، با پسوند Odyssey رونمایی شد که برخلاف نسخه های قبلی در مکان های شهری نیز جریان داشت و یک اثر Open World به شمار می رفت. عنوان دیگر , Arms بود که توانایی جویکان ها را در بطن گیم پلی نشان می داد. بازی به سبک مبارزه ایست و به بازیباز این اجازه را می دهد تا با به دست داشتن جویکان ها و پیاده سازی حرکات دست در گیم پلی، حریف را شکست دهد.
دالسیم از استریت فایتر با آن دست های درازش سلام می رساند ! بازی Arms به اثر قدیمی Punch-Out!! نیز شباهت هایی دارد
بازی خلاقانه دیگر 1-2 Switch بود؛ اثری به سبک Party Game که از امکانات جویکان ها استفاده می کند و دارای 28 مینی گیم خواهد بود. بتزدا انتشار اسکایریم را بر روی سوییچ تایید کرد و دنباله Splatoon معرفی شد. استودیوی Monolith Soft ( این استودیو را با استودیوی Monolith Productions که در سال 2014 عنوان Middle Earth Shadow of Mordor را منتشر کرد اشتباه نگیرید ) نسخه دوم Xenoblade Chronicles را به نمایش درآورد . در طول این کنفرانس تنها بازی های Arms و 1-2 Switch از قابلیت جویکان ها استفاده می کردند و بازی دیگری با محوریت به نمایش درآوردن قابلیت های جویکان ها به نمایش گذاشته نشد. هر چند همین بازی ها کافی بودند تا بفهمیم نینتندو حساب ویژه ای روی سوییچ باز کرده و قرار است بازی هایی با ماهیت سرگرم کننده تحویل مخاطب دهد. یکی از سورپرایز های این کنفرانس را می توان احیای اثر قدیمی Hudson Soft یعنی سری Bomberman نامید، دنباله این سری با نام Super Bomberman R برای سوییچ معرفی شد که کونامی دیجیتال وظیفه نشر آن را بر عهده دارد.
جویکان ها را می توان به دست هم متصل کرد
امکان اجرای عناوین نسل های قبل بروی Nintendo Switch
نینتندو اعلام کرد که کنسول جدیدش هر ماه بصورت رایگان عناوین NES و SNES دریافت خواهد کرد. این یعنی نینتندو حتی برای رتروگیمر ها احترام قائل شده و گویا قرار است، هم کاربران جدید و هم رتروگیمر ها با سوییچ لحظات خوشی را سپری کنند. اما هنوز مشخص نیست که قابلیت بکوارد این کنسول فقط توانایی اجرای عناوین NES و SNES را دارد یا بازی های Gamecube , Wii و Wii U نیز با این کنسول قابل بازی خواهند بود. قبل از برگذاری این کنفرانس نینتندو پاسخ داده بود که سوییچ نمی تواند دیسک های بلوری Wii U و کارتریج های 3DS را اجرا کند. این یعنی قادر به اجرای عناوین فیزیکی 3DS و Wii U بر روی سوییچ نیستیم، که این امر با توجه به نداشتن درگاه بلوری این کنسول برای اجرای بازی های Wii U منطقی به نظر می رسد. اما از آن جایی که 3DS هم از کارتریج استفاده می کرد، عدم امکان اجرای عناوین 3DS بر روی سوییچ کمی عجیب است. البته احتمال انتشار نسخه های دیجیتالی بازی های Gamecube , Wii , Wii U برای این کنسول در فروشگاه مجازی نینتندو وجود دارد. قیمت بازی های سوییچ 60 دلار اعلام شد که هم قیمت بازی های PS4 و Xbox One است. بازی های سوییچ مانند 3DS بر روی کارتریج عرضه خواهند شد و خبری از دیسک های بلوری ( مانند کنسول های نسل حاضر ) نیست. در تصویر زیر می توانید اندازه قاب بازی های سوییچ را مشاهده نمایید.
قاب بازی های نینتندو سوییچ تقریبا هم اندازه قاب بازی های کنسول دستی PSP است
رابط کاربری نینتندو سوییچ زیبا به نظر می رسد
سرویس آنلاین نیز در کنسول وجود دارد و این برای برای اولین بار است که برای استفاده از این سیستم در کنسول نینتندو باید هزینه پرداخت کنید؛ چرا که کنسول های قبلی نینتندو سرویس آنلاین پولی نداشتند. قیمت سالانه این سرویس چیزی بین 2000 ین الی 3000 ین می باشد که کمتر از قیمت سرویس های آنلاین موجود در کنسول های مایکروسافت و سونی است. رئیس کمپانی نینتندو چندی پیش گفته بود که به علت معطوف شدن تمرکز آنان برای ساخت کنسولی بازی محور حداقل در زمان انتشار خبری از مرورگر اینترنت نیست. این در حالی است که این کنسول فاقد برنامه هایی مانند نت فلیکس است. درست است که کنسول نینتندو قرار نیست به اندازه Xbox One امکانات جانبی در اختیار کاربر بگذارد اما کم بودن امکانات جانبی در نینتندو سوییچ به این اندازه، جای کمی تعجب دارد. حتی اعلام شده که شبکه اجتماعی Mii verse نیز در این کنسول وجود نخواهد داشت و از Street Pass هم پشتیبانی نمی کند.
محتویات داخل جعبه نینتندو سوییچ . از بالا سمت راست به تریتیب : داک نینتندو سوییچ , جویکان ها ( که در دو طرح مختلف عرضه می شوند ) , کنسول نینتندو سوییچ , کابل HDMI , کابل برق , بند جویکان ها ( برای اتصال جویکان ها به دست ) و جویکان گریپ ( برای تبدیل کردن دو جویکان به یک کترلر استاندارد ) . جالب است بدانید که جویکان گریپ های داخل جعبه کنسول , قابلیت شارژ کردن جویکان ها را ندارند !
نینتندو به موفقیت سویچ ایمان دارد
نینتندو به دو علت اعتقاد دارد که دستگاه جدیدش موفق می شود. رجی، مدیر نینتندو آمریکا در مصاحبه ای گفته بود که اولین دلیلی که در شکست خوردن Wii U نقش داشت درست معرفی نکردن آن بود و دلیل دوم نیز عدم وجود بازی های متعدد. رجی اعتقاد دارد که سوییچ با نمایش قابلیت های مهم آن به بازیبازان معرفی شد و از نظر تنوع بازی هیچ کمبودی ندارد. نینتندو در مورد نامگذاری کنسول توضیح داد که سوییچ بهترین نام برای این کنسول است؛ زیرا نام سوییچ معرف یکی از ویژگی های اصلی این کنسول یعنی جابجایی بین صفحه تلویزیون و صفحه سوییچ است. همچنین این کنسول قرار است شیوه سرگرم شدن مردم را متحول سازد. رجی گفته بود که به عنوان بخشی از برنامه نینتندو برای پایین نگه داشتن قیمت ها هیچ گونه باندل بازی ای به همراه کنسول منتشر نمی شود؛ در حالی که خیلی ها انتظار داشتند باندلی برای نسخه جدید افسانه زلدا به همراه سوییچ انتشار یابد. مدیر عامل نینتندو در مصاحبه ای در مورد احتمال استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی گفت :
" نینتندو در حال مطالعات مختلف برای واقعیت مجازی است ولی در وهله اول باید به دنبال راه حلی باشیم تا بازیباز ها بتوانند بطور بی نقص به بازی کردن بازی های واقعیت مجازی بپردازند "
هر چند بودن یا نبودن بازی هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند تاثیر خاصی در جذب مخاطب ندارد. حتی برای PS VR ، هدست واقعیت مجازی سونی، که چندین ماه از انتشارش می گذرد عنوان مهمی منتشر نشده و بعید است بازیبازان حرفه ای بخاطر تجربه بازی های واقعیت مجازی از بازی کردن با کنترلر ها دست بکشند.
کوجیما خالق سری متال گیر , نینتندو سوییچ را رویای بازیبازان معرفی کرد
بازی های مولتی پلتفرم های بیشتر برای نینتندو سویچ
خوشبختانه به علت سخت افزار این کنسول , شیگرو میاموتو گفت که سازندگان آثار Third Party که برای PC بازی منتشر می کردند، قادرند بازی هایشان را روی سوییچ پورت کنند و این کار به زمانی کمتر از یک سال احتیاج دارد! طبق گفته های تاکاهاشی، مدیر نینتندو، از زمان آغاز توسعه سوییچ هدف آن ها فراهم کردن بستری بود که انواع توسعه دهندگان Third Party بتوانند به راحتی نرم افزار های خود را برای سوییچ تولید کنند. آن ها حتی کنسول را با آنریل انجین و موتور یونیتی سازگار کرده بودند. این مهم به این معناست که این بار آثار Third Party بیشتری میزبان پلتفرم جدید نینتندو می شوند. تا بدین لحظه که این مقاله را می خوانید چیزی بیش از پنجاه عنوان مولتی پلتفرم با کیفیت برای این کنسول در دست ساخت قرار دارند که از مهمترین آن ها می توان به Syberia 3 اشاره کرد . یوبیسافت نیز پشتیبانی خود را از این کنسول اعلام کرد و اکنون در حال ساخت عناوین Rayman Legends Definitive Edition و Steep و مهمتر از همه Just Dance 2017 برای سوییچ است.
مهمترین عناوین یوبیسافت بر روی نینتندو سوییچ
Launch Title های امیدوار کننده برای نینتندو سویچ در راه است
عناوین لانچ می توانند تاثیر بسزایی در فروش یک کنسول داشته باشند و عناوین زیادی مثل هیلو این موضوع را اثبات کرده اند. عناوین لانچ نینتندو سوییچ فقط ده عنوان ( و در ژاپن یازده عنوان ) هستند . شاید از نظر تعداد , عناوین هنگام عرضه سوییچ در مقابل عناوین لانچ Wii U ( که بسته به منطقه از 11 تا 26 عنوان متغیر بود ) حرفی برای گفتن نداشته باشند، اما وقتی این بازی ها را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می شویم که این عناوین از نظر کیفیت هیچ کم و کاستی ندارند؛ بزرگترین نسخه افسانه زلدا قرار است به خانه نینتندو دوستان بیاید تا ساعت ها آن ها را سرگرم کند.
اگر از تمامی نسخه های افسانه زلدا و دنباله های فرعی سری فاکتور بگیریم , لینک در شش بازی به عنوان شخصیت قابل بازی ظاهر شده
همچنین عنوان محبوب یوبیسافت یعنی Just Dance 2017 نیز برای این کنسول انتشار می باید . 1-2 Switch نیز از دیگر عناوین هنگام عرضه این کنسول است که با ذات Party Game بودنش دارای 28 مینی گیم مختلف است . نسخه های جدید مجموعه های Skylanders و Bomberman و بازی I Am Setsuna و نسخه ارتقا یافته The Binding of Isaac Afterbirth هم از دیگر عناوین مهم این کنسول , هنگام عرضه هستند .
با نگاهی کوتاه به این لیست می توان پی برد که طبق گفته رجی , نینتندو سوییچ از حیث تنوع بازی هیچ کمبودی ندارد ( الآن که بازی های این لیست را می خوانید عناوین بیشتری برای هنگام عرضه سوییچ به آن اضافه شدند )
با بررسی کوتاه تمامی بخش های این کنسول لیستی از پنج بازی آماده کرده ایم که امیدواریم هر چه زود تر دنباله آن ها برای نینتندو سوییچ منتشر شوند .
5-Sin and Punishment
این بازی که در دوران اوج سبک شوتر ریلی برای N64 انتشار یافت یک شوتر ریلی ساده نبود و امکاناتی نظیر جاخالی دادن را در اختیار بازیباز قرار می داد و حتی امکان قفل کردن روی اهداف نیز وجود داشت، که البته در این صورت به میزان کمتری از خط سلامتی دشمنان کم می شد. همچنین تایمری در بالای صفحه نمایان بود که پایان یافتن آن، به تدریج از خط سلامتی شخصیت اصلی کم می کرد و باید آن را پر می کردید . بخش مولتی پلیر هم در بازی وجود داشت و به این صورت بود که یک بازیباز وظیفه کنترل شخصیت اصلی را بر عهده داشت و بازیباز دیگر اهداف را نشانه گیری می کرد . این بازی در سال 2007 در فروشگاه مجازی نینتندو برای Wii انتشار یافت و دنباله ای با نام Star Successor برای آن منتشر شد، اما تا کنون از ساخت دنباله این عنوان خبری به گوش نرسیده. مطمئنا تجربه یک بازی ریلی با جویکان ها می تواند لذت بخش باشد و بواسطه قابلیت HD Rumble جویکان ها ( این قابلیت می تواند ویبره را به شکل های مختلف به دست وارد کند ) این تجربه، هیجان انگیز تر هم می شود .
4-Red Steel
بهترین عنوان سبک اول شخص کنسول Wii در کنار سری Conduit بازی Red Steel بود. Red Steel هر چند در زمان عرضه اش ضعف هایی داشت و نتوانست در حد نمایش هایش ظاهر شود اما سازندگان در نسخه دوم کولاک کردند و یکی از برترین عناوین Wii را ساختند. Red Steel 2 را با توجه به تغییراتی که نسبت به نسخه اولش داشت می شد ریبوتی برای آن به شمار آورد؛ استایل گرافیکی بازی به سل شید تغییر سبک داده بود و اکشن بازی از سرعت بیشتری نسبت به نسخه اول برخوردار بود. در بازی امکان استفاده از اسلحه و شمشیر را داشتید و همین ویژگی ( یعنی ترکیب سلاح های گرم و سرد در گیم پلی ) بود که بخش اکشن را جذاب تر می کرد . شاید Shadow Warrior را که در سال 2013 انتشار یافت بتوان شبیه ترین عنوان به Red Steel نامید که البته در مقایسه با آن ضعف های زیادی داشت. با توجه به اینکه یوبیسافت از جمله شرکت هایی است که چندین بازی برای سوییچ در دست ساخت دارد، انتظار می رود دنباله این بازی را معرفی کند .
3-Eternal Darkness
نسل ششم عصر درخشان آثار سبک ترس و بقا بود، عناوینی که هر کدام مخاطبان خاص خود را داشتند. استودیوی Silicon Knights در اولین تجربه بازی سازی اش برای کنسول گیم کیوب اثری خاص با نام Eternal Darkness منتشر کرد. بازی ایده های جدید و متفاوتی داشت و همین باعث شد بازی بعد از سالیان سال بی رقیب باقی بماند. کم و زیاد شدن صدا یا آمدن خطا های مختلف بر روی صفحه نمایش که باعث حواس پرتی بازیبازان می شد این بازی را به یکی از بهترین عناوین نسل ششم تبدیل کرد. اگر با استودیوی Silicon Knights آشنایی ندارید باید بگوییم که نسخه بازسازی شده نسخه اول Metal Gear Solid با پسوند Twin Snakes به دست این استودیو برای Gamecube منتشر شد و می توان گفت هر دو ساخته این استودیو بر روی Gamecube از بهترین آثار این کنسول نسل ششمی هستند. با تمدید شدن حق استفاده از نام تجاری Eternal Darkness توسط نینتندو امیدواریم دنباله این اثر یا حداقل بازسازی آن برای سوییچ منتشر شود و جویکان ها نیز در آن کارایی داشته باشند.
2-No More Heroes
گویچی سودا را همگان با عناوین بی نظیر Killer7 و Shadow of the Damned می شناسند . قبل از عرضه Wii ، این بازیساز ژاپنی قول انتشار عنوانی با کیفیت را برای این کنسول داده بود و در سال 2007 بود که اثری به نام No More Heroes را منتشر کرد. کسانی که در نسل هفتم Wii داشتند به خوبی با این بازی آشنایی دارند. No More Heroes با سبک هک اند اسلش و خشونت زیادش طرفداران بازی های اکشن را به سرعت جذب خود کرد. بازی در فضای Open World جریان داشت و هدف در این بازی کشتن چند قاتل برای تبدیل شدن به یک قاتل کارکشته بود. از ایده های بکار رفته در این بازی می توان به شارژی بودن کاتانا در طول بازی اشاره کرد، بطوریکه بعد از مدت زمان مشخصی باید با تکان دادن ریموت Wii ، کاتانا را شارژ می کردید تا ضربه زدن به دشمنان امکان پذیر باشد. با اینکه سودا انتشار نسخه جدیدی از این بازی را برای سوییچ تایید کرد اما تا کنون شاهد هیچ گونه نمایشی از آن نبودیم، ولی از همین الآن می توانیم مطمئن باشیم که بازی از ویژگی جویکان ها استفاده خواهد کرد، چرا که نسخه های قبلی هم از مکانات Wii استفاده می کردند.
1-Metroid
سری متروید در کنار ماریو و افسانه زلدا نماد کنسول نینتندو به شمار می آید. بعد از نسخه Other M که با همکاری تیم نینجا در سال 2010 منتشر شد، بجز یک دنباله فرعی برای 3DS هیچ نسخه دیگری از این سری منتشر نشده است. سری متروید یکی از پرافتخار ترین بازی های تاریخ است و انتشار نیافتن آن طی چند سال اخیر مانند این است که کنسول مایکروسافت را بدون سری Gears of War تصور کنیم! عرضه یک دنباله از متروید می توانست از شکست Wii U جلوگیری کند. اما اینکه چرا این عنوان در سکوت خبری فرو رفته هنوز معلوم نیست ؟! اگر نسخه جدیدی از متروید برای سوییچ منتشر شود، می توان گفت که فروش کنسول جدید نینتندو تضمین خواهد شد و یکی از برترین اکشن ادونچر های تاریخ در دسترس کاربران نینتندو قرار می گیرد. فقط امیدواریم اگر نسخه جدید متروید در دست ساخت است، دنباله ای فرعی از این سری نباشد و همانند سری Prime یا نسخه Other M بتواند بازیبازان را سرگرم کند .
بازگشت به روز های اوج
همان طور که خواندید نینتندو قصد دارد به روز های اوجش بازگردد و با انتشار سوییچ تجربه منحصر به فردی برای گیمرها به ارمغان بیاورد. بازی کردن با یک کنسول هم بصورت یک پلتفرم خانگی و هم به شکل یک کنسول قابل حمل از آن دست پیشنهاد هایی است که کمتر کسی آن را رد می کند. نینتندو کنسولی را در دست توسعه دارد که قرار است شکست Wii U را جبران کند و می تواند در زمره متفاوت ترین کنسول های تاریخ گیم قرار گیرد. سوییچ با قیمت 299 دلار در 13 اسفند ماه عرضه می شود. نظر شما درباره کنسول جدید نینتندو چیست ؟ به نظر شما این کنسول می تواند موفقیت های Wii را تکرار کند ؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
با الهام از منابع زیر:
IGN|NeoGaf|TomsHardware|GameSpot...
EuroGame|Kotaku|Polygon|...
نظرات (6)