نویسنده: پدرام پورامامعلی چهارشنبه، 16 اسفند 1396
ساعت 00:15

16 لحظه برتر مراسم اسکار 2018 مطلب ویژه

5 از 5

 در این مقاله قصد داریم به‌یادماندنی‌ترین لحظات مراسم اسکار 2018 را با هم مرور کنیم

در مقایسه با سال قبل، 90مین مراسم جوایز اسکار از حواشی کمتری برخوردار بود؛ با این وجود، شب گذشته نیز لحظات زیبایی از غم و شادی را با خود به همراه داشت؛ از ماجرای هشتگ #Timesup که نمادی از یک جنبش مربوط به جنجال‌ اتهامات جنسی اخیر است تا دست انداختن مریل استریپ! این شما و این لحظات برتر مراسم اسکار 2018.

  1. سخنرانی جالب جیمی کیمل

پس از نمایش یک کلیپ سیاه و سفید از مراسم فرش قرمز، سخنرانی ابتدایی کیمل مطابق انتظار شامل شوخی با تعدادی از نامزدها بود و علاوه بر آن، این مجری محبوب آمریکایی، شوخی با‌ بسیاری از موضوعات داغ روز همانند هاروی واینستین، هشتگ #MeToo (جنبشی مربوط به اتهامات جنسی) و موفقیت فیلم Black Panther در باکس آفیس را از یاد نبرد.

jimmy kimmel

  1. مسخره کردن اما استون توسط جنیفر لارنس

جیمی کیمل در صحبت‌های خود، اشتباهی که سال گذشته در اعلام بهترین فیلم رخ داده بود (فیلم لالا لند به اشتباه برنده اعلام شده بود در صورتی که برنده‌ی اصلی Moonlight بود) را مایه‌ی شوخی قرار داد و گفت:

«امسال وقتی که اسمتون اعلام شد، سریع از جاتون پا نشین بیاین روی استیج. یخورده صبر کنین. ما دلمون نمیخواد که دوباره برامون ماجرا درست شه.»

پس از گفتن این جمله، جنیفر لارنس بلافاصله به دوست خود، اما استون خندید و او را مسخره کرد، چون مخاطب شوخی کیمل، استون بود.

  1. اهدای جایزه‌‌ای گران‌بها از جانب جیمی کیمل به کوتاه‌ترین سخنرانی شب

همه‌ی ما بارها دیده‌ایم که مراسم اسکار از زمان مقرر شده خود بیشتر طول می‌کشد. جیمی کیمل برای مقابله با این معضل تدبیر ویژه‌ای اتخاذ کرده بود؛ او پیشنهاد داد که به کوتاه‌ترین سخنرانی شب یک جت-اسکی که توسط هلن میرن طراحی شده است اعطا گردد. این جایزه در نهایت به مارک بریجز (Mark Bridges) طراح صحنه و لباس فیلم فانتوم ترد (Phantom Thread) برای سخنرانی کوتاهش که تنها 36 ثانیه به درازا انجامید تعلق گرفت.

kawasaki jet ski oscars 2018

مجری مراسم همچنین هشدار داد در صورتی که تعدادی از برندگان سخنرانی خود را بیش از حد طول بدهند، از کمک داوطلبانه‌ی لیکیث استنفیلد (Lakeith Stanfield) به منظور بازسازی صحنه‌ی معروف فیلم Get Out (ترساندن برندگان) استفاده خواهد کرد.

  1. حضور BB-8 در مراسم اسکار

برای معرفی نامزدهای بخش بهترین انیمیشن، مارک همیل از فیلم استار وارز، کِلی ماری ترن و اسکار آیزاک به همراه روبات دوست‌داشتنی سری جنگ ستارگان یعنی BB-8 به روی صحنه آمدند. نپوشیدن لباس رسمی توسط BB-8 و زبانی که BB-8 به آن صحبت می‌کند، از موضوعات جالب توجه این بخش بودند. همچنین همیل اولین اعلام‌کننده‌ شب بود که با اشتباه معروف پارسال (که در بالا راجع بهش صحبت کردیم) شوخی کرد؛ او با خود تکرار می‌کرد: «نگو لالا لند، نگو لالالند».

جالب است بدانید هنگامی که سازندگان انیمیشن Coco (همانطور که انتظار می‌رفت) جایزه‌ خود را دریافت نمودند، از مردم کشور مکزیک برای این پیروزی تشکر کردند.

  1. ستاره‌هایی که مردم را غافلگیر کردند

سال گذشته شاهد حضور مردم عادی در مقابل ردیف اول هنرپیشه‌های حاضر در سالن بودیم، اما در سال 2018 تعدادی از ستارگان مراسم اسکار به میان مردم عادی که در یک سینما بودند رفتند.

جیمی کیمل به همراه گیرمو دل‌تورو، مارگوت رابی، انسل الگورت و آرمی همر، به سالن مجاور رفتند و در حین نمایش فیلم A Wrinkle in Time به تماشاگران هات‌داگ و خوراکی‌های مختلف تقدیم کردند. همچنین صحنه‌ی ملاقات واندر وومن (گال گادوت) با لوک اسکای‌واکر (مارک همیل) جالب توجه بود.

کیمل همچنین از یکی از تماشاگران دعوت کرد تا نام معرفان جوایز بعدی را اعلام کند، اما این شخص در این لحظه‌ی بزرگ زندگی‌اش دچار استرس شد و نام تیفانی هدیش را به اشتباه تلفظ کرد.

  1. لحظه‌های بامزه‌ تیفانی هدیش و مایا رادولف بر روی صحنه

بدون شک، بهترین معرفی شب را هدیش و رادولف با همکاری یکدیگر انجام دادند. آن‌ها درباره‌ی تبعیض جنسیتی شوخی‌هایی به زبان آوردند: «الان اسکار دیگه خیلی سیاه شده؟» آن‌ها همچنین به دلیل این که کفش‌هایشان اذیتشان می‌کرد پابرهنه به روی صحنه آمدند.

آن‌ها همچنین اعلام کردند قصد دارند کمپینی برای اجرای اسکار 2019 راه بیندازند.

  1. ستاره‌ی سریال Hollyoaks برنده‌ی جایزه‌ اسکار شد

سریال Hollyoaks و مراسم اسکار اغلب هیچ سنخیتی با یکدیگر نداشته‌اند. اما اکنون باید اعلام کرد که ستاره‌ سابق این سریال، ریچل شنتون که نقش شخصیت Mitzee را بازی کرده بود هم‌اکنون بخاطر بازی در The Silent Child یک برنده‌ جایزه‌ اسکار است. او فیلمنامه‌ی این اثر را نوشته که راجع به یک پسربچه‌ی چهار ساله و کر است. این فیلم جایزه‌ اسکار بهترین فیلم کوتاه را کسب کرد.

در یکی از تاثیرگذارترین لحظات مراسم امسال، ریچل تمام کلمات سخنرانی خود را به زبان اشاره ادا کرد؛ زیرا به ستاره‌ی فیلم، میسی اسلای شش ساله قول انجام این کار را داده بود.

  1. جیمز آیوری پیراهنی با طرح تیموتی شالامه را به تن داشت

جیمز آیوری اولین جایزه‌ اسکار خود را در بخش فیلم‌نامه‌ی اقتباسی برای فیلم Call Me By Your Name به‌دست آورد و مسن‌ترین برنده‌ اسکار تا به امروز لقب گرفت. اما سن آیوری به هیچ وجه بر روی حس شوخ‌طبعی بالایش تاثیر نگذاشته است. او با لباس رسمی در مراسم حاضر شد اما بر روی پیراهنش، صورت تیموتی شالامه دیگر نامزد فیلم Call Me By Your Name طراحی شده بود.

Screenwriter James Ivory wears Timothee Chalamet shirt to Oscars

  1. جنبش Time’s Up به روی صحنه آمد

اشلی جاد، آنابلا شیورا و سلما هایک به روی صحنه آمدند تا فیلمی که مربوط به جنبش Time’s Up بود را به حضار معرفی کنند. این جنبش، حامی قربانیان اتهامات جنسی اخیر دنیای هالیوود است و پیامی واضح که حاکی از حمایت از قربانیان بود را به همراه داشت.

در این کلیپ کوتاه افرادی همچون میرا سوروینو، دی ریس، ایوا دورنِی، گرتا گرویگ، کومیل نانجیانی، سلما هایک، جینا دیویس، بری جنکینز، لی دنیلز پیرامون موضوعاتی همچون نژادپرستی، تبعیض جنسیتی، فمنیسم و ... سخنان جالبی بر زبان آوردند.

  1. جردن پیل برنده‌ اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اورجینال شد

نویسنده و کارگردان فیلم Get Out بابت دریافت اولین جایزه‎‌ اسکار خود بسیار خرسند بود. وی سخنرانی خود را به کسانی باعث رشد صدایش شدند و امکان ساخت فیلم Get Out را برایش مهیا کردند تقدیم کرد:

«این برای من باورنکردنیه. حدودا 20 بار نوشتن برای این فیلم رو کنار گذاشتم چون فکر می‌کردم کاری که قراره انجام بدم غیرممکنه. این جایزه رو به مادرم که به من عشق ورزیدن در دنیایی پر از نفرت رو آموخت و همچنین به تمام کسایی که در سینماها Get Out را تشویق کردن تقدیم می‌کنم، عاشقتون هستم.»

jordan peele win oscars 2018

پست پیل در حساب توییترش خود گویای همه‌چیز است:

«همین الان یه اسکار بردم... باورم نمیشه!»

در تاریخ 90 ساله‌ی جوایز اسکار تنها چهار نویسنده‌ سیاه‌پوست در این بخش نامزد شده‌اند.

  1. دست به یکی کردن جنیفر لارنس و جودی فاستر برای دست انداختن مریل استریپ

با انصراف کیسی افلک از اهدای جایزه‌ بهترین بازیگر زن، این وظیفه به طور مشترک به جنیفر لارنس و جودی فاستر (که به کمک عصا حرکت می‌کرد) محول شد. این دو نیز مریل استریپ را دست انداختند.

در ابتدا جودی فاستر به شوخی گفت که استریپ همان کاری را با او کرده است که تونیا هاردینگ در فیلم I, Tonya بر روی رقیب خود انجام می‌دهد. سپس لارنس می‌گوید استریپ قبلا با وی نیز برخوردی داشته است. (اشاره به افتادن جنیفر لارنس در هنگام دریافت جایزه‌ اسکار) وی در پایان می‌گوید:

 «استریپ همیشه تو مهمانی‌های رسمی ناهار به مهربانی با دیگران برخورد می‌کنه» اما فاستر اینگونه پاسخش را می‌دهد: آره فیلم بازی می‌کنه.»

  1. سخنرانی تاثیرگذار فرانس مک‌دورمند

فرانسس مک‌دورمند که از دریافت جایزه‌ بهترین بازیگر زن بسیار هیجان‌زده بود، از حضار تقاضا کرد اگر غش کرد فورا او را به هوش بیاورند چون حرف‌های مهمی برای گفتن دارد. او سخنانش را به این صورت ادامه داد: «ما یه مشت هولیگان و آنارشیست هستیم اما کارمون را به درستی انجام می‌دیم.» مک‌دورمند سپس خطاب به خانواده‌اش گفت: «می‌دونم که شما به من افتخار می‌کنین و این به من یک حس شادی ابدی می‌ده.»

frances mcdormand

مک‌دورمند سپس از تمامی نامزدها زن درخواست کرد که از روی صندلی‌های خود برخیزند و سپس حرف‌های جالبی در رابطه با تبعیض جنسیتی به زبان آورد. برای مشاهده جزییات سخنرانی مک‌دورمند بر روی این لینک کلیک کنید.

  1. لباس‌های عجیب و غریب!

فردی که در سمت راست تصویر مشاهده می‌کنید، شین ویو است. او به همراه پائول دنهام آستربری و جفری اِی ملوین، جایزه‌ اسکار بهترین طراحی صحنه را برای فیلم The Shape of Water کسب کردند.

wierd suits ocars 2018شین ویو را در سمت راست تصویر مشاهده می‌کنید

  1. و اسکار بهترین فیلم تعلق می‌گیرد به...

جیمی کیمل درباره‌ آخرین جایزه‌ شب گفت جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. فِی دانوی و وارن بیتی که سال گذشته افتضاح لالا لند/مونلایت را به بار آورده بودند، برای معرفی بهترین فیلم به روی صحنه آمدند. شوخی‌های کیمل در این میان پایان نداشت. بیتی در ابتدا گفت: «از این که دوباره شما رو می‌بینم خوشحالم.» سپس دانوی پیش از معرفی برنده گفت: «این بار معرفی کردن برنده بسیار بهتر انجام میشه.»

هنگامی که گیرمو دل‌تورو برای دریافت جایزه به روی صحنه آمد، نوشته‌ی داخل پاکت را دوباره بررسی کرد و آن را به دوربین نیز نشان داد.

دل‌تورو جایزه‌ خود را به تمام جوانانی تقدیم کرد که به گفته‌ی خودش راه و روش فیلمسازی در تمام کشورهای جهان را به همگان نشان می‌دهند. سپس به جایزه اشاره کرد و گفت: «این درِ ورودی است، آن را باز کنید و داخل شوید.»

  1. نسل جدیدی از میکروفون‌ها!

بدون شرح!

  1. راجر دیکینز بالاخره برنده‌ اسکار شد

طرفداران فیلم بلیدرانر 2049 بسیار خوشحال هستند؛ زیرا راجر دیکینز بالاخره اولین جایزه‌ی اسکار خود را در بخش فیلم‌برداری به‌دست آورد. این فیلم‌بردار چیره‌دست، که سابقه‌ی کار در اولین فیلم بلیدرانر را نیز در کارنامه‌ی خود می‌بیند، 14بار در این بخش برای فیلم‌هایی همچون رستگاری شاوشنک، فارگو، اسکای‌فال و سیکاریو نامزد شده است. برنده شدن دیکینز درحالی رقم خورد که فیلم‌بردار Mudbound و Black Panter (ریچل موریسون) به عنوان اولین نامزد زن در این بخش تاریخ‌سازی کرده است. بهرحال نادیده گرفتن شایستگی‌های دیکینز برای کسب این جایزه غیرممکن است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.