نویسنده: سینا یکشنبه، 10 مرداد 1400
ساعت 15:37

مورد انتظارترین فیلم‌های آگست 2021 مطلب ویژه

3.25 از 5

در ماه آگست 2021 قرار است شاهد عرضۀ فیلمی از یکی از مهرۀ مهم مارول در دنیای DC، فیلم چندین بار با تأخیر خوردۀ رایان رینولدز که در دنیایی مشابه سری GTA اتفاق می‌افتد و چندین و چند پروژۀ جذاب دیگر باشیم. پس بدون فوت وقت، به سراغ مرور مهمترین فیلم‌هایی که در ماه آگست پخش خواهند شد می‌رویم.

aug film 12

The Suicide Squad

تاریخ پخش: 15 مرداد

زمانی که بررسی توئیت‌های گذشتۀ جیمز گان منجر به قطع همکاری موقت دیزنی با او شد، مدیران وارنر فرصت را غنیمت شمردند و به سرعت برای ساخت نسخۀ جدیدی از فیلم جوخۀ انتحار با گان قرارداد بستند. از تیزرهای تبلیغاتی این فیلم کاملاً واضح است که با فیلمی به شدت متفاوت از نسخۀ قبلی طرف هستیم و نه تنها بیشتر ترکیب این تیم دیوانه تغییر کرده، بلکه همان شخصیت‌های قدیمی هم حالت طنزآمیزتری به خود گرفته‌اند و از بازخوردهای اولیۀ منتقدان به نظر می‌رسد که با بهترین فیلم DCEU طرف هستیم.

aug film 12

Vivo

تاریخ پخش: 15 مرداد

انیمیشن Vivo مثل اکثر پروژه‌های لین مانوئل میرندا، مسیر ساخت پر پیچ و خمی را طی کرده؛ حدود ده سال پیش این پروژه در استودیوی دریم‌ورکس وارد مراحل پیش تولید شد اما به علت خریداری این استودیو توسط یونیورسال، ساخت این پروژه لغو شد ولی این پایان ماجرا نبود و بخش انیمیشن‌سازی سونی حدود 5 سال پیش سکان این پروژه را به دست گرفت. در حالی که در ابتدا قرار بود خود سونی مسئولیت اکران این اثر برعهده بگیرد ولی به علت مشکلات مالی ناشی از همه‌گیری کووید 19، این فیلم به همراه دو پروژۀ انیمیشنی دیگرِ سونی به نتفلیکس فروخته شد و اگر ویوو به اندازۀ نصف The Mitchells vs. the Machines خوب باشد، یک انیمیشن جذاب در انتظار ماست.

aug film 12

Annette

تاریخ پخش: 15 مرداد

لئو کاراکس در عین اینکه یکی از ستایش شده‌ترین کارگردانان سینمای امروز فرانسه است، یکی از گزیده‌کارترین کارگردانان تاریخ سینما هم به حساب می‌آید و با گذشت نزدیک به 40 سال از اکران اولین فیلم بلند او، Annette ششمین فیلم این کارگردان است. کاراکس در تمام این سال‌ها هیچ وقت به دنبال ساخت فیلم‌های معمولی و سرراست نرفته و در اولین ساختۀ انگلیسی زبان خود هم فیلمی کمدی/موزیکال و سورئالی را تحویل مخاطبان می‌دهد که در جریان جشنوارۀ کن امسال با استقبال گستردۀ شرکت کنندگان رو به رو شد.

aug film 12

CODA

تاریخ پخش: 22 مرداد

فیلم CODA با استقبال چشمگیری در جشنوارۀ ساندنس امسال رو به رو شد به طوری که در کنار تصاحب جایزۀ بزرگ هیئت داوران این جشنواره، امتیاز پخش آن توسط بخش فیلم و سریال اپل با قراردادی 25 میلیون دلاری خریداری شد. این فیلم که بازسازی فیلمی فرانسوی به نام La Famille Bélier است، ماجرای دختری را روایت می‌کند که پدر، مادر و برادر او ناشنوا هستند و این خانواده در کنار هم به شغل ماهیگیری در شهری کوچک اشتغال دارند. 

aug film 12

Don’t Breathe 2

تاریخ پخش: 22 مرداد

قسمت اول Don’t Breathe به لطف بازی فوق‌العادۀ استیفن لنگ تبدیل به یکی از غیرمنتظره‌ترین فیلم‌های ترسناک سال‌های اخیر شد. در کنار اینکه در این فیلم قاتل اصلی داستان نابینا بود، برخلاف اکثر آثار مشابه این قاتل، یک موجود شبه فانتزی با رفتارهای مبالغه‌آمیز نبود بلکه یک انسان تقریباً نرمال بود که یک حادثه باعث تبدیل شدن او به قاتلی مخوف شده بود. باز هم این قاتل نابینا در مقابل مهاجمان تازه‌ای به منزلش قرار می‌گیرد ولی این بار چیزی که از آن محافظت می‌کند از فیلم قبلی هم برایش ارزشمندتر است. 

aug film 12

Free Guy

تاریخ پخش: 22 مرداد

یکی از لذت‌های افرادی که وقت بسیاری را پای عناوین MMO یا جهان باز تلف می‌کنند، کشتار افسارگسیختۀ npcهاست که برای برخی این رفتار به قصد بررسی عکس‌العمل هوش مصنوعی بازی‌هاست اما برخی دیگر از انجام قتل و کشتار بدون پیامد لذت می‌برند. گای (با بازی رایان رینولدز) یک npc بخت برگشته در جهان یک بازی ویدئویی پر از گیمرهایی از دستۀ دوم است که یک روز از بند سرنوشت از پیش تعیین شدۀ خود رها می‌شود و حالا وقت انتقام‌گیری از مسببین مصائبی است که در زندگی او و دوستانش اتفاق افتاده است. 

aug film 12

Respect

تاریخ پخش: 22 مرداد

آریتا فرنکلین نه تنها یکی از تأثیرگزارترین چهره‌های عالم موسیقی است، بلکه در اوج مبارزات گروههای اجتماعی برای دست‌یابی به حقوق برابر هم نقش به سزایی ایفا کرد. فیلم Respect قرار است برش‌های مهمی از زندگی یکی از مهمترین زنان قرن بیستم آمریکا را به نمایش بگذارد و انتخاب جنیفر هادسن برای ایفای نقش آریتا، با توجه به توانایی او در امر آوازخوانی در کنار توانایی او در امر بازیگری، نوید یک فیلم زندگینامه‌ای جذاب را می‌دهد.

aug film 12

Reminiscence

تاریخ پخش: 29 مرداد

لیزا جوی که در سال‌های اخیر به همراه همسر خود، جاناتان نولان، مشغول تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سریال علمی-تخیلی Westworld بوده، در اولین تجربۀ بلند سینمایی خود هم به سراغ همین ژانر رفته است. در فیلم Reminiscence، نیک بنیستر (با بازی هیو جکمن) در شهر میامی که در آینده‌ای نزدیک به شغل خاطره فروشی مشغول است اما وارد شدن یک زن مرموز به زندگی نیک، همۀ دنیای او را به هم می‌ریزد. خلاصۀ داستان این فیلم تا حدودی تداعی کنندۀ روایت Total Recall است اما به نظر می‌رسد در عین اینکه لحظات اکشن در گوشه و کنار این فیلم گنجانده شده، قرار است با داستانی تاریک‌تر و کمی عمیق‌تر از توتال ریکال طرف باشیم.

aug film 12

Demonic

تاریخ پخش: 29 مرداد

نیل بلامکمپ که بعد از کارگردانی District 9 و موفقیت تجاری و هنری آن، به عنوان پادشاه آیندۀ ژانر علمی-تخیلی تاج‌گذاری شده بود، در دو فیلم بعدی خود نتوانست در حد انتظارات سر به فلک کشیدۀ جدید ظاهر شود و به این ترتیب به مدت 6 سال شاهد عرضۀ فیلم بلند جدیدی از او نبودیم. بلامکمپ Demonic را در اوج همه‌گیری کووید 19 با بودجه‌ای نسبتاً محدود ساخته و قرار است توانایی‌های خود در ژانر علمی-تخیلی را با ژانر وحشت ترکیب کرده و اثری ارائه دهد که مخاطب در هر لحظه از آن سلامت روان خود را مورد پرسش قرار دهد!

aug film 12

The Witcher: Nightmare of the Wolf

تاریخ پخش: 1 شهریور

با وجود اینکه کیفیت سریال ویچر نتوانست انتظار طرفداران با سلیقۀ این فرنچایز را برآورده کند و از جانب منتقدان هم با بازخوردهای سردی رو به رو شد اما استفاده از فرصت پایان یافتن سریال Game of Thrones و جذب قابل توجه بینندگان در سراسر دنیا باعث شد تا نتفلیکس چندین و چند پروژۀ مختلف را از این سریال مشتق کند که یکی از آن‌ها فیلم انیمیشنی The Witcher: Nightmare of the Wolf است. در این فیلم ماجرای دوران جوانی وزمیر (با صداپیشگی Theo James) که به نوعی استاد گرالت به حساب می‌آید به تصویر کشیده می‌شود و با توجه به موفقیت نسبی انیمیشن‌های اقتباسی نتفلیکس از بازی‌های ویدئویی، تا حدودی نسبت به کیفیت این پروژه امیدوار هستیم.

aug film 12

The Show

تاریخ پخش: 4 شهریور

آلن مور بدون شک یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های عالم کتب مصور به حساب می‌آید  اما در دنیای سینما، هیچ کدام از اقتباس‌هایی که از روی نوشته‌های او ساخته شده‌اند، از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبوده‌اند به طوری که مور شخصاً درخواست کرده تا از نام او در هیچ کدام از این اقتباس‌ها استفاده نشود. در فیلم The Show، مور با بر عهده گرفتن مسئولیت نویسندگی فیلمنامه، قصد دارد نشان دهد که ایده‌های فانتزی، پلیسی و ابرقهرمانی ساخته‌های به راحتی می‌توانند به فیلم خوبی تبدیل شوند اگر این امر به شکل سرسری انجام نگیرد و ما هم برای دیدن نتیجۀ این کار لحظه شماری می‌کنیم. 

aug film 12

Candyman

تاریخ پخش: 5 شهریور

اولین فیلم از سری Candyman در سال 1992 بر اساس یکی از داستان‌های کوتاه کلایو بیکر ساخته شد و با وجود اینکه به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا نکرد اما با گذشت زمان تبدیل به اثری با طرفداران پر و پا قرصی شد. با وجود اینکه در دهۀ نود میلادی دو فیلم دیگر با نام و نشان این فرنچایز به بازار آمدند اما هیچ کدام ارتباط کاملاً مستقیمی به فیلم اول نداشتند اما حالا بعد از گذشت نزدیک به سی سال، جردن پیل که در سال‌های اخیر تبدیل به چهرۀ مهمی در ژانر وحشت شده، دنبالۀ مستقیمی برای فیلم اول را تهیه کرده و کارگردانی آن را هم به Nia DaCosta سپرده که از چهره‌های آینده‌دار سینما به حساب می‌آید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.