نویسنده: سینا شنبه، 09 مرداد 1400
ساعت 14:18

مهمترین سریال‌های آگست 2021

3.67 از 5

با وجود اینکه بیش از دو ماه با روز هالویین فاصله داریم اما در ماه آگست به شکل غیرمنتظره‌ای شاهد تعداد زیادی سریال در ژانر وحشت هستیم و در کنار این مسئله، باید ببینیم آیا موفقیت‌های دنیای سینمایی مارول در قاب تلویزیون با پخش اولین سریال انیمیشنی این فرنچایز ادامه پیدا می‌کند یا خیر. با هم به مرور مهمترین سریال‌های ماه آگست می‌پردازیم.

aug tv 12

Mr. Corman

تاریخ پخش: 15 مرداد

در حالی که به نظر می‌رسید جوزف گوردون لویت فرمول موفقیتی مناسب توانایی‌های خودش را کشف کرده، انتخاب چند پروژۀ ناموفق پیاپی این تصور را ایجاد کرد که کارنامۀ هنری او در حال از ریل خارج شدن است اما فیلم محاکمه شیکاگو 7 به حد خوبی آب رفته را به جوی بازگرداند. پروژۀ جدید این بازیگر همه فن حریف، سریالی درام-کمدی در مورد یک معلم مدرسۀ دولتی است که لویت در آن در کنار بازیگری، وظیفۀ نویسندگی و کارگردانی را هم بر عهده گرفته و با توجه به عملکرد خوب اپل در آثار کمدی، انتظار بالایی از این سریال داریم. 

aug tv 12

Reservation Dogs

تاریخ پخش: 18 مرداد

این روزها تایکا وایتیتی یکی از آن نام‌هایی است که وقتی در کنار یک پروژه می‌بینیم، با دقت بیشتری به آن فیلم یا سریال توجه می‌کنیم. داستان سریال Reservation Dogs متمرکز بر 4 نوجوان بومی آمریکاست که در محیطی روستایی در اوکلاهما، روزهای خود را به خرابکاری و رفتارهای نه چندان اجتماعی می‌گذرانند. حضور وایتیتی به عنوان یک بومی نیوزیلند و همکاری با استرلینگ هارجو که از بومیان آمریکاست، این احساس را ایجاد می‌کند که قرار است با سریالی رو به رو شویم که قرار است به شکلی متفاوت به آسیب‌های این قشر از جامعه بپردازد.  

aug tv 12

What If...?

تاریخ پخش: 20 مرداد

تا به امروز شاهد پخش سه سریال که به طور مستقیم از دل دنیای سینمایی مارول بیرون آمده‌اند بوده‌ایم که تقریباً همگی در کنار جلب رضایت طرفدارانِ ثابت این فرنچایز، با نظر مثبت منتقدان و بینندگان جدی‌تر هم رو به رو شده‌اند. بعد از حوادثی که در سریال Loki اتفاق افتاد، فرضیۀ جهان‌های موازی در دنیای مارول به یک واقعیت رسمی تبدیل شد و حالا قرار است در سریال انیمیشنی What if …? شاهد تعدادی از این جهان‌های موازی باشیم که یکی دو جا به جایی در آن‌ها نسبت به جهان اصلی، باعث ایجاد دنیاهایی کاملاً متفاوت نسبت به چیزی که در بیست و چند فیلم MCU دیده‌ایم، شده است.

aug tv 12

Slasher: Flesh & Blood

تاریخ: 21 مرداد

فصل چهارم سریال Slasher اولین سریال ترسناک مهم ماه آگست است که مثل تمام فصول قبلی، داستانی کاملاً مستقل و متمرکز بر یک قاتل سریالی جدید را روایت می‌کند. این بار ماجرا حول محور خانواده‌ای ثروتمند می‌گردد که در جزیره‌ای خصوصی بعد از مدت‌های طولانی دور هم گرد آمده‌اند و به لطف (!) کشتاری که قاتل ماسک‌دار جدید این فصل به راه می‌اندازد، درگیری‌های بین فردی و زخم‌های کهنۀ آن‌ها دوباره سر باز می‌کند. اگر تماشای کشتار ثروتمندان به تنهایی برایتان جذابیت کافی را به همراه ندارد، حضور دیوید کروننبرگ، از کارگردانان با سابقۀ سینمای وحشت در مقام یکی از بازیگران سریال از دیگر جنبه‌های جالب فصل جدید اسلشر است.

aug tv 12

Star Trek: Lower Decks

تاریخ پخش: 21 مرداد

سریال Star Trek: Lower Decks دومین سریال انیمیشنی تاریخ فرنچایز استار ترک بود که فاصله‌ای تقریباً 50 ساله بین زمان ساخت آن به سریال انیمیشنی قبلی مشاهده می‌شود! در این سریال به جای تمرکز بر شخصیت‌های شناخته شدۀ دیگر فیلم و سریال‌های این مجموعه، با دون پایه‌ترین نیروهای یکی از سفینه‌های کم اهمیت‌تر این جهان علمی-تخیلی همراه می‌شدیم و در کنار شوخی کردن با قهرمان‌پروری‌هایی که در دیگر ساخته‌های مرتبط می‌دیدیم، به نوعی حکم ادای دینی طنزآمیز به تاریخ این فرنچایز هم بود که البته این شوخ‌طبعی چندان مورد پسند طرفداران نِردی‌تر استار ترک واقع نشد.

aug tv 12

Heels

تاریخ پخش: 24 مرداد

بعد از نویسندگی و مدیریت موفقیت‌آمیز سریال Loki، تقریباً هر پروژۀ دیگری که نام مایکل والدرن در اطراف آن مشاهده می‌شود، کنجکاوی مخاطبان را برمی‌انگیزد و سریال Heels هم در همین دستۀ بسیار کوچک قرار دارد. به عنوان کسی که علاقۀ چندانی به مسابقات کشتی کج ندارم، به راحتی می‌توانم تعدادی فیلم و سریال بسیار عالی که از این مثلاً ورزش الهام گرفته‌اند را نام ببرم و سریال Heels که داستان دو برادر کشتی‌کج کار، یکی به عنوان قهرمان و دیگری به عنوان دشمن نمادین او، را روایت می‌کند این پتانسیل را دارد که در بین آثار مورد اشاره قرار گیرد. 

aug tv 12

Nine Perfect Strangers

تاریخ پخش: 27 مرداد

دیوید ای. کِلی که پیش از این در همکاری با نیکول کیدمن یکی دیگر از رمان‌های لیان موریارتی را به سریال موفق Big Little Lies تبدیل کرده بود، بار دیگر به استفاده از ترکیب برندۀ خود رجوع کرده و این بار ماجرای 9 فرد ظاهراً غریبه را روایت می‌کند که به یک مرکز استراحت و سلامت مراجعه کرده‌اند اما داستان این افراد به همراه مدیر مرموز این مرکز، به شکلی غیرمنتظره به هم گره می‌خورد و در طول این داستان، اسرار مهم این افراد برای دیگران فاش خواهد شد.  

aug tv 12

The Chair

تاریخ پخش: 29 مرداد

بعد از بازخوردهای به شدت منفی که پایان‌بندی سریال Game of Thrones دریافت کرد، قرارداد چند سالۀ دیوید بنیاف و دی.بی. وایس با دیزنی لغو شد اما نتفلیکس که بیش از هر چیزی به اشباع پلتفرم خود علاقه‌مند است، این دو نویسنده را با قراردادی انحصاری در اختیار گرفت. اولین پروژه‌ای که این دو نفر برای نتفلیکس تهیه کرده‌اند، آماندا پیت را به عنوان نویسنده و ساندرا اُه را در نقش اصلی خود می‌بیند و ماجرای اولین زن غیرسفیدپوستی را روایت می‌کند که به مقام مدیر گروهی بخش ادبیات دانشگاهی بزرگ رسیده و حالا باید با چالش‌های بی‌پایان این شغل تازه دست و پنجه نرم کند.

aug tv 12

Chapelwaite

تاریخ پخش: 31 مرداد

کمتر نامی در ژانر وحشت هم وزن استیفن کینگ است و در 4 دهۀ اخیر نزدیک به 100 فیلم و سریال مختلف از روی نوشته‌های این نویسندۀ به شدت پر کار ساخته شده که از فروش چند صد میلیونی و جایزۀ اسکار تا عرضۀ مستقیم برای نمایش خانگی و دریافت امتیازهای در محدودۀ یک و دو از ده، نتایج به شدت متفاوت این اقتباس‌ها بوده‌اند. سریال چپلویت اقتباسی از داستان Jerusalem’s Lot است که ماجرای مردی به نام چارلز بون (با بازی آدرین برودی) در سال‌های میانی قرن نوزدهم را روایت می‌کند که بعد از مرگ همسرش با دو فرزند خود در شهر کوچکی در ایالت مِین ساکن می‌شود اما در کنار اندوه از دست دادن مادر خانواده، باید با اسرار خانوادگی سر به مهر خود درگیر شوند.  

aug tv 12

American Horror Story: Double Feature

تاریخ پخش: 3 شهریور

دیگر سریال ژانر وحشت که در ماه آگست پخش می‌شود، دهمین فصل از سریال موفق American Horror Story است و همانطور که از نام آن برمی‌آید این بار بناست که شاهد دو داستان مجزا باشیم که طبق اعلام سازندگان یکی از آن‌ها در کنار دریا و دیگری در کنار شن‌ها اتفاق می‌افتند. از تصاویر تبلیغاتی سریال این گونه به نظر می‌آید که این بار پای خون‌آشام‌ها و موجودات فضایی به عنوان عامل ایجاد وحشت در داستان‌ سریال در میان است. سازندگان این سریال در حال حاضر American Horror Stories را در حال پخش دارند که هر تک قسمت آن داستانی مجزا را روایت می‌کند و تا کنون چهار قسمت از آن پخش شده است.

aug tv 12

Clickbait

تاریخ پخش: 3 شهریور

مینی سریال Clickbait داستانی ویژۀ عصر امروز و دیوانگی ناشی از توجه بیش از حد به شبکه‌های اجتماعی را روایت می‌کند. نیک بروئر (با بازی آدرین گرنیه) ظاهراً فرد ساده‌ای با زندگی خانوادگی رضایت‌بخش است اما ناگهان گم شده و تصویر او از شبکه‌های اجتماعی در حالی که به طور واضحی مورد ضرب و شتم واقع شده، به صورت زنده پخش می‌شود در حالی که پلاکاردی در دست دارد و روی آن نوشته شده: وقتی این ویدئو به 5 میلیون بازدید برسد، من می‌میرم!

aug tv 12

Only Murders in the Building

تاریخ پخش: 9 شهریور

مارتین شورت و استیو مارتین در طول زندگی هنری خود که به بیش از شش دهه می‌رسد، بارها با یکدیگر در قالب آثار سینمایی و اجراهای زنده همکاری‌های بسیار موفقی داشته‌اند و حالا این همکاری را به دنیای سریال‌ها آورده‌ و در همراهی با سلینا گومز، در سریالی کمدی-جنایی که ایده‌پرداز اصلی آن خود استیو مارتین بوده، قرار است به ایفای نقش بپردازند. این سه نفر در نقش سه همسایۀ غریبه ظاهر می‌شوند که علاقه‌مند به داستان‌های جنایی هستند اما ناگهان خودشان را در میانۀ یک ماجرای جنایی خطرناک می‌یابند.    

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.