نویسنده: سینا دوشنبه، 08 شهریور 1400
ساعت 07:21

مهمترین سریال‌های سپتامبر 2021

5 از 5

تا همین ده سال پیش، ماه سپتامبر مهمترین ماه برای برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌آمد چون مقطعی بود که شبکه‌های سراسری شروع به پخش ساخته‌های جدید خود و فصل جدید سریال‌های محبوبِ گذشته می‌کردند. با جا به جایی محوریت محصولات تلویزیونی از شبکه‌های سراسری به شبکه‌های کابلی و اینترنتی و البته انفجار تولیدات، این روزها سپتامبر هم یک ماه مانند دیگر ماه‌های سال است ولی در عین حال به واسطۀ همان سنت قدیمی، با حجم بیشتری از شروع سریال‌ها و فصل‌های جدید از میانه‌های سپتامبر رو به رو هستیم که تا اواسط اکتبر این روند ادامه می‌یابد و هر چند هیجان یک دهه قبل را ندارد اما سریال‌های جذابی جدیدی در راه هستند که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد. 

sep tv 12

Dug Days

تاریخ پخش: 10 شهریور

سریال Monsters at Work با توجه به انتظاری که نام پیکسار در ذهنمان تداعی می‌کند، به هیچ وجه محصول رضایت‌بخشی از آب در نیامده است. در چنین وضعیتی احساس دوگانه‌ای نسبت به سریال جدیدی که بر اساس محصولات این استودیو ساخته شده داریم، از یک سو مقدمۀ فیلم Up هنوز هم یکی از درخشانترین نقاط کارنامۀ پیکسار است و Dug، سگ خنگ اما دوست داشتنی این فیلم هم یکی بامزه‌ترین شخصیت‌های خلق شده توسط پیکسار است اما همان طور که Monsters at Work تحت نظارت مستقیم تیم اصلی پیکسار ساخته نشده بود، شرایط مشابهِ حاکم بر ساخت Dug Days باعث تردید نسبت به کیفیت نهایی آن شده است.  

sep tv 12

Impeachment: American Crime Story

تاریخ پخش: 16 شهریور

داستان‌های واقعی که زمینۀ روایی فصول گذشتۀ مجموعۀ American Crime Story را فراهم کرده‌اند، تا به امروز عمدتاً از دل صفحات زرد مطبوعات بیرون ‌آمده‌اند و سری سوم این مجموعه که بر اساس ماجراهای رسوایی جنسی بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور ایالت متحده، ساخته شده بدون شک زردترین داستان این مجموعه است و این مسئله در حالی است که در ابتدا قرار بود سری سوم به عملکرد رقت انگیز حکومت آمریکا در جریان طوفان کاترینا بپردازد اما به هر دلیلی، فساد اخلاقی و استیضاح بیل کلینتون توسط سازندگان موضوع مهمتری تشخیص داده شده است.  

sep tv 12

Kin

تاریخ پخش: 18 شهریور

از نظر سوژه اصلی، سریال Kin داستان جدیدی را روایت نمی‌کند، ماجراهای یک خانواده که درگیر نزاع‌های تبهکارانه می‌شوند داستانی به قدمت تاریخ داستانگویی در تمامی فرم‌های تصویری و نوشتاری است و حتی شهر وقوع حوادث، دوبلین، هم اولین باری نیست که مرکز ثقل چنین داستانی شده است. چیزی که Kin را تبدیل به گزینۀ جذابی کرده، ترکیب بازیگران آن است که در سال‌های اخیر اکثر آن‌ها به واسطۀ حضور در سریال‌های فانتزی و تخیلی تبدیل به بازیگران محبوب مخاطبان شده‌اند: چارلی کاکس (Daredevil)، آیدان گیلن (Game of Thrones)، سیاران هایندز (GoT، Harry Potter) و ... . باید دید این داستان جنایی ایرلندی، می‌تواند با کمک بازیگران خود تبدیل به ساخته‌ای به یادماندنی در ژانری کاملاً خسته شود یا نه.

sep tv 12

American Rust

تاریخ پخش: 21 شهریور

یکی از دلایلی که به عنوان علت شکست جناح لیبرال در مقابل موجود نفرت انگیزی به نام دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 ایالات متحده ذکر می‌شد، فراموش شدن قشر متوسط رو به پایین جامعه در فضای هنری لیبرال بود که ترامپ توانست با سوار شدن بر موج نارضایتی این گروه، به قدرتمندترین مقام سیاسی جهان دست پیدا کند. در 4-5 سال گذشته شاهد موجی از فیلم و سریال‌ها با محوریت محیط‌های روستایی و شهرهای کوچک هستیم و American Rust که رمان منبع الهام آن یک سال بعد از بحران اقتصادی 2008 نوشته شده هم یکی از همین داستان‌هاست که در زمان انتشار با نقدهای مثبت فراوانی رو به رو شد و حضور جف دنیلز به عنوان شخصیت محوری این سریال، نوید اثری در خور توجه را می‌دهد. 

sep tv 12

Scenes from a Marriage

تاریخ پخش: 21 شهریور

بازسازی سریالی که یکی از مهمترین فیلم‌سازان مؤلف (اینگمار برگمن) سازندۀ آن بوده، کار بسیار خطرناکی است و فارغ از کیفیت نهایی مطمئناً تعدادی از افرادی که دیدگاه متعصبانه‌ای نسبت به ساخته‌های این کارگردان بزرگ دارند، از محصول نهایی حتی بدون تماشا کردن آن متنفر خواهند شد. با این وجود کانال HBO با کمک گرفتن از Hagai Levi که سابقۀ ساخت سریال‌های موفقی با درون مایۀ روانشناختی داشته و انتخاب Oscar Isaac و Jessica Chastain به عنوان بازیگران اصلی این پروژه و همچنین امروزی کردن داستان، به نظر می‌رسد که قدم‌های خوبی برای تولید یک بازسازی در خور توجه برداشته است. نسخۀ اصلی به حدی بر جامعۀ سوئد در دهۀ هفتاد میلادی تأثیرگذار بود که یک سال بعد از پخش آن، آمار طلاق در این کشور دو برابر شد و باید دید نسخۀ آمریکایی به چه حدی از موفقیت دست پیدا خواهد کرد.  

sep tv 12

Y: The Last Man

تاریخ پخش: 22 شهریور

شیوع کووید 19 در کنار اثرات مخربی بر زندگی و آیندۀ بخشی از جوامع بشری داشته، باعث شده تا تعدادی از پروژه‌هایی که فضایی پساآخرالزمانی در اثر شیوع ویروس‌های کشنده داشتند هم بعد از سال‌ها انتظار، به مرحلۀ تولید برسند. سریال Y: The Last Man بر اساس مجموعه کامیک فوق‌العاده‌ای به همین نام هم یکی از همین دست آثار است که از حدود سال 2007 در مراحل مختلفی از تولید به سر می‌برده اما کووید 19 آخرین جرقۀ لازم برای برداشتن قدم آخر توسط سرمایه‌گزاران شد. این سریال، داستان تنها مرد زنده مانده در دنیایی را روایت می‌کند که یک روز بدون هیچ مقدمه‌ای تمام گونه‌های مذکر آن می‌میرند!   

sep tv 12

Dan Brown's The Lost Symbol

تاریخ پخش: 25 شهریور

مجموعه رمان‌های رابرت لنگدن، نوشتۀ دن براون، با تلفیق ژانر تریلر با تئوری‌های توطئه و مفاهیم مذهبی به یکی از مجموعه‌ کتاب‌های پرفروش یکی دو دهۀ گذشته تبدیل شد که این موفقیت پای این مجموعه را به عالم سینما هم باز کرد و در سه فیلمی که از این مجموعه اقتباس شد، تام هنکس در نقش قهرمان داستان ظاهر شده بود. رمان The Lost Symbol هم قرار بود مثل مجموعه کتاب‌ها، سومین قسمت از سری فیلم‌های این مجموعه باشد اما بعد از چندین تلاش‌ ناموفق در نوشتن فیلمنامۀ اقتباسی قابل قبولی بر اساس آن، تیم سازندۀ فیلم‌ها برای سومین فیلم به سراغ کتاب چهارم رفتند و حالا بعد از ده سال بالاخره شاهد اقتباسی تلویزیونی از این رمان جامانده هستیم که قرار است به شکل پیش درآمد حوادث فیلم‌ها و با محوریت یک رابرت لنگدن جوان به تصویر کشیده شود.   

sep tv 12

Muhammad Ali

تاریخ پخش: 28 شهریور

زمانی که قرار است مجموعۀ مستند جدیدی از ساخته‌های «کِن بِرنز» پخش شود، همگی با دقت تمام پای صفحه‌های نمایش خود می‌نشینیم و از لحظه لحظۀ کار لذت می‌بریم. محمد علی بدون شک یکی از شناخته شده‌ترین ورزشکاران دوران معاصر است که در زمان حیات با کاریزمای خاص خود، تمام مخاطبان را مجذوب خود ‌کرده بود. سریال مستند 4 قسمتی جدیدی که تحقیقات و ساخت آن نزدیک به 6 سال به طول انجامیده، قرار است زندگی شخصیِ پر فراز و نشیب محمد علی را در کنار شکست‌ها و موفقیت‌های ورزشی مختلف او به کاملترین شکل ممکن به تصویر بکشد. 

sep tv 12

Ordinary Joe

تاریخ پخش: 29 شهریور

سریال Ordinary Joe احتمالاً یکی از جاه‌‎طلبانه‌ترین پروژه‌های شبکه‌های سراسری برای فصل تلویزیون 22-2021 است. این سریال ماجرای Joe Kimbreau (با بازی جیمز وُلک) را روایت می‌کند و پیامد تصمیم سرنوشت‌سازی که در روز فارغ التحصیلی از دانشگاه می‌گیرد را در قالب سه دنیای موازی به تصویر می‌کشد. در یکی از این دنیاها او تحصیلات خود را تکمیل کرده و تبدیل به یک پرستار شده، در دنیایی دیگر او به دنبال علاقۀ اصلی خود رفته و تبدیل به خواننده‌ای موفق شده و در دنیای سوم او جا پای پدر خود گذاشته و تبدیل به یک پلیس شده است.

sep tv 12

Star Wars: Visions

تاریخ پخش: 31 شهریور

قبل از فروش امتیاز مجموعۀ جنگ ستارگان توسط جورج لوکاس به کمپانی دیزنی، در قالب رمان‌ها، کتب مصور و بازی‌های ویدئویی، هنرمندان بسیاری توانسته بودند جنبه‌های تازه‌ای از این فرنچایز به نمایش بگذارند اما در دوران دیزنی همه چیز در یک چهارچوب مشخص تحت نظر یک تیم در استودیوی لوکاس آرتس کنترل شده که در بهترین حالت کیفیت بحث برانگیزی داشتند. سریال انیمه‌ای Star Wars: Visions بعد از مدتها اولین دفعه‌ای است که قرار است شاهد یک نوع آزادی عمل در روایت داستان‌هایی در دنیای جنگ ستارگان باشیم. این مجموعه قرار است شامل 9 فیلم کوتاه، ساختۀ 6 استودیوی انیمیشن سازی متفاوت از کشور ژاپن باشد که هر کدام داستان و سبک طراحی مختص به خود را خواهد داشت.  

sep tv 12

Foundation

تاریخ پخش: 2 مهر

یکی دیگر از پروژه‌هایی که مدت‌ها، در حدود چند دهه، در صف تولید قرار داشته اما هر بار به دلیل محدودیت زمانی پروژه‌های سینمایی یا به دلیل محدودیت بودجۀ سریال‌های تلویزیونی ساخت آن به نتیجه نمی‌رسید، اقتباس تصویری از رمان علمی-تخیلی و بی بدیل Foundation اثر آیزاک آسیموف است. وقتی ثروتمندترین شرکت جهان، اپل، وارد بازی تولید فیلم و سریال شد باید انتظار ساخت چنین آثار پرخرجی را می‌داشتیم و بالاخره یکی از برترین و پرفروش‌ترین رمان‌های علمی-تخیلی قرار است به واسطۀ این اقتباس در صورت بهره‌مندی از کیفیت لازم، به محبوبیت بسیار بزرگتری دست پیدا کند و ما هم بی‌صبرانه منتظر پخش این اثر حماسی بزرگ هستیم.

sep tv 12

La Brea

تاریخ پخش: 6 مهر

سریال La Brea احتمالاً ادامه دهندۀ راه ده‌ها مجموعۀ رازآلود دیگری خواهد بود که در این سال‌ها توسط شبکه‌های سراسری ساخته شده‌اند اما به دلیل محدودیت‌های خاصی که شرایط این شبکه‌ها ایجاد می‎‌کنند به پتانسیل واقعی خود دست پیدا نمی‌کنند و از طرفی به دلیل اینکه آمار جذب بینندۀ مورد انتظار را رقم نمی‌زنند، در مدت کوتاهی پخش آن‌ها متوقف می‌شود ولی با وجود این تبصره نمی‌توانیم چشم انتظار سریالی که در ابتدای آن یک گودال وسط شهر لس آنجلس ظاهر می‌شود و افرادی که به درون آن سقوط می‌کنند را با خود به دوران پیش از عصر انسان‌‌ها می‌برد، نباشیم.  

 

در این ماه همچنین قرار است شاهد پخش آخرین فصل از سریال‌های Dear White People و Goliath باشیم و فصل جدید سریال‌های محبوبی چون Money Heist، Robot Chicken، Morning Show و ... هم از همین ماه آغاز به پخش می‌کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.