نویسنده: سینا پنج شنبه، 11 شهریور 1400
ساعت 05:52

مورد انتظارترین فیلم‌های سپتامبر 2021 مطلب ویژه

5 از 5

شرایط سینماها در ماه سپتامبر هم مانند بیش از یک سال اخیر کماکان تحت تأثیر وضعیت ویژۀ همه گیری قرار دارد و به همین دلیل باز هم بخش قابل توجهی از فیلم‌های سینمایی انتخابی، در اصل فیلم‌های پلتفرم‌های آنلاین هستند. به صورت سنتی ماه سپتامبر به دلیل اینکه همزمان با بازگشایی مدارس در کشورهای غربی است، زمان آرامش میان اکران تابستانی پرترافیک بوده و دورۀ تعطیلات آخر سال است و حتی با وجود تغییر شرایط پخش فیلم‌ها، در سپتامبر 2021 هم شاهد تعداد کمی از فیلم‌هایی هستیم که به طور جدی چشم انتظار دیدن آن‌ها هستیم.  

sep film 9

Cinderella

تاریخ پخش: 12 شهریور

این روزها همه سیندرلا می‌سازند، شما چطور؟ در همین 4-5 سال گذشته چندین فیلم، سریال و انیمیشن جدید بر اساس قصۀ سیندرلا ساخته شده و محصول جدید آمازون که در ابتدا قرار بود توسط سونی در سال گذشته اکران شود هم  به جز حضور بیلی پورتر در نقش فرشتۀ محافظ، به نظر نمی‌رسد که قرار است تغییر بزرگی در کلیت این روایت سنتی بدهد. بهرحال و با وجود علاقه به قصه‌های شاه و پریانی، اگر یک بار گروهی پیدا شوند تا نسخۀ وفادارتری به روایت‌های اصلی این افسانه‌ها بسازند، به مراتب خوشحال‌تر هم خواهیم شد. 

sep film 9

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

تاریخ پخش: 12 شهریور

قبل از شروع همه گیری کووید 19، دیزنی سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی عناوینی کرد که بازار کشور چین را هدف گرفته بودند اما مسائل پیش آمده در کنار اینکه باعث سختی بیشتر بر سر راه اکران فیلم‌های خارجی در چین شد، باعث بروز نوع تازه‌ای از نژادپرستی نسبت به مردم شرق آسیا شده که کار این قبیل پروژه‌ها را برای موفقیت در دیگر نقاط جهان هم سخت کرده است. فیلم شانگ-چی که یکی از همین پروژه‌های دیزنی به حساب می‌آید، بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است که با بازخوردهای اولیه خوبی هم مواجه شده و شاهد معرفی یکی از مهمترین نقش منفی‌های مارول در این فیلم خواهیم بود که باید دید در این فضای تازه، تا چه اندازه می‌تواند در آیندۀ MCU نقش مهمی ایفا کند.  

sep film 9

Wild Indian

تاریخ پخش: 12 شهریور

یکی از آثار ستایش شدۀ جشنوارۀ ساندس امسال، فیلم Wild Indian بود که داستان آن حول محور دو مرد می‌گردد که زمانی به یکدیگر از در مخفی کردن یک قتل از چشم قانون کمک کرده‌اند و بعد از سال‌ها دوری از یکدیگر و طی مسیرهای به شدت متفاوتی در زندگی شخصی خود، مجدداً به هم می‎رسند و باید دوباره با این رازی که سایۀ بزرگی با زندگی هر دوی آن‌ها انداخته رو به رو شوند. این فیلم یک داستان انسانی و به شدت شخصیت محور را روایت می‌کند و از آن دست داستان‌های بزرگسالانه‌ای است که در سال‌های اخیر کمتر مجال تولید و عرضه را پیدا کرده‌اند.

sep film 9

Malignant

تاریخ پخش: 19 شهریور

در سال‌های اخیر James Wan با پایه‌گزاری 3 فرنچایز موفق در ژانر وحشت، خودش را به عنوان یکی از مهمترین کارگردانان این ژانر مطرح کرده و هر کدام از این سه فرنچایز به سطحی از موفقیت دست پیدا کرده‌اند که جریان‌های تازه‌ای در قصه‌گویی در عالم سینما را پدید آورده‌اند و شاهد ساخت کپی‌های مشابه آن‌ها بوده‌ایم. بعد از تغییر مسیر و ساخت دو فیلم در ژانر اکشن، وان مجدداً به ژانر اولیۀ خود بازگشته و در فیلم Malignant داستان دختری به نام Madison را روایت می‌کند که الهاماتی از وقوع قتل و جنایت‌های وحشتناک، خواب و خوراک را او ربوده که این مسئله زمانی بدتر می‌شود که در می‌یابد این الهامات فقط تصورات ذهنی نیستند بلکه در دنیای واقعی به وقوع می‌پیوندند.

sep film 9

The Card Counter

تاریخ پخش: 19 شهریور

پاول شریدر در بهترین حالت تعداد ساخته‌های ضعیفی که در کارنامه‌اش دارد به مراتب بیشتر از آثار به یادماندنی است اما زمانی که تیرش به هدف می‌خورد، نتیجه چیزی مثل همکاری‌های موفق او با مارتین اسکورسیزی یا حتی فیلم زندگینامه‌ای که بر اساس زندگی یوکیو میشیما کارگردانی کرد، می‌شود. با توجه به اینکه آخرین فیلم او، First Reformed، یک درام شخصیت محور بسیار قوی از آب درآمده بود، نسبت به فیلم The Card Counter خوشبین هستیم و حضور بازیگرانی مثل اسکار آیزک و ویلم دفو این پکیج را جذابتر هم می‌کند.

sep film 9

Cry Macho

تاریخ پخش: 26 شهریور

کلینت ایستوود با وجود عبور از مرز نود سالگی به نظر نمی‌رسد که قصد بازنشستگی داشته باشد و معمولاً هر سال باید منتظر یکی دو فیلم به کارگردانی او باشیم! در Cry Macho که ایستوود ایفای نقش اصلی آن را هم بر عهده گرفته، با ماجرای یک گاوچران پا به سن گذاشته رو به رو هستیم که برای بازگرداندن پسر جوانی از مکزیک به آمریکا استخدام شده است. ژانر نئو وسترن در سال‌های اخیر به لطف سریال موفق Yellowstone طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرده و اثر جدید ایستوود که یکی از نمادهای بی چون و چرای ژانر وسترن به حساب می‌آید هم گزینۀ بسیار خوبی برای این قبیل مخاطبان است.

sep film 9

I’m Your Man

تاریخ پخش: 26 شهریور

فیلم I’m Your Man یکی از سوپرایزهای جذاب جشنواره فیلم برلین سال جاری بود. این فیلم ماجرای محققی را به تصویر می‌کشد که برای دریافت کمک هزینۀ لازم برای به نتیجه رساندن پژوهش فردی خود، قبول می‌کند تا در تحقیق دیگری شرکت کند که محتوای این مطالعۀ، 3 هفته زندگی کردن با ربات انسان مانندی است که برای برآورده کردن تمامی نیازهای او ساخته شده است! ژانر علمی-تخیلی قبل از اینکه تبدیل به مجالی برای به رخ کشیدن جدیدترین پیشرفت‌ها در زمینۀ جلوه‌های ویژه شود، همیشه متمرکز بر ایده‌های کوچکی در رابطه با ارتباط بشر با تکنولوژی بود و سوژۀ این فیلم هم یادآور آن دوران خاص آثار علمی-تخیلی است.  

sep film 9

The Eyes of Tammy Faye

تاریخ پخش: 26 شهریور

این فیلم ماجرای واقعی یک مجری برنامه‌های مذهبی به نام Tammy Faye را روایت می‌کند که در دهه‌های 70 و 80 میلادی به واسطۀ برنامۀ تلویزیونی موفق خود، شهرت بسیاری در میان مردم آمریکا پیدا داشت. در کنار نوع ظاهر و نظراتی مدرن‌تر نسبت به دیگر همقطاران خود، بخش دیگری از شهرت خانم فِی به سقوط غیرمنتظرۀ امپراطوری مذهبی-رسانه‌ای او بازمی‌گردد که بعد از مشخص شدن کلاهبرداری‌های همسر اول او اتفاق افتاد و تمرکز اصلی این فیلم هم عمدتاً بر همین مقطع زمانی است که حدود 20 سال پیش در قالب فیلم مستندی به همین نام هم مورد بررسی قرار گرفته بود.

sep film 9

Dear Evan Hansen

تاریخ پخش: 3 مهر

نامه‌ای که ایوان هنسون (با بازی بن پِلَت) به عنوان بخشی از پروسۀ درمان اضطراب برای خودش نوشته، توسط یکی از همکلاسی‌های او به نام کانر مورفی ربوده می‌شود و همزمانی این ربایش با خودکشی کانر، زندگی ایوان را دستخوش تغییرات بزرگی می‌کند. خانوادۀ کانر تصور می‌کنند که در واقع این نامه از سوی کانر به ایوان نوشته شده بوده و این سو تفاهم برای ایوان شرایطی را فراهم می‌کند که خودش را در میان زندگی این خانواده قرار دهد و موقعیت‌های غیرمنتظره‌ای را ایجاد کند. این فیلم که بر اساس تئاتر موزیکال موفقی به همین نام ساخته شده و Stephen Chbosky که سابقۀ ساخت فیلم‌های نوجوانانۀ موفقی را در کارنامه دارد، وظیفۀ کارگردانی آن را برعهده داشته است. 

sep film 11

No Time To Die

تاریخ پخش: 8 مهر

در آستانۀ شصتمین سالگرد آغاز به ساخت سری فیلم‌های جیمز باند، ماجراجویی‌های ششمین بازیگر این شخصیت کاملاً شناخته شدۀ تاریخ سینما در فیلم No Time to Die به پایان خواهد رسید. این فیلم که در ابتدا قرار بود در نوامبر 2019 اکران شود، به واسطۀ تغییر ناگهانی کارگردان و البته شرایط همه‌گیری حاکم بر جهان، بعد از پنج بار تغییر زمان اکران بالاخره در هشتم مهر ماه نمایش جهانی خود را آغاز خواهد کرد. این فیلم که پنجمین نقش‌آفرینی دنیل کریگ به عنوان شخصیت جیمز باند و بیست و پنجمین قسمت از سری اصلی به حساب می‌آید اولین بار است که یک فرد آمریکایی را در مقام کارگردان می‌بیند و از یک نویسندۀ زن در تیم فیلمنامه‌نویسی خود بهره می‌برد. پنج سال بعد از ماجراهای قسمت قبلی، این بار تلاش باند برای پیدا کردن یک دانشمند مفقود شده او را مقابل ابرشرور تازه‌ای قرار می‌دهد که برنامه‌هایش ممکن است به مرگ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان منجر شود.

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.