نویسنده: سینا پنج شنبه، 08 مهر 1400
ساعت 17:11

مهمترین سریال‌های جدید اکتبر 2021 مطلب ویژه

3.25 از 5

در یکی دو ماه گذشته شاهد پخش تعداد قابل توجهی از آثار ژانر وحشت بوده‌ایم و در ماه اکتبر که به علت مراسم هالویین نقطۀ اوج گرایش مخاطبان به تماشای این دسته از آثار است، شاهد انفجار پخش آثار مختلف این ژانر در فرم‌های مینی سریال، فیلم تلویزیونی و سریال‌های تلفیقی هستیم. همچنین شروع پخش فصل جدید سریال‌های شبکه‌های سراسری که از نیمۀ دوم ماه گذشته آغاز شد، در این ماه هم ادامه خواهد یافت.

oct tv 11

Maid

تاریخ پخش: 9 مهر

زمانی که «استفانی لَند» مجبور شده بود به عنوان یک مادر تنها گذران زندگی کند، احتمالاً هرگز تصور نمی‌کرد که بتواند با کمک‌های مالی دولتی خودش را از فقر مطلقی که گرفتار آن شده بود برهاند و تبدیل به یکی از نویسندگان مهم در رابطه با معضل فقر در کشور آمریکا شود. مینی سریال ده قسمتی Maid که از رمانی به همین نام اقتباس شده، ماجراهای واقعی خانم لَند در دورانی را به تصویر می‌کشد که به عنوان یک مستخدم مشغول به کار بود و برای ساده‌ترین نیازهای خود و فرزندش باید از برنامه‌های حمایتی استفاده می‌کرد، همان برنامه‌هایی که بخشی از سیاستمداران آمریکا هر روز در تلاش برای حذفشان هستند در حالی که همزمان مالیات افراد ثروتمند را کاهش می‌دهند!

oct tv 11

Ghosts

تاریخ پخش: 15 مهر

زمانی کهSamantha (Rose McIver)  و Jay (Utkarsh Ambudkar) عمارتی بزرگ را با قیمتی پایین‌تر از حد انتظار خریداری می‌کنند، در خیال خود این باور را دارند که بالاخره توانسته‌اند خانۀ رؤیاهای خود را به دست بیاورند ولی ظرف مدتی کوتاه در می‌یابند که نه تنها این خانه نیاز به تعمیراتی اساسی دارد، بلکه تعداد قابل توجهی از ارواح هم همخانۀ آن‌ها هستند! بازسازی آمریکایی سریال‌های بریتانیایی معمولاً تبدیل به آثار موفقی نمی‌شوند ولی در میان چندین و چند ساختۀ شکست خورده، نام‌هایی مثل The Office و Being Human هم پیدا می‌شوند. در کنار این مسئله، یکی از بازیگران اصلی سریال Ghosts، رز مک‌آیور، سابقۀ بازی در سریال کمدی/فانتزی موفق و متمرکز بر موجودات ماورایی (iZombie) را در کارنامه دارد که باعث شده از تجربۀ تازۀ او هم انتظار بالایی داشته باشیم.

oct tv 11

One of Us Is Lying

تاریخ پخش: 15 مهر

ماجراهایی که در آن‌ها چند نوجوان حقایق مرتبط با یک جنایت را از دید مجریان قانون و بزرگسالان مخفی می‌کنند، اصلاً سوژۀ جدیدی نیست و یکی دیگر از عناوینی که در ادامه به آن‌ خواهیم پرداخت هم بازسازی یکی از آثار سینمایی سال‌های دور با همین سوژه است ولی عاملی که One of Us Is Lying را از دیگر آثار مشابه متمایز می‌کند، اقتباس شدن از رمانی است که نزدیک به 4 سال در لیست پرفروش‌ترین رمان‌ها جا خوش کرده بود. با این وجود و با توجه به اینکه رمان‌های Young Adult و آثار جنایی پرفروش امروزی لزوماً کیفیت تضمین شده‌ای ندارند، بار بزرگی بر دوش عوامل سازندۀ سریال است تا داستانی را به تصویر بکشند که برای بخش اعظم مخاطبان ارزش دنبال کردن سرنخ‌های آن را داشته باشد.

oct tv 11

Chucky

تاریخ پخش: 20 مهر

مجموعۀ عروسک قاتل یا Child’s Play یکی از ابزار اصلی والدین در مسیر ادب کردن کودکان بهانه‌گیرشان در دهۀ 90 میلادی بود و با وجود کیفیت نازل ساخته‌های مختلف این فرنچایز، از سال 1988 هشت فیلم با محوریت Chucky، عروسک شیطانی این مجموعه ساخته شده و به شکلی که این عروسک به یکی از قاتلین شناخته شدۀ رسانه‌های تصویر تبدیل شده است. با وجود اینکه ریبوت این سری فیلم در سال 2019 موفقیت چندانی کسب نکرد، این بار شاهد ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی از ماجراهای چاکی هستیم که ادامۀ مسیر هفت فیلم اول است و از هنرنمایی بازیگران قدیمی این مجموعه همچون Brad Dourif و Jennifer Tilly سود می‎برد.

oct tv 11

Dopesick

تاریخ پخش: 21 مهر

با وجود گزارش‌های خبری فراوان و تعدادی فیلم و سریال مستند در رابطه با بحران تجویز و مصرف داروهای قانونی اعتیادآور در ایالت متحده، به لطف لابی قدرتمند شرکت‌های داروسازی و فساد بخش قابل توجهی از سیستم سیاسی این کشور، تا به امروز خلأهای قانونی بسیاری که منجر به بروز چنین مشکلی شده، توسط دستگاه قانونی و قضایی آمریکا مرتفع نشده است. هالیوود به مانند همیشه با تصور اینکه ناجی بزرگ است و می‌تواند با ارائۀ روایتی انسانی و احساسی از مشکلات مهم، مردم را از غفلت برهاند با بهره‌گیری از ترکیبی خوب از بازیگران توانمندی چون مثل مایکل کیتن، پیتر سارزگارد و مایکل استولبرگ به سراغ این معضل رفته تا در آگاهی‌بخشی به جامعه، وظیفۀ خود را به انجام برساند.    

oct tv 11

Guilty Party

تاریخ پخش: 23 مهر  

بِث بیکر (با بازی کیت بکینسل) خبرنگاری است که به علت چاپ گزارشی غیرواقعی، اعتبار حرفه‌ای خود را به طور کامل از دست داده، تصمیم می‎گیرد تا با پیگیری ماجرای مادر جوانی را که به قتل همسر خود متهم شده، این اعتبار از دست رفته را بازیابی کند. اینکه در حال حاضر از نظر سریال‌های جناییِ متمرکز بر شهر یا محله‌ای کوچک با شخصیت‌های مرتبط محدود در شرایط کاملاً اشباع شده‌ای به سر می‌بریم، برای اکثر مخاطبان حقیقتی غیرقابل کتمان است ولی همین ژانر اشباع شده در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از بازیگرانی که بیشتر به واسطۀ فعالیت در سینما شناخته می‌شوند، تعدادی از بهترین سریال‌های سال‌های اخیر را برای ما به ارمغان آورده و امیدواریم که Guilty Party هم در این دسته قرار بگیرد.   

oct tv 11

I Know What You Did Last Summer

تاریخ پخش: 23 مهر

در انتهای دهۀ 90 میلادی که آثار ترسناک نوجوانانه در عالم سینما حکمرانی می‌کردند، فیلم I Know What You Did Last Summer با وجود اینکه نظر مثبت منتقدان را به خود جلب نکرد ولی از نظر تجاری به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کرد که منجر به ساخت و عرضۀ دنبالۀ آن در مدت بسیار کوتاهی شد که کیفیت پایین‌تر به همراه ناتوانی در تکرار موفقیت گیشه‌ای قسمت قبلی باعث بسته شدن پروندۀ این مجموعه شد و عرضۀ یک عنوان مجزا در سال 2006 که مستقیماً برای شبکۀ نمایش خانگی ساخته شده بود هم کمکی به زنده کردن نام این فرنچایز نکرد. در این سال‌ها بارها زمزمه‌هایی در رابطه با ریبوت این مجموعه شنیده می‌شد تا اینکه با خریداری امتیاز این سری توسط آمازون، قرار است شاهد عرضۀ سریالی بر اساس ایده‌های اولین فیلم این فرنچایز باشیم. 

oct tv 11

Colin in Black & White

تاریخ پخش: 7 آبان

ماجرای زانو زدن کالین کپرنیک در حین پخش سرود ملی آمریکا به نشانۀ اعتراض به نژادپرستی موجود در این کشور، تبدیل به بحرانی جدی برای سازمان‌های ورزشی مختلف این کشور شد چرا که عمدۀ ورزشکاران حرفه‌ای لیگ‌های پربینندۀ این کشور افراد غیرسفیدپوست هستند. با وجود اینکه دوران ورزشی کپرنیک به واسطۀ این اعتراض به پایان رسید ولی شاهد تغییراتی اندک در ساختارهای قدیمی جامعه هستیم که نوعی از نژادپرستی خاموش در آن‌ها کاملاً نهادینه شده بود. برای کپرنیک هم تعدادی قرارداد تبلیغاتی، نوعی جبرانی بود برای دستمزدهایی که در سال‌های متمادی حضور در ورزش می‌توانست کسب کند. یکی از این قراردادها، مینی‌سریالی شش قسمتی بر اساس دوران نوجوانی اوست که نقش مهمی در شکل‌دهی به باورهای او داشته است.  

 

در کنار آثار ذکر شده، شاهد پخش فصل جدید سریال‌های محبوبی همچون Curb Your Enthusiasm، You، The Blacklist، Young Sheldon و اکثر تولیدات شبکۀ CW هم خواهیم بود و همچنین فصل سوم سریال موفق و به شدت مورد انتظار Succession هم بالاخره و بعد از تأخیر زیادی که به علت پاندمی کووید 19 شامل حال آن شد، در هفدهم اکتبر (25 مهر ماه) آغاز می‌شود. ایلای راث در کنار فصل سوم History of Horror، برنامۀ شبه مستند دیگری با نام The Haunted Museum را برای علاقه‌مندان تولید کرده، سریال Insecure با پخش فصل پنجم به پایان راه خود خواهد رسید و سومین سریال انیمیشنی Star Trek با نام Prodigy مخاطبان کم سن و سال‌تر را نسبت به دیگر محصولات این فرنچایز، هدف قرار خواهد داد. نهایتاً در کنار شروع به پخش فصل جدید دو سریال از برند Walking Dead، بازسازی سریالی نیمه موفق از دو دهه قبل، 4400، در کنار تک اپیزود تازه‌ای از انیمیشن‌های LEGO Star Wars، دیگر برنامه‌های تلویزیونی مهم ماه اکتبر هستند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.