نویسنده: سینا چهارشنبه، 12 آبان 1400
ساعت 06:56

سریال‌های جدید نوامبر 2021 مطلب ویژه

5 از 5

در نوامبر 2021 شاهد پخش تعدادی سریال انیمیشنی اقتباسی از برندهای مشهور، شروعی مجدد برای یکی از سریال‌های محبوب دهۀ گذشته، محصولات تازه‌ای از مارول و البته به رسم هر ماه پخش فصل جدیدی از سریال‌های محبوبِ در حال پخش خواهیم بود. با معرفی سریال‌های جدید این ماه همراه باشید.

 NovTV 11

Arcane

تاریخ پخش: 15 آبان

کارنامۀ نتفلیکس در اقتباس انیمیشنی از بازی‌های ویدئویی چندان درخشان نیست و با وجود اینکه سریال Castlevania به نوعی بهترین اقتباس از بازی‌های ویدئویی به حساب می‌آید ولی محصولاتی که بر اساس DOTA و Dragon’s Dogma به سفارش این شبکه ساخته شده‎اند، چندان چنگی به دل نمی‌زنند. با این وجود League of Legends برندی بسیار مهم است که استودیوی سازندۀ آن همیشه در تلاش بوده تا میزان نفوذ آن را در بازارهای مختلف افزایش دهد و به همین علت ممکن است در تولید این سریال شاهد کیفیتی قابل قبولتر باشیم.

NovTV 11

Dexter: New Blood

تاریخ پخش: 16 آبان

چهار فصل ابتدایی سریال دکستر، از مهمترین آثار تلویزیونی دهۀ اول قرن بیست و یکم به حساب می‌آید که متأسفانه در چهار فصل پایانی به دلیل تغییر در ترکیب نویسندگان سریال، شاهد افتی ملموس بودیم که نهایتاً منجر به یک پایان‎‌بندی نه چندان رضایت‌بخش شد. داستان Dexter: New Blood تقریباً ده سال بعد از پایان سریال اصلی آغاز می‌شود و این بار با دکستر مورگانی رو به رو می‌شویم که تمام تلاش خود را به کار بسته تا در زندگی جدید از کنترل شدن توسط غرایز تاریک خود جلوگیری کند اما وقوع ناگهانی حوادثی ناگوار در شهر کوچک محل زندگی او، چالش‌های جدید برای موفقیت در این تلاش به وجود می‌آوردند.   

NovTV 11

The Shrink Next Door

تاریخ پخش: 21 آبان

به طور معمول بازیگران کمدی زمانی به سراغ سوژه‌‎های دراماتیک می‌روند که قصد داشته باشند تا اثری به یادماندنی از خود بر جای بگذارند. در مینی سریال The Shrink Next Door شاهد هنرنمایی «ویل فرل» و «پال راد» در فضایی تاریکتر از کارهای معمول آن‌ها هستیم و داستان این مجموعه که بر اساس حوادث واقعی ساخته شده، ماجرای روانشناسی را تصویر می‌کند که با رفتاری کاملاً غیرحرفه‌ای خودش را در میانۀ زندگی مراجعینش قرار می‌دهد و این عمل او، اثرات مخربی را به بار می‌آورند.

NovTV 11

Blade Runner: Black Lotus

تاریخ پخش: 22 آبان

زمانی که Alcon Entertainment امتیاز ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی بر اساس جهان Blade Runner را خریداری کرد، برنامه‌های بزرگی برای این فرنچایز داشت اما شکست تجاری فیلم Blade Runner 2049 ترمز برنامه‌های پشت پردۀ این استودیو را با قدرت تمام کشید. با این وجود و با توجه به این که سریال‌های انیمیشنی از ریسک مالی پایین‌تری برخوردار هستند و از طرفی حس و حال بلید رانر با فضای انیمه‌ها سازگاری خوبی دارد، چهار سال بعد از شکست اولیه، شاهد سریالی انیمیشنی خواهیم بود که داستان آن در زمانی بین فیلم اول و 2049 اتفاق می‌افتد و با پیرنگ‌های خود جهان این مجموعه را گسترش خواهد داد.

NovTV 11

Mayor of Kingstown

تاریخ پخش: 23 آبان

بعد از موفقیت پیاپی «تیلور شریدان» در مقام فیلمنامه‌نویس فیلم‎های Sicario و Hell or High Water، شبکه پارامونت که برنامه‎‌ای جدید برای رقابت با دیگر شبکه‎ها داشت اما در عین حال قصد داشت هویتی متناسب با مردم میانۀ ایالت متحده برای خود ترتیب دهد، به شریدان فرصتی داد تا سریال نئو وسترنی تولید کند که موفقیت آن سریال راه را برای انقعاد قراردادی اختصاصی بین پارامونت و شریدان باز کرد. اولین همکاری در قالب این قرارداد، سریال Mayor of Kingstown است که داستانی با تمی سیاسی و به روز در رابطه با فساد اداری، نژادپرستی سازمان یافته و ... را با هنرنمایی افرادی چون «جرمی رنر» و «کایل چندلر» روایت می‌کند.

NovTV 11

Yellowjackets

تاریخ پخش: 23 آبان

داستان‌هایی که یک حادثۀ مبهم در دوران کودکی یا نوجوانی، زندگی گروهی از دوستان را تا بزرگسالی تحت تأثیر قرار می‌دهد و پنهان نگه داشتن اسرار این حادثه، اثرات جبران ناپذیری برای این گروه به بار می‌آورند، در سطح غیرقابل شمارشی قرار دارند اما ترکیب افراد پشت و جلوی دوربین به همراه نظارت شبکۀ Showtime باعث شده تا نسبت به کیفیت این اثر امیدوار باشیم. Yellowjackets داستان سقوط هواپیمای تیم فوتبال دبیرستان دخترانه‎ای را به تصویر می‌کشد که تلاش بازماندگان این حادثه برای بقا، تصویر وحشتناکی از بشریت به نمایش می‌گذارد.    

NovTV 11

Marvel's Hit-Monkey

تاریخ پخش: 26 آبان

قبل از تغییر در سیستم مدیریتی محصولات سینمایی و تلویزیونی مارول که تمامی بخش‌ها را تحت مدیریت کویت فایگی قرار داد، تعدادی سریال انیمیشنی بزرگسالانه توسط بخش تلویزیونی این شرکت شروع به تولید کرده بودند که متأسفانه به جز دو مورد، ساخت همگی آن‌ها با تغییر در سطوح مدیریتی لغو شد. بعد از پخش انیمیشن MODOK که با بازخوردهای نسبتاً خوبی هم رو به رو شد، آخرین محصول مهم مدیریت قبلی بخش تولیدات تلویزیونی مارول، سریال Hit-Monkey است که نقش اصلی آن را میمونی آدمکش بر عهده دارد و تصویر بسیار متفاوتی از جهان مارول را به مخاطبان نشان خواهد داد.

NovTV 11

Cowboy Bebop

تاریخ پخش: 28 آبان

اگر در انتهای دهۀ هشتاد میلادی انیمۀ Dragon Ball تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان سراسر جهان را به طرفداران پر و پا قرص ساخته‌های ژاپنی تبدیل کرد، انیمۀ Cowboy Bebop هم نزدیک به ده سال بعد به بزرگ شدن همان مخاطبان و آشنایی آن‎‌ها با روی دیگری از دنیای انیمه‌ها کمک کرد. این مجموعه، داستان تعدادی شکارچی جایزه را در آینده روایت می‌کند که در دنیایی با تلفیق ژانرهای وسترن، سایبرپانک و فیلم نوآر زندگی می‌کنند. اقتباس‌های تولیدی توسط نتفلیکس بالا و پایین کیفی بسیاری دارند ولی اقلام تبلیغاتی مربوط به سریال Cowboy Bebop حداقل از نظر بصری نشان دهندۀ وفاداری مناسبی به منبع اصلی است. 

NovTV 11

The Wheel of Time

تاریخ پخش: 28 آبان

مجموعه رمان‌های The Wheel of Time، یکی از مهمترین آثار ژانر فانتزی در تمام دوران به حساب می‌آید که پیش از این و در زمان حیات نویسندۀ اصلی این مجموعه، تلاش‌های چند باره‌ای برای تولید اقتباسی سینمایی از این رمان‎ها صورت گرفته بود که همگی بی نتیجه ماندند و حتی یک بازی ویدئویی که قرار بود محصول مشترک EA و Obsidian Entertainment باشد هم در نهایت بی سر و صدا لغو شد. حضور آمازون به عنوان یکی از ثروتمندترین سازمان‌های خصوصی سراسر جهان در عالم سینما و تلویزیون راه را برای تولید چنین آثار پرخرجی بدون نیاز به توجه بیش از اندازه به درآمدزایی کلان باز کرده که به نظر می‌رسد امکان دست‌یابی به اقتباسی در خور جایگاه این فرنچایز را فراهم کرده باشد.  

NovTV 11

Hawkeye

تاریخ پخش: 3 آذر

«مت فرکشن» که یکی از بهترین نویسندگان کتاب‌های کامیک در یکی دو دهۀ گذشته بوده، در سال 2012 سری جدیدی برای شخصیت «کلینت بارتون» پی ریزی کرد که بدون هیچ شک و تردیدی در میان بهترین آثار ابرقهرمانی تاریخ قرار می‌گیرد و از تصاویر تبلیغاتی هم به نظر می‌رسد که جدیدترین سریال مارول، به شکلی اساسی از این کامیک الهام گرفته است. با وجود بهره بردن از بازیگری با توانایی‌های جرمی رنر در یک دهۀ اخیر، متأسفانه هیچ گاه Hawkeye مجال مناسبی برای عرض اندام در ابعاد بزرگ در قالب MCU نداشته اما این سریال جدید قرار است همه چیز را در این مورد تغییر دهد و با توجه به موفقیت سریال‌های مارول در سالی که گذشت، هاک‌آی یکی از مورد انتظارترین پروژه‌های پایان سال برای ما به حساب می‌‌آید.

NovTV 11

در کنار موارد بالا در این ماه پخش فصل چهارم سریال Yellowstone هم آغاز خواهد شد که با توجه به پایان‌بندی فصل گذشته و تأخیر در پخش فصل جدید، چشم انتظاران فراوانی دارد. کارگردان فیلم Train to Busan سریالی فانتزی/ترسناک به نام Hellbound با همکاری نتفلیکس تولید کرده که با توجه به موفقیت جهانی اخیر سریال‌های کره جنوبی، نمی‌توان به سادگی از نام این سریال عبور کرد. همچنین شروع فصل جدید سریال Star Trek: Discovery هم در این ماه خواهد بود که باید پاسخگوی انتقادات فصل گذشته باشد. در مینی سریال True Story کوین هارت در قالب داستانی جنایی، توانایی‌های دراماتیک خود را به چالش خواهد کشید. مستند جدید پیتر جکسون که روی گروه موسیقی بیتلز تمرکز دارد، در محدودۀ جشن شکرگزاری از دیزنی پلاس پخش می‌شود و سریال انیمیشنی Super Crooks تلاش خواهد کرد تا اثر ناخوشایند باقیمانده از همکاری قبلی نتفلیکس و «مارک میلار» را پاک کند. نهایتاً از دیگر سریالهای بازگشتی شناخته شده باید به Dickinson، The Great، Flash و Narcos: Mexico اشاره کنیم که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.