نویسنده: سینا شنبه، 06 آذر 1400
ساعت 06:45

سریال‌های جدید دسامبر 2021

3.67 از 5

در ماه دسامبر شاهد آرامش نسبی در زمینۀ پخش سریال‌های جدیدی هستیم که از پیش این حس را القا کنند که ارزش تماشا کردن را دارند و در این مقطع از سال عمدتاً شاهد نمایش فیلمهای تلویزیونی و تک قسمتی‌هایی با محوریت جشن‌های مختلف آخر سال هستیم که برای مخاطبانی که خودشان را آمادۀ تعطیلات می‌کنند، حکم نوعی از سرگرمی کم دردسرتر را دارند که نیاز جدی به توجه دقیق به لحظه به لحظۀ ماجراهای این قبیل آثار نیست. با این وجود کماکان تعدادی برنامۀ تلویزیونی در این ماه پخش می‌شوند که برخی اسامی شناخته شده را در میان دست اندرکاران آن‌ها می‌بینیم. 

Dec Tv 21 8

Santa Inc.

تاریخ پخش: 11 آذر

در سال 2016، ست روگن و ایوان گلدبرگ فیلمی انیمیشنی به نام Sausage Party را تهیه کردند که یکی از بزرگسالانه‌ترین آثار انیمیشنی تمام دوران بود و در تک تک سکانس‌های آن شاهد شوخی‌هایی نامناسب برای تقریباً هر موقعیت نرمالِ قابل تصورِ اجتماعی بودیم. این دو نفر در همکاری با تعدادی از سازندگان مجموعۀ Robot Chicken این بار تهیه‌کنندگی سریال انیمیشنی تازه‌ای را بر عهده گرفته‌اند که ماجراهای آن در قطب شمال و سیستمی تحت رهبری بابا نوئل (با صداپیشگی ست روگن) اتفاق می‌افتد که بیشتر از آن که یک کارتون سرخوشانه و کودکانه باشد، مسائل اجتماعی روز را به سخره می‌گیرد. استفاده از سبک انیمیشن سازی Stop Motion هم یکی دیگر از جنبه‌های جذاب کار است که در یک حرکت هم ادای دینی به تک قسمتی‌های پرطرفدار سال‌های دور است و هم با طراحی هنری خاص خود، با آن‌ها شوخی می‌کند.   

Dec Tv 21 8

Landscapers

تاریخ پخش: 15 آذر

اولین بار که مینی سریال Landscapers در سال 2019 معرفی شد، به مراتب پروژه‌ای جذابتر به نظر می‌رسید چرا که قرار بود کارگردانی آن توسط الکساندر پین، کارگردان تحسین شدۀ ژانر کمدی سیاه، صورت گیرد اما تأخیر در شروع فیلمبرداری این سریال به علت مسائل مربوط به کووید 19 باعث جدایی پین از این مجموعه شد. با این وجود حضور اولیویا کولمن و دیوید تیولیس در نقش‌های اصلی سریال و سوژۀ آن که بر اساس قتل‌هایی واقعی در شهری کوچک در انگلستان انتخاب شده و البته کارنامۀ معمولاً درخشان HBO در تولید سریال، موجب شده تا انتظار زیادی از این سریال داشته باشیم.

اشارۀ کوتاه: در همین روز سریال Voir هم از نتفلیکس پخش می‌شود که مجموعۀ مستندی شش قسمتی به تهیه‌کنندگی دیوید فینچر است که گوشه‌هایی از تاریخ سینما را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

Dec Tv 21 8

Abbott Elementary

تاریخ پخش: 16 آذر

سریال‌های محیط کار همیشه پای ثابت ژانر کمدی بوده‌اند و چه چیزی بامزه‌تر روزگار معلمان دورۀ ابتدایی در مدرسه‌ای دولتی با بودجۀ محدود؟  تلاش‌های روزانۀ معلمانی دلسوز که از هر راه ممکن برای کمک به دانش آموزان پر دردسر خود استفاده می‌کنند و مدیر مدرسه‌ای که آن طور که باید و شاید توجهی به پیشنهادها و خواسته‌های این معلمان ندارد، قرار است تبدیل به موقعیت‌های با مزه‌ای شود که در کنار خنداندن تماشاگران، در رابطه با نظام آموزشی پر ایراد و نیازمند اصلاحات اساسی کشور آمریکا هم به مخاطبان آگاهی می‌بخشد.

Dec Tv 21 8

Welcome to Earth

تاریخ پخش: 17 آذر

در دهۀ گذشته، Darren Aronofsky با ساخت فیلم‌هایی مانند Noah و mother! با سبک و سیاق خاص خود به مخاطبان در رابطه با مشکلاتی که به واسطۀ تغییرات اقلیم برای حیات روی کرۀ زمین ایجاد شده و به مرور بدتر هم خواهد شد، دست به آگاهی‌بخشی زد که البته پیام اصلی این فیلم‌ها فراتر از سطح ادراک برخی از مخاطبان بود. به این ترتیب با کمک گرفتن از ویل اسمیت به عنوان راوی، سریال مستندی با نام One Strange Rock تولید کرد که به طور واضح‌تری با مخاطبان در رابطه به همین مسائل محیط زیستی صحبت کند. سریال Welcome to Earth به نوعی دنباله‌ای بر همکاری قبلی آرونوفسکی و اسمیت است که این بار این بازیگر مشهور را به نقاط ناشناختۀ زمین، از اعماق اقیانوس تا خشکترین بیابان‌ها، می‌برد تا یادآوری کند که اگر توجه بیشتری به الگوی زندگی خود و رابطه با طبیعت نداشته باشیم، روزی به خودمان می‌آییم که همۀ زیبایی‌های این جهان را از دست داده‌ایم.

Dec Tv 21 8

Station Eleven

تاریخ پخش: 25 آذر

مینی سریال Station Eleven هم یکی دیگر از پروژه‌هایی است که داستان آن حول محور ویروسی کشنده می‌گردد و چند سالی در مراحل ابتدایی ساخت قرار داشت اما به واسطۀ کووید 19 و داغ شدن تنور سوژه‌های آخرالزمانی که به نابودی بشریت به دست یک بیماری می‌پردازند، به سرعت وارد مراحل تولید شد و به زودی شاهد پخش آن خواهیم بود. این مجموعه که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده، ماجرای بازماندگان گونۀ مهلکی از آنفلونزای پرندگان را 20 سال بعد از اینکه این ویروس اکثریت جمعیت کرۀ زمین را به کام مرگ کشانده، در جهانی که انسان‌ها را به دوران زندگی قبیله‌ای و در حال کوچ بازگردانده، روایت می‌کند.

Dec Tv 21 8

1883

تاریخ پخش: 28 آذر

ماه گذشته، تیلور شریدان یک سکانس کوتاه با حضور یکی از بازیگران اصلی سریال 1883 در قسمت اول از فصل چهارم سریال Yellowstone گنجانده بود تا طرفداران خود را آمادۀ این سریال جدید کند. 1883 ماجراهای اجداد خانوادۀ Dutton، شخصیت‌های اصلی سریال Yellowstone، را روایت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این خانواده مانند دهها خانوادۀ دیگر در آن برهه از تاریخ آمریکا برای تسخیر سرزمین‌های غربی این کشور، رهسپار سفری پر مخاطره شده و چگونه با رسیدن به ایالت مونتانای امروزی، مزرعۀ بزرگ خانوادگی خود را بنا نهادند که بیش از یک قرن بعد، تبدیل به منطقه‌ای مناقشه برانگیز شده است.

Dec Tv 21 8

The Book of Boba Fett

تاریخ پخش: 8 دی

در لحظات پایانی قسمت آخر از فصل دوم سریال موفق The Mandalorian، شاهد بازگشت Boba Fett و Fennec Shand به سیارۀ Tatooine و به دست گرفتن کنترل کارتل خلافکاران جهان جنگ ستارگان توسط این دو بودیم. در این سریال جدید خواهیم دید که نجات یافتن از چنگال مرگ تا چه اندازه روی یکی از مخوف‌ترین مبارزان کهکشان اثر گذاشته و البته در سال‌هایی که از مرگ Jabba the Hutt گذشته چه خلافکاران دیگری از میان تاریکی بیرون آمده و بخش‌هایی از امپراطوری مجرمانۀ او را به دست گرفته‌اند. تیم تولید این سریال هم تقریباً هم تیم سازندۀ مندلورین است که البته این بار رابرت رودریگز نقش کلیدی‌تر در فرآیند تولید این مجموعه ایفا کرده است.

Dec Tv 21 8

در کنار سریال‌های جدید، این ماه شاهد پخش پانزدهمین فصل از سریال به شدت محبوب It's Always Sunny in Philadelphia هم خواهیم بود که مدتی قبل مشخص شد حداقل تا فصل هجدهم ماجراهای شخصیت‌های عجیب این سریال ادامه خواهد داشت. برای اکثر مخاطبان بازی‌مگ، احتمالاً فصل دوم سریال Witcher مهمترین سریال ماه دسامبر است و به عنوان علاقه‌مندان به دنیای ویچر امیدواریم که سازندگان از اشتباهات فصل قبلی درس گرفته باشند و شاهد پیشرفتی اساسی در کیفیت فصل جدید سریال نسبت به فصل اول باشیم. Cobra Kai که به شکلی غیرمنتظره فصل به فصل در حال پیشرفت است و در حال حاضر فرسنگ‌ها فراتر از آن چیزی است که چند دهه پیش در فیلم‌های Karate Kid دیدیم هم در این ماه فصل به خانه‌های طرفداران بازمی‌گردد و فصل دوم سریال Emily in Paris هم بخشی دیگری از برنامه‌های نتفلیکس در دسامبر است.

در انتها باید به پخش آخرین قسمت‌های مجموعۀ Money Heist اشاره کنیم که در  ابتدای ماه دسامبر پخش خواهد شد. این سریال یکی از پیشگامان سریال‌های بین المللی بود که راه را برای موفقیت تولیدات مشترک بعدی باز کرد و با توجه با داستان پر پیچ و خم آن، طرفداران بسیاری زیادی را چشم انتظار خود نگه داشته است. در سوی دیگر از به پایان رسیدن سریال The Expanse هم نباید غافل شویم که راه خود را از اثری کم سر و صدا در شبکۀ SyFy آغاز کرد و کم کم به یکی از بهترین آثار علمی-تخیلی تلویزیون تبدیل شد و البته در میانۀ راه، یک بار هم از کنسل شدن نجات پیدا کرد و سه فصل پرخرج‌تر نهایی آن با کمک Amazon تهیه و پخش شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.