نویسنده: هادی جمعه، 15 فروردين 1399
ساعت 12:42

سه‌گانه ارباب حلقه‌ها قرار بود پایانی تاریک و خشن‌تر داشته باشد

3.67 از 5

سه‌گانه ارباب حلقه‌ها یکی از سه‌گانه‌های نمادین سینما است . پیتر جکسون (Peter Jackson) کارگردان فیلم به تازگی در بیوگرافی خود با نام Peter Jackson: A Film-maker's Journey فاش کرده است که فیلم قرار بود پایانی بسیار تاریک داشته باشد و آن‌ها ایده کشتن شدن گولوم توسط فرودو را در سر داشتند.

ایده این بود که فرودو چنان تحت تاثیر حلقه قرار گیرد که برای پس گرفتنش از گولوم دست به کشتن او بزند. در حقیقت این موضوع بیشتر از یک ایده بود و جکسون فاش می‌کند که آن‌ها حتی این ورژن از پایان‌بندی را فیلمبرداری نیز کرده‌اند.

وقتی اولین بار صحنه را فیلمبرداری کردیم، گولوم دست فرودو را گاز می‌زند و فرودو نیز گولوم را از لبه صخره به پایین هل می‌دهد. این یک قتل عمدی بود ولی آن زمان مشکلی با آن نداشتیم زیرا تصور ما این بودیم که همه می‌خواهند فرودو گولوم را بکشد.

صحنه‌های این سکانس در جایی منتشر نشده‌اند. دلیل این که چرا پایان فیلم به گونه متفاوتی رقم می‌خورد، به این دلیل بود که چنین کاری توسط فرودو بسیار «غیر تالکینی» بود و طبق اظهارات جکسون «بر خلاف تمام چیزهایی بود که تالکین از قهرمانانش می‌خواست». در کتاب، گولوم به طور اتفاقی پایش لیز می‌خورد و همراه با حلقه درون مواد مذاب می‌افتد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.