نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 11 بهمن 1396
ساعت 22:05

طبق گفته استفان لنگ تولید Don't Breathe 2 قطعی است

3.5 از 5

به نظر می‌رسد Don't Breathe 2 تولید خواهد شد و استفان لنگ نیز در آن حضور دارد

ما ابتدا اواخر سال 2016 و بعد از موفقیت فوق‌العاده عنوان نفس نکش (Don't Breathe) در باکس آفیس، شنیدیم که دنباله‌ای جدید نیز برای آن تولید می‌شود؛ پس‌ازاین، دیگر خبری در رابطه با این پروژه به گوشمان نرسید، تا این‌که اکنون استفان لنگ تایید کرد نفس نکش 2 اتفاق خواهد افتاد. هنوز سوالات زیادی پیرامون این دنباله وجود دارد، اما مسلما این خبری عالی برای طرفداران ژانر وحشت است.

استفان لنگ اکنون به ‌خاطر بازی در چهار دنباله پیش روی آواتار (به کارگردانی جیمز کامرون) مشغول است، ولی به نظر می‌رسد او می‌تواند جایی را در برنامه زمانی خود به دنباله نفس نکش اختصاص دهد؛ هنوز مشخص نشده که این فیلم چه موقع تولید می‌شود، اما کارگردان فید آلوارز بر روی آن کار می‌کند و استفان لنگ نیز اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، که او کاملا مطمئن است نفس نکش 2 ساخته خواهد شد.

این جوابی است که لنگ در پاسخ به سوال، در مورد این دنباله بیان کرد:

«بله، ما دنباله‌ای خواهیم داشت.»

در حال حاضر برای نفس نکش 2، خلاصه طرح و یا چیزی مانند آن وجود ندارد و فید آلوارز نیز راجع جزئیات این دنباله جانب احتیاط را رعایت می‌کند؛ بنابراین هیچ اطمینانی وجود ندارد، که استفان لنگ با همان کاراکتر فیلم نخست بازگردد.

این دنباله بدون حضور لنگ غیرمنطقی است، هرچند با سخنانی که او گفته، به‌نوعی می‌توان حضور او را در این پروژه قطعی دانست؛ آلوارز سال گذشته کمی راجع ‌به نفس نکش 2 و تردیدهای اولیه‌اش برای تولید، صحبت کرد:

« در حال حاضر بله، نفس نکش 2 چیزی است که ما قطعا میخواهیم انجام دهیم؛ این چلنج واضح است، ما فقط دوست نداریم فیلمی تکراری بسازیم و عدد دو را در مقابل نام آن قرار دهیم، اگر این کار را بکنیم بسیار شرمسار می‌شویم. اولین عکس‌العمل ما وقتی آن‌ها گفتند آیا می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ این بود: نه نه نه نه؛ آن هالیوود است! آن شیطان است! ما نمی‌خواهیم دنباله را فقط به خاطر اینکه می‌توانیم، بسازیم. سپس به یک ایده‌ای رسیدیم، که ما را بسیار هیجان‌زده کرد و من آن را به شما نمی‌گویم، چون همه‌چیز لو می‌رود.»

فیلم نفس نکش تجربه جدیدی را برای طرفداران ژانر وحشت به ارمغان آورد که محشر بود؛ این بسیار عالی است که تیم خلاق پروژه، به دنبال ساختن دنباله‌ای صرفا برای ادامه دادن آن نیستند و تمایل دارند داستانی جذاب را برای فیلم دوم رقم بزنند. سام ریمی تهیه‌کننده فیلم نخست و همچنین فیلم دوم گفت:

«این بزرگ‌ترین ایده برای ساخت یک دنباله است که من تاکنون شنیده‌ام! شوخی نمی‌کنم!»

این سخنان مردی است، که عناوین مرد عنکبوتی و مرده شریر را ساخته است.

پایان فیلم نخست، درها را برای دنباله آن باز گذاشت، ولی باید در نظر داشت که فیلم دوم به دنبال تجربه منحصربه‌فرد خود می‌باشد. ازنظر سونی باید فیلمی پول‌ساز باشد، تا دنباله‌ای برای آن ساخته شود؛ نفس نکش با توجه به بودجه 10 میلیون دلاری خود، توانست 157.1 میلیون دلار در باکس آفیس بفروشد و در کنار موفقیت تجاری‌اش، نظر منتقدین را نیز به خود جذب نمود.

فید آلوارز در حال حاضر بر روی پروژه دختری در تار عنکبوت (The Girl in the Spider's Web) و دنباله مارپیچ (Labyrinth) کار می‌کند، پس مشخص نیست که دقیقا چه زمانی تولید نفس نکش 2 را آغاز خواهد کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.