نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 29 فروردين 1397
ساعت 14:59

نام رسمی انیمیشن How To Train Your Dragon 3 مشخص شد

4.6 از 5

سرانجام کمپانی‌های یونیورسال پیکچرز و دریم‌ورکس انیمیشن، نام رسمی انیمیشن How To Train Your Dragon 3 را مشخص کردند

نخستین فیلم از این عنوان با نام How To Train Your Dragon (چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم) در سال 2010 اکران شد؛ این انیمیشن که داستان آن برگرفته از کتابی با همین اسم به نویسندگی کرسیدا کاول بود، توانست موفقیت بسیاری را چه در جلب نظر منتقدین و چه به لحاظ میزان فروش در باکس آفیس به‌دست بیاورد. (کاری که معمولا کمپانی پیکسار در این زمینه استاد آن است)

How To Train Your Dragon داستان پسری کوچک و ساده‌ به نام هیکاپ است که درنهایت به مردم روستایش (جمعی از وایکینگ‌های خشن و اژدهاکش) یاد می‌دهد به جای کشتن اژدهایان، آن‌ها را تربیت کنند و با این هیولاهای افسانه‌ای دوست باشند.

در سال 2014 دنباله‌ای از این انیمیشن ساخته شد که شناخت ما را نسبت به دنیای هیکاپ گسترده‌تر کرد و طی این انیمیشن ما با قبایل، اژدهایان و مکان‌های شگفت‌انگیز بیشتری آشنا شدیم.

مشکلات مختلفی در راه تولید قسمت سوم این انیمیشن ایجاد شد و این مشکلات باعث شد تا تاریخ اکران فیلم How To Train Your Dragon 3 از ژوئن 2016 (خرداد 1395) به مارس 2019 (اسفند 1397) منتقل شود؛ البته دلیل تاخیر این انیمیشن صرفا به خاطر مشکلات در فیلم‌نامه یا بخش‌های خلاقیتی نبود بلکه بیشتر می‌توان آن را به در دسترس نبودن بازیگران نسبت داد. بازیگران اصلی و دست‌اندرکاران دو فیلم نخست برای قسمت سوم این مجموعه نیز بازخواهند گشت و اف. موری آبراهام نیز نقش شرور جدید فیلم، یعنی گریمل را ایفا خواهد کرد. موضوع دیگری که در حال حاضر راجع به این انیمشن می‌دانیم، پدیدار شدن عشق در بی‌دندان (اژدهای هیکاپ) است.

سرانجام بعد از مدت‌ها کمپانی دریم‌ورکس انیمیشن، نام رسمی این فیلم را آشکار کرد؛ نام این انیمیشن How To Train Your Dragon: The Hidden World (چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: جهان پنهان) خواهد بود. دریم‌ورکس همچنین طی یک بیانیه تایید کرد که تاریخ دقیق اکران فیلم در 1 مارس 2019 (10 اسفند 1397) خواهد بود.

طبق گزارشات اخیر قرار است تا پیش‌نمایش کوتاهی از این انیمیشن، در جشنواره بین‌الملی فیلم انیمیشن انسی (Annecy International Animation Film Festival) در ماه ژوئن به نمایش دربیاید.

خلاصه داستان این فیلم بدین‌صورت است:

«هیکاپ به رویای خود برای ساخت شهری آرام و صلح‌آمیز برای اژدهایان دست یافته است؛ اما خطری بزرگ هیکاپ و روستایش را تهدید می‌کند و این خطر سلطنت او بر قبیله‌اش را مورد آزمایش قرار می‌دهد. هم اژدها و هم اژدها سوار باید برای نجات همنوعانشان تصمیم غیرممکنی اتخاذ کنند.»

با توجه به عبارت The Hidden World (جهان پنهان) نمی‌توان نظرهای زیادی در مورد فیلم داد زیرا این نام برای یک فیلم فانتزی، معمولی و عادی است؛ البته عبارت موردنظر می‌تواند اشاره‌ به مکانی داشته باشد، که شرور اصلی داستان یعنی گریمل از آنجا می‌آید.

ما در فیلم How To Train Your Dragon 2 شاهد بودیم هیکاپ و بی‌دندان پیوسته برای کشف قلمرو‌های جدید از روستای خود خارج می‌شدند؛ احتمالا ما در قسمت سوم مشاهده خواهیم کرد که این رئیس جوان وایکینگ‌ها بین وظایف خود به‌عنوان رهبر روستا و تمایل برای ماجراجویی و پی بردن به مسائل مبهم، تعادل برقرار می‌کند، اما در حین همین گشت‌وگذارهای ماجراجویانه خود متوجه موضوعی عجیب می‌شود. (چیزی شبیه به حوادث فیلم دوم)

اغلب اوقات دنباله‌های یک انیمیشن موفق نمی‌شوند به‌مانند فیلم اصلی آن عنوان عمل کند، اما دلایل زیادی وجود دارد به این باور برسیم که How To Train Your Dragon: The Hidden World این معادلات را برهم خواهد زد.

نه‌تنها بخش عمده‌ای از بازیگران و دست‌اندرکاران دو فیلم قبلی به انیمیشن سوم بازگشته‌اند، بلکه دنی دبلویس کارگردان و نویسنده‌ی فیلم‌های قبلی نیز در این پروژه همکاری خواهد داشت و همان وظایف همیشگی خود را انجام می‌دهد؛ دبلویس قبلا پیشنهاد کرده بود که How To Train Your Dragon به‌صورت سه‌ قسمتی ساخته شود، او اکنون به خواسته‌ی خود رسید.

بدون شک فیلم سوم یکی از مورد انتظارترین انیمشین‌های سال است که بسیاری از طرفداران برای مشاهده کردن آن مشتاق‌اند؛ حال باید ببنیم این انیمشین به‌مانند فیلم‌های قبلی انتظارات طرفداران را برآورده خواهد کرد با خیر؟

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.