نویسنده: محمدرضا حیدری سه شنبه، 22 خرداد 1397
ساعت 02:33

E3 2018: مروری بر کنفرانس Microsoft مطلب ویژه

0 از 5

دقیقاً از کنفرانس 90 دقیقه‌ای یکی از کمپانی‌هایی که یکی از کنسول‌های اصلی نسل فعلی را در دست دارد چه انتظاری دارید؟ کنفرانس هیجان‌انگیز و بی‌نظیر Microsoft در جریان E3 2018، همان چیزی بود که چنین کنفرانسی نباید باشد!

فیل اسپنسر و دوستان!

کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 هم به نمایش درآمد و تمامی ما با هیجان و دل‌شوره، 90 دقیقه نمایش و صحبت‌های مختلف را موبه‌مو دنبال کردیم تا بدانیم آیا مایکروسافت بازهم همانند نسل قبل به موفقیت خواهد رسید یا اینکه با یک کنفرانس ضعیف دیگر تیر خلاص را به‌سوی خودش و کنسول خوش‌ساختش روانه خواهد ساخت. پاسخ این سؤال این است که خوشبختانه کنفرانس مایکروسافت به معنای واقعی بی‌نظیر و هیجان‌انگیز بود؛ ولی هنگامی‌که کمی دقیق‌تر به این مسئله دقت کنیم، متوجه می‌شویم که این کنفرانس تیر خلاص را فقط با شدتی کمتر به‌سوی مایکروسافت روانه کرد.

اسپنسر در ابتدای مراسم اعلام کرد که قرار است در کنفرانس یک و نیم‌ساعته‌ی مایکروسافت، شاهد 50 بازی مختلف، 18 بازی انحصاری ایکس‌باکس و 15 بازی با رونمایی اولیه بر روی کنسول Xbox One باشیم. در ادامه با بازی مگ و بررسی اتفاقات این کنفرانس همراه باشید.

Xbox One X

Halo Infinite

از همان لحظه‌ی اول کنفرانس، مایکروسافت طوفان خود را به راه انداخت. هنگامی‌که تریلر بازی شروع به پخش شدن کرد انتظار چندانی برای معرفی قسمت جدید سری Halo آن‌هم به این زودی و مهم‌تر از آن، با این سبک گرافیکی نمی‌رفت؛ اما همین غافلگیری لحظه‌ای توانست کار خود را بکند و پس از تماشای حیات‌وحش و محیط جنگلی تریلر، ناگهان صحنه‌ای بسیار هیجان‌انگیز به نمایش درآمد که در آن کلاه مستر چیف در مقابل دیدگانمان قرار گرفت. همین صحنه کافی بود تا خیالمان را از بابت یک انحصاری AAA ناب راحت کند.

فیل اسپنسر این عنوان را بزرگ‌ترین ماجراجویی مستر چیف افسانه‌ای برای دفاع از بشریت توصیف کرد. همچنین استودیوی 343 Industries این‌چنین بیان کرد که هیلو اینفینیت، از سبک گرافیکی و طراحی جدیدی بهره خواهد برد و در ساخت آن تمام نکات منفی موجود در بازی که توسط مخاطبان بازخورد داشتند، در نظر گرفته‌شده و برای رفع آن‌ها تلاش‌های بسیاری انجام‌شده است.

Halo Infinite نسبت به دیگر عناوین انحصاری بزرگ مایکروسافت غافلگیرکننده‌تر بود؛ چراکه تا لحظه‌ی معرفی شدن بازی هنوز هیچ‌چیز درباره‌ی این عنوان قطعی نبود و با ضعف‌های شدیدی که در Halo 5 شاهد بودیم بسیاری از طرفداران در انتظار این بودند که بدانند درنهایت چه بر سر مستر چیف محبوبشان خواهد آمد. البته باید این نکته را در نظر داشت که اینفینیت فقط نسبت به دیگر بازی‌های مایکروسافت غافلگیری بیشتری داشت و خارج از محدوده‌ی مقایسه، معرفی شدن آن در مراسم کاملاً قابل پیش‌بینی بود.

فعلاً هیچ جزئیاتی از این عنوان منتشر نشده است و در آینده منتظر انتشارات اطلاعات بیشتر از Halo Infinite خواهیم بود.

Halo Infinite

Sekiro Shadows Die Twice

دومین نمایشی که مایکروسافت برای کنفرانس خود در نظر گرفته بود، درواقع به‌نوعی خالی کردن چنته‌ی سونی محسوب می‌شد. درحالی‌که تمامی طرفداران سری سولز و بلادبورن انتظار معرفی Bloodborne 2 را داشتند، نمایش دوم مایکروسافت با یک تم سامورایی و تاریک نینجایی تمامی معادله‌ها را به هم ریخت.

ویدئوی فرام سافتور با محوریت سامورایی یکدستی است که در یک محیط تقریباً آخرالزمانی پا به عرصه می‌گذارد. نکته‌ی جالب درباره‌ی این شخصیت، توانایی او در «نمردن» است. محیط بازی به‌نوعی امضای خود شخص میازاکی محسوب می‌شود؛ محیطی تاریک و پر از افسون و جادوهای وحشتناک و زجرآور به همراه شخصیت اصلی خاص و زجرکشیده و هیولاهایی با ظاهر شبیه به انسان، همه و همه خبر از یک عنوان خاص از میازاکی را می‌دهند.

Sekiro

نمایشی جدید از Fallout 76

پس از نمایش بازی میازاکی، نوبت تاد هاوارد بود که بر روی صحنه بیاید و کمی از بازی جدیدش برای ما بگوید. Fallout 76 همان‌طور که قبلاً اشاره شده بود، در ویرجینیای غربی جریان دارد و ظاهراً محیط بازی جدید چهار برابر Fallout 4 است! همچنین نمی‌توان از محیط‌های سبز و طبیعت تحسین‌برانگیز بازی چشم‌پوشی کرد.

تمامی اطلاعاتی که از تریلر و سخنان تاد هاوارد به دست آمد، اشاره به پیش‌درآمد بودن بخش داستانی بازی و همچنین تلاش برای ساخت‌وساز دوباره‌ی جهان پس از جنگ اتمی بوده است. همچنین بازی از 15 ژوئن (25 خرداد) سال جاری قابل پیش‌خرید خواهد بود.

Fallout 76 E3 2018

Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps یکی از چهار بازی انحصاری مورد انتظار مخاطبان Xbox بود. در طی سال‌های اخیر، عناوین مستقل انحصاری مایکروسافت به‌خوبی توانسته‌اند در دل بازی بازان جای بگیرند و حتی گاهی خود را از عناوین AAA این کمپانی هم بالاتر بکشند. درنتیجه‌ی موفقیت نسخه‌ی اول Ori، مایکروسافت تصمیم به انتشار نسخه‌ی دوم این عنوان گرفت.

طبق تریلر جدید قسمت دوم Ori با پیشرفت‌های بسیار گسترده‌تر و همچنین طراحی هنری زیباتر از گرافیک تحسین‌شده‌ی قسمت اول، بدون هیچ‌گونه اطلاعاتی از تاریخ انتشار در حال ساخت است.

Ori and the Will of the Wisps

تریلر بخش داستانی Battlefield V

Battlefield V ظاهراً هنوز حرف‌هایی برای گفتن دارد. البته این قضیه کاملاً قابل پیش‌بینی بود؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید، کنفرانس خسته‌کننده‌ی EA Play به‌جز نمایشی کوتاه از بخش چندنفره و اشاره به وجود حالت بتل رویال در بازی، چیزی از Battlefield V در بر نداشت. با این‌ حال اعلام شده بود که در کنفرانس مایکروسافت اطلاعات بیشتری درباره‌ی بخش تک‌نفره‌ی بازی منتشر خواهد شد.

بر اساس این وعده‌ها، در کنفرانس مایکروسافت شاهد یک تریلر بسیار کوتاه از بخش داستانی بتلفیلد V بودیم که تقریباً اطلاعات مفیدی از بخش داستانی به ما ارائه می‌داد. این اطلاعات شامل بخشی از داستان برخی شخصیت‌های بازی و داستان یکی از آن‌ها از زبان یک راوی می‌شود.

 به‌سادگی می‌توان متوجه شد که الکترونیک آرتز در مراسم E3 امسال به‌هیچ‌وجه نتوانسته نمایش خوبی از Battlefield V که در تاریخ 27 آبان بر روی Xbox One، PlayStation 4 و همچنین رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود، داشته باشد.

Battlefield V story

مشخص شدن تاریخ انتشار We Happy Few

We Happy Few از سوی سازنده‌ی خود یعنی Compulsion Games تریلر جدیدی را در کنفرانس مایکروسافت دریافت کرد.

We Happy Few از آن دست عناوینی نیست که بتواند تمامی مخاطبین را راضی نگه دارد. از یک‌سو حال و هوای داستانی بازی که شدیداً یک جامعه‌ی فاسد و شبیه به Bioshock را نشان می‌دهد و از جهت دیگر گیم پلی سخت و عجیب بازی، این عنوان را تبدیل به یک بازی خاص فلسفی می‌کنند که بازهم نتوانست افراد زیادی را در کنفرانس مایکروسافت مجذوب خود کند. هرچند میزان علاقه‌ی تماشاچیان به این نمایش نسبت به تریلر قبلی به طرز مشهودی بیشتر بود!

این عنوان که دو سال پیش و در همین مراسم معرفی شده، سال گذشته را با اعلام تأخیر خوردن بازی تا تابستان سال جاری سپری کرده بود. حالا و در جریان نمایش تریلر جدید این بازی، تاریخ 10 اوت 2018 میلادی (19 مرداد سال جاری) برای انتشار این عنوان بر روی پلتفرم‌های Xbox One، PlayStation 4 و همچنین رایانه‌های شخصی در نظر گرفته‌شده است.

we happy few

تریلر جدیدی از Metro Exodus

نمایش بعدی، انتشار تریلر جدیدی از عنوان مورد انتظار Metro Exodus بود که قرار است به‌عنوان سومین نسخه از سری مترو و روایتگر ماجراهای دو سال بعد از وقایع نسخه‌ی قبلی، در تاریخ 22 فوریه 2019 (3 اسفند سال جاری) برای Xbox One، PlayStation 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شود. این عنوان توسط Deep Silver و 4A Games درحال‌توسعه است.

در این تریلر موارد مختلفی مانند سلاح‌های بازی، دشمنان و نحوه‌ی درگیری با آن‌ها، محیط‌های آخرالزمانی و دلهره‌آور و همچنین ابزارآلات مختلف برای مواجهه با خطرات دنیای بیرون معرفی شدند. همچنین متوجه شدیم که تمامی انسان‌ها برای حفظ قلمرو باقی‌مانده از جنگ در حال مبارزه با یکدیگر و همچنین هیولاها هستند.

metro exodus

The Awesome Adventues of Captain Spirit

اگر برای یک‌بار هم که شده وارد دنیای غیرقابل وصف Life is Strange شده باشید، می‌دانید که این دنیا از همان لحظه‌ی ورود چه بار احساسی سنگینی را بر روی سینه‌ی مخاطب قرار می‌دهد. حال عنوان جدید استودیو Dontnod و Square Enix قرار است اسپین آفی در این دنیای پرتلاطم باشد.

The Awesome Adventues of Captain Spirit داستان پسربچه‌ی کوچکی را روایت می‌کند که روش‌های عجیب و شدیداً تأثیرگذاری را برای مبارزه با مشکلات زندگی برای خود دارد. داستان بازی به علاوه روایتگر مشکلات و همچنین موانع روانی بر سر راه این پسر و راهکارهای او در مواجهه با این موانع است. در تریلر بازی از زیبایی دنیای کودکی و نحوه‌ی زندگی‌مان در آن دوران سخنان آشنایی را می‌شنویم که قرار است این بار از زاویه‌ی دیگری موردبررسی قرار بگیرند.

The Awesome Adventues of Captain Spirit از 25 ژوئن (5 تیرماه) به‌صورت رایگان بر روی Xbox Store عرضه خواهد شد.

The Awesome Adventues of Captain Spirit

بسته‌های الحاقی جدید Sea of Thieves

بیایید قبول کنیم که Sea of Thieves به‌هیچ‌وجه عنوان موفقی نبود. با این‌ حال مایکروسافت هنوز دست از سر این بازی برنداشته و در کنفرانس خود با معرفی دو بسته‌ی الحاقی جدید بانام‌های Cursed Sails (انتشار در جولای سال 2018) و The Forsaken Souls (انتشار سپتامبر 2018) دوباره به‌سوی این بازی رفت.

SOT HERO

تریلر جدید Crackdown 3

بدون هیچ اغراقی می‌گویم: خدا را هزار مرتبه شکر که شخصیت فرمانده Isaiah Jackson به‌عنوان مجری در کنفرانس مایکروسافت حضور پیدا نکرد!

از همان ابتدای تریلر عنوان تأخیر خورده‌ی Crackdown 3 می‌توانیم بفهمیم که سازندگان قصد خلق شخصیتی با حال و هوای انیمیشن‌های قدیمی آمریکایی را داشته‌اند و نتیجه‌ی کار شخصیت کاملاً بامزه‌ی (!)Isaiah Jackson بوده است که در طول تریلر به‌جز مزه‌پرانی‌هایش چیزی را نمی‌شنویم. در تریلر جدید، همچنان خبری از تخریب پذیری تبلیغ‌شده‌ی بازی نیست و به‌جز انفجار یک دسته ماشین، نمی‌توان چیز دیگری را تخریب پذیری اشیاء محیط نامید.

همان‌طور که اطلاع دارید بازی Crackdown 3 به‌تازگی تا سال 2019 تأخیر خورده است.

crackdown 3 e3 2018

معرفی Tales of Vesperia Definitive Edition

دهمین قسمت از سری Tales که توسط بندای نامکو در سال 2008 برای کنسول‌های نسل هفت منتشر شد، حال قرار است با یک نسخه‌ی Definitive Edition قدم به نسل هشتم بگذارد. از آنجایی‌ که این عنوان مربوط به نسل 7 و یکی از بازی‌های دارای تم شرقی است، بدیهی است که برای بسیاری ناآشنا باشد.

برای کسانی که با این سری آشنایی ندارند، سری Tales عنوانی شرقی و با تم انیمه‌ای است که در آن ماجراهای افرادی که به مبارزه‌ی تاریکی و زشتی می‌روند روایت می‌شود. گیم پلی این سری از ترکیب المان‌های نقش‌آفرینی نوبتی و اکشن هم‌زمان (Real time action) بهره می‌برد.

Tales-of Vesperia Definitive Edition

معرفی Forza Horizon 4

همان‌طور که انتظار داشتیم جدیدترین نسخه از محبوب‌ترین و بهترین فرانچایز ریسینگ، یعنی Forza با نام Forza Horizon 4 هم در این کنفرانس معرفی شد. سازندگان در این نمایش بر دینامیک بودن آب‌وهوای بازی، تغییر فصل‌هایی که باعث تغییر همه‌چیز در بازی می‌شوند و همچنین محل قرارگیری محیط بازی یعنی انگلستان تأکید داشتند.

نکته‌ی مهم درباره‌ی جدیدترین نسخه‌ی فرانچایز فورزا این است که قابلیتی برای سوییچ یکپارچه بین بازی تک‌نفره و چندنفره وجود خواهد داشت؛ قابلیتی که بسیار خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

Forza Horizon 4 در 2 اکتبر سال جاری (10 مهرماه) عرضه خواهد شد و همچنین مشترکین Xbox Game Pass در همان روز به‌صورت رایگان به بازی دسترسی خواهند داشت.

 

Forza Horizon 4

 

تریلر جدیدی Kingdom Heart 3، ملاقات با ملکه‌ی یخی

قطعاً برای طرفداران انیمیشن‌های پیکسار و والت دیزنی، یکی از جذاب‌ترین تریلرهای به نمایش درآمده در این کنفرانس، تریلر جدید عنوان Kingdom Heart 3 با محوریت انیمیشن Frozen بود. در ابتدای تریلر شاهد ملاقات قهرمانان داستان با Elsa از انیمیشن تحسین‌شده‌ی Frozen هستیم که شروع به منجمد کردن جهان کرده است. همچنین در ادامه شاهد حضور قهرمانان بازی در بخش‌هایی از داستان انیمیشن Frozen بودیم.

ضمن آنکه در این تریلر توانستیم بخش‌هایی از رالف خرابکار، کارخانه‌ی هیولاها، گیسو کمند، هرکول و همچنین داستان اسباب‌بازی را ببینیم. با این تریلر، روند غیرقابل‌باور افزایش جذابیت بازی ادامه خواهد داشت.

Kingdom Hearts 3 اولین نسخه از این سری است که به Xbox One می‌آید.

Kingdom Hearts 3

بازهم PUBG

تریلر جدیدی از پابجی در خلال کنفرانس مایکروسافت منتشر شد که بار دیگر بر یک حالت بتل رویال «اصیل» تأکید می‌کرد. در این تریلر به اضافه شدن حالت وار مود جدیدی به بازی اشاره شد که بازیکنان در آن می‌توانند با استفاده از سپرهای ضد شورش و مواردی مانند آن با یکدیگر مبارزه کنند. همچنین در انتهای تریلر و قبل از نمایش متن «زمستان 2018»، نگاهی سریع به یک نقشه‌ی جدید وجود داشت.

PUBG

نمایش The Division 2

همان‌طور که انتظار می‌رفت، یوبی‌سافت با نمایش دو تریلر از عنوان The Division 2 توانست بار دیگر در مرکز توجه‌ها قرار بگیرد. هردو تریلر به نمایش درآمده به‌صورت CG و کامپیوتری بودند که یکی از آن‌ها بخشی از گیم پلی بازی را به نمایش می‌گذاشت.

به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای بازی و تریلر اول، آمریکا کشوری ساقط محسوب می‌شود که حالا تبدیل به یک ویرانه و جنگلی برای گروه‌ها و افراد مختلف و قلمروهای آن‌ها شده است. این کشور درواقع آخرین کشوری است که در مقابل مأموران «شجاع و مقدس» نهاد Division مقاومت کرده است.

در تریلر دوم اوضاع کاملاً متفاوت است و ما شاهد محیطی آخرالزمانی با جزئیات بی‌نظیر هستیم. گیم پلی بازی شباهت بسیاری به نسخه‌ی اول دارد و همچنین چند صحنه‌ی سینماتیک کوتاه هم در انتهای آن مشاهده می‌شوند.

The Division 2

تریلر و اطلاعات جدید از Shadow of the Tomb Raider

یکی دیگر از نمایش‌های کنفرانس مایکروسافت، تریلر جدیدی از Shadow of the Tomb Raider و ماجراجویی‌های جدید لارا کرافت بود. در این تریلر می‌توانیم متوجه شویم که لارا پس ‌از این برای ورود مخفیانه به میان دشمنان، از رنگ و نقاشی کردن بدن خود برای استتار استفاده می‌کند.

همچنین در این تریلر دیالوگ‌هایی ردوبدل شد که نشان می‌دهند احتمالاً لارا مسبب برخی مشکلات در محیط بازی است. ظاهراً او قرار است با محافظت از یک شیء باستانی، آن را از چنگ Trinity دور نگه دارد که این کار خود باعث ایجاد مشکلات بزرگ‌تری در دنیای لارا می‌شود.

Shadow of the Tomb Raider در تاریخ 14 سپتامبر (23 شهریور) سال جاری بر روی رایانه‌های شخصی، Xbox One و PlayStation 4 منتشر خواهد شد.

SOTTR

معرفی Session

در تریلری کوتاه شاهد یک عنوان اسکیت سواری بودیم که ابتدا باعث شد فکر کنیم در حال تماشا تریلر معرفی بازی Skate 4 هستیم؛ اما این‌گونه نبود و عنوان دیگری به نام Session معرفی شد.

Session

DLC جدید Cuphead

با موفقیت عنوان کارتونی Cuphead، حال سازندگان آن تصمیم به انتشار یک بسته الحاقی برای این عنوان با نام The Delicious Last Course گرفته‌اند. این بسته‌ی الحاقی که در سال 2019 منتشر خواهد شد، قرار است محتوای جدیدی مانند یک شخصیت مؤنث قابل بازی به نام خانم چالیس (Ms. Chalice) را به این عنوان اضافه کند.

Cuphead

خریده شدن استودیوهای مختلف توسط مایکروسافت؛ خانواده‌ای بزرگ‌تر

در لابه‌لای نمایش‌های مختلف از بازی‌های بزرگ و کوچک، فیل اسپنسر یک خوش‌آمد گویی ویژه را هم در نظر گرفته بود. این خوش‌آمد گویی به اعضای جدید خانواده‌ی مایکروسافت اختصاص داشت که در راستای تحقق سیاست‌های بخش ایکس‌باکس مایکروسافت برای افزایش میزان محتوای قابل بازی این کنسول، به جمع استودیوهای مایکروسافت پیوسته‌اند.

از مهم‌ترین نام‌ها میان این استودیوها می‌توان به استودیوی Ninja Theory (سازنده‌ی عنوان Hellblade)، Compulsion Games (سازنده‌ی عنوان We Happy Few)، Undead Labs و Playground Games اشاره کرد.

رونمایی سه‌ بازی جدید از سری Gears of War

و بالاخره Gears of War! اولین تریلری که از این سه‌گانه به نمایش درامد، تریلری با حال و هوای کارتونی و کودکانه بود که به‌صورت طنز یک درگیری ساختگی را بین مارکوس فینیکس و دشمنانش نشان می‌داد. ابتدا بسیاری تصور می‌کردند که این پیش‌زمینه‌ای برای معرفی قسمت جدید GeoW است؛ ولی مایکروسافت با ترفندی زیرکانه‌تر، همین تریلر کودکانه را تبدیل به تریلر معرفی یک بازی برای گوشی‌های هوشمند با نام Gears pop کرد.

دومین تریلر منتشرشده مربوط به‌عنوان Gears Tactics بود که قرار است به‌صورت انحصاری بر روی پلتفرم ویندوز منتشر شود. این بازی استراتژیک نوبتی، داستانی را به‌عنوان پیش‌درآمد داستان اصلی و در 12 سال قبل از ماجراهای مارکوس فینیکس روایت می‌کند که در آن باید به مبارزه با دشمنان مختلف سری Gears of War بپردازید. تاریخ انتشار این عنوان همچنان نامشخص است.

gears of war tactics

و درنهایت نوبت به سومین و بزرگ‌ترین تریلر این سه‌گانه‌ی هیجان‌انگیز رسید. کمی پیش از نمایش تریلر، Rod Fergusson درباره‌ی سابقه‌ی طولانی خود در ساخت سری Gears of War صحبت کرد. پس از صحبت‌های فرگوسن، تریلر جدیدترین قسمت از Gears of War با نام Gears 5 به نمایش در آمد که قرار است این بار داستانی به معنای واقعی حماسی را، شامل اشک‌ها و لبخندهای بسیار روایت کند.

gears of war 5 announced at xbox e3 2018 next year

معرفی Devil May Cry 5؛ Dante is BACK!

یکی از بزرگ‌ترین غافلگیری‌های کنفرانس مایکروسافت، معرفی جدیدترین قسمت از سری DMC با نام Devil May Cry 5 بود. آقای Hideyaki Itsuno قرار است کارگردانی این عنوان را به دست بگیرد که قطعاً مایه‌ی خوشحالی تمام طرفداران سری خواهد بود.

هیجان‌انگیزترین سؤال در این نمایش این بود که DMC5 چقدر شبیه به DMC2 خواهد بود؟ در واقع تا اواخر تریلر بازی، همه فکر می‌کردیم که یک DMC بدون دانته خواهیم داشت؛ اما درست در لحظات آخر و در یک صحنه‌ی کوتاه، چهره‌ای بسیار آشنا نمایان شد. دانته با چهره‌ای بسیار پیر (اما همچنان جذاب و دوست‌داشتنی) در حال نزدیک شدن به دوربین بود!

طبق گفته‌ی Capcom، این بازی قرار است بهترین عنوان اکشنی باشد که تا به ‌حال ساخته‌شده است؛ هرچند موارد نشان داده‌شده در تریلر اظهار نظر در این ‌باره را کمی سخت می‌کند.

devil may cry 5 e3 2018

معرفی Jump Force؛ کراس آور انیمه‌ای!

بندای نامکو همچنان به انتشار عناوین انیمه‌ای ادامه می‌دهد. در تریلر منتشرشده از گیم پلی این عنوان، شخصیت‌های مختلفی از انیمه‌های محبوبی همچون Naruto، One Piece، Dragon Ball Z و حتی Death Note حضور داشتند؛ هرچند که گرافیک Jump Force بیشتر در سبک واقع‌گرایانه قرار می‌گیرد و از حالت دوبعدی انیمه‌ای خارج‌ شده است.

این بازی در سال 2019 در تاریخ نامعلومی منتشر خواهد شد.

jump force

معرفی Dying Light 2؛ نقش‌آفرینی با حضور زامبی‌ها

یکی دیگر از بخش‌های هیجان‌انگیز کنفرانس مایکروسافت، معرفی قسمت دوم سری Dying Light بود. کریس آولون، طراح بخش داستانی بازی، با ورود به صحنه درباره‌ی مرحله‌ی جدیدی توضیح داد که سازندگان بازی Dying Light به آن دست‌یافته‌اند. این مرحله همان ویژگی برجسته‌ی «عواقب واقعی» در بازی است.

در طول نمایش بازی، دمویی با همان حرکات پارکور قدیمی برای توضیح ایده‌ی «عواقب واقعی» به نمایش درآمد. در این دمو شخصیت اصلی بازی باید مأموریتی را برای مقابله با دو بازمانده بر سر منبع آب انجام دهد. این تریلر در اصل عواقب انتخاب‌های بازیکن را بررسی می‌کند.

بازی Dying Light 2 هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد و تنها می‌دانیم پلتفرم‌های مقصد این عنوان، رایانه‌های شخصی، PlayStation 4 و Xbox One خواهند بود.

Dying Light 2 E3 2018

معرفی یک Battletoads جدید

در طی یک نمایش واقعاً کوتاه، به این اشاره شد که قرار است قسمت جدیدی از Battletoads با گرافیک 2.5 بعدی و بخش چندنفره منتشر شود. بازی در سال 2019 عرضه خواهد شد.

battherlodars

معرفی Just Cause 4 به همراه تاریخ انتشار آن

در طی یک تریلر اکشن و سینمایی از اسکوئر انیکس، توسعه قسمت چهارم سری بازی‌های Just Cause تایید شد. در کنفرانس مایکروسافت علاوه بر معرفی بازی، تاریخ انتشار آن یعنی 4 دسامبر 2018 (13 آذر) هم مشخص گردید.

just cause 4

و در انتها...

فیل اسپنسر در لحظات انتهایی کنفرانس مایکروسافت به این اشاره کرد که کمپانی Microsoft درحال‌توسعه‌ی فنّاوری جدیدی است. از طریق این فنّاوری، بازیکنان قادر به تجربه‌ی بازی‌های بزرگ کنسول Xbox One از طریق سرویس‌های استریم خواهند بود.

همچنین این نکته هم تأیید شد که کنسول Xbox بعدی، درحال‌توسعه و ساخت هستند. هرچند این نکته به‌هیچ‌وجه غافلگیرکننده نبود اما تأیید شدن آن به‌صورت رسمی از هیچ‌چیز بهتر است.

این‌گونه بود که کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 به اتمام...

...

نام کاربری: RED

اگر نظر مرا بپرسید، جایزه‌ی بهترین «نمایش» رویداد E3 امسال تا به اینجا به‌عنوان مرموز Cyberpunk 2077 می‌رسد. تقریباً همگی ما ناامید شده بودیم که دیگر خبری از CD Project Red و بازی مرموزش نخواهد بود و باید بازهم به انتظار زجرآوری بنشینیم که ساخته‌ی دست سازندگان شاهکاری به نام Witcher 3 است.

دقیقاً در لحظه‌ای که اسپنسر می‌خواست به تماشاگران شب‌به‌خیر بگوید، ناگهان با افکتی کاملاً سایبرپانکی (!) تمی قرمز بر روی صفحه رفت و در همان لحظه نفس در سینه‌ی همه حبس شد. راستش اگر بگوییم نحوه‌ی شروع تریلر و افکت‌های تصویری جذاب قبل از آن هیجان بیشتری را نسبت به خود تریلر داشتند دروغ نگفته‌ایم. هرچه که بود بالأخره و پس از سال‌ها تریلر جدیدی از این عنوان سایبرپانکی منتشر شد.

تریلر به نمایش درآمده، به‌نوعی فخرفروشی سازندگان توسط دنیایی بود که خلق کرده‌اند. بدون اغراق، Cyberpunk 2077 اولین و اصیل‌ترین دنیای سایبرپانکی واقعی در دنیای ویدئو گیم است. هرچند Deus Ex هم چنین فضایی را داشت اما هنگامی‌ که تریلر به نمایش درآمده توسط Cd Project Red را مشاهده می‌کنیم، می‌توانیم به پویایی دنیای این استودیوی لهستانی در مقابل دیگر عناوین جهان باز پی ببریم.

cyberpunk 2077 e3 2018

و هنوز هیچ‌چیزی از Cyberpunk 2077 در دست نداریم و باید در انتظار باشیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.