نویسنده: میلاد شجری سه شنبه، 15 آبان 1397
ساعت 15:00

پورت نسخه نینتندو سوئیچ بازی Dark Souls Remastered بیش از یک سال زمان برد

0 از 5

تعدادی از توسعه دهندگان استودیو فرام‌سافتور در مصاحبه اخیر خود به سوالاتی درباره پورت نسخه سوئیچ بازی Dark Souls Remastered پاسخ دادند.

عرضه نسخه نینتندو سوئیچ بازی Dark Souls Remastered کمی بیشتر از عرضه آن‌ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان طول کشید؛ در حالی که نسخه این پلتفرم‌ها که وظیفه پورت آن برعهده استودیو لهستانی QLOC بود، در ماه می سال جاری منتشر شد، نسخه نینتندو سوئیچ که وظیفه پورت آن را استودیو Virtuos برعهده داشت، تا اواسط ماه اکتبر سال جاری به تاخیر افتاد. حال در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ، «لوکاس کودر» (Lukas Codr) تهیه کننده اجرایی در استودیو Virtuos و «تانگ منجیا» (Tang Mengjia) تهیه کننده بازی در این کمپانی، در مصاحبه اخیر خود با وبسایت VGR اطلاعاتی درباره اینکه چقدر روند پورت بازی طول کشیده و در این راه با چه چالش‌هایی روبه‌رو بودند، در اختیار علاقمندان گذاشتند.

وقتی که در طول مصاحبه پرسیده شد که چقدر پورت نسخه نینتندو سوئیچ بازی Dark Souls Remastered طول کشید، لوکاس کودر در جواب پاسخ داد:

کمی بیشتر از یک سال طول کشید. چندین ماه طول کشید تا ما توانستیم نسخه قابل بازی Dark Souls Remastered را اجرا کنیم؛ دلیل اینکار نیز این بود که باید مطمئن می‌شدیم که هر دو کد‌ها و داده‌ها به صورت کامل با فرمت ۶۴ بیتی هماهنگ شده‌اند. ما همچنین زمان زیادی را خرج برطرف کردن مشکلات و بهینه‌سازی عملکرد آن کردیم. در این میان، از آنجایی که هر دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی بازی وجود داشت، نزدیک به شش الی هشت هفته نیز میان ارسال بازی تا ورود آن به بازار فاصله افتاد.

توسعه دهندگان همچنین درباره اینکه عنوان Dark Souls Remastered چگونه در حالت دستی اجرا خواهد شد، عصبی و نگران بودند؛ با توجه به ماهیت بازی و اینکه چقدر حرکت‌های شما باید دقیق باشد. تانگ منجیا پیرامون همین موضوع بیان کرد:

با درک این موضوع که چقدر کنترل‌ دقیق در نسخه اورجینال دارک سولز مهم بود (جایی که حرکتی کمتر از عالی به راحتی می‌توانست منجر به مرگ بازیکن شود)، ما بسیار مشتاق بودیم تا اولین نسخه قابل بازی را در حالت دستی امتجان کنیم. در آن زمان ما دقیقا نمی‌دانستیم که بازی به این طریق قابل تجربه است اما بلافاصله بعد از آن، QAها و طراح‌های ما شروع به کشتن هیولا‌ها با استفاده از برخی حرکت‌‌‌های پیچیده کردند؛ اینجا بود که ما فهمیدیم در امان خواهیم بود.

وقتی در ادامه مصاحبه پرسیده شد که آیا چالشی در راه پورت بازی Dark Souls Remastered برای کنسول نینتندو سوئیچ وجود داشت؟ تانگ منجیا پاسخ داد که همیشه در این راه چالش‌هایی وجود خواهد داشت.

همیشه در جریان پورت یک بازی برای یک پلتفرم جدید، چالش‌هایی وجود دارد، اما همان‌طوری که ما اکنون نسبت به سخت افزار کنسول نینتندو سوئیچ آشنایی داریم، تقریبا مطمئن بودیم که می‌توانیم از پس آن‌ها بربیاییم. جدای از پشتیبانی فرمت ۶۴ بیتی در شروع کار، تقریبا چالش دیگری در سر راه ما قرار نداشت. شاید مطمئن شدن از اینکه اعضای استودیو ما، زمان کافی صرف ساخت بازی کنند و زمان کمتری به تجربه بازی بپردازند، یکی از آن چالش‌ها محسوب می‌شد؛ زیرا هنگامی که ما به اولین نسخه Portable بازی دست پیدا کردیم، بسیاری از کارکنان در استودیو هیجان‌زده شده و بلافاصله می‌خواستند بازی را تجربه کنند. کنسول نینتندو سوئیچ قطعا دارای «فاکتور باحال» برای گیمر‌های هاردکور است.

در پایان بازی Dark Souls Remastered هم‌اکنون برای پلتفرم‌های نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.