نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 01 فروردين 1398
ساعت 17:00

تاخیری در نمایش ویدیوهای Google Stadia وجود نخواهد داشت

فیل هریسون از سرعت سرویس Google Stadia می‌گوید

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جهت استفاده از پلتفرم جدید شرکت گوگل، به یک اتصال پایدار اینترنت نیاز خواهید داشت تا مشکلی در ارتباط با مرکز داده‌های گوگل بوجود نیاید؛ بطور معمول با شنیدن این موضوع، مشکلات مربوط به تاخیر در ارسال و دریافت اطلاعات و یا لگ در مغز ایجاد می‌شود، وجود لگ در سرویس‌هایی نظیر Stadia، یکی از ناامید کننده‌ترین معضلات محسوب می‌شود، سازندگان Stadia چه فکری برای تاخیر و لگ‌های احتمالی این سرویس کرده‌اند؟ «فیل هریسون» (Phil Harrison) در پاسخ به این سوال اعلام کرد:

من بطور قاطعانه اطمینان دارم که این سرویس مشکلی با «تاخیر» نخواهد داشت؛ به عقیده‌ی ما، چنین مشکلی تنها در زمان آغاز به کار این سرویس وجود خواهد داشت.

هریسون که پیش از این پست‌های اجرایی را در شرکت‌های سونی و مایکروسافت عهده‌دار بود، در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرد که جهت نمایش قدرت Stadia، از بازی Doom Eternal استفاده کرده‌اند:

حضور «مارتی استراتون» (Marty Stratton) از استودیوی آی‌دی سافتور در زمان معرفی Stadia، کاملاً هدفمند بود، آن‌ها فکر نمی‌کردند که یک پلتفرم استریمینگ بتواند بازی‌ای با سطح کیفیت عنوان آن‌ها را پشتیبانی کند.

هریسون در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرد که بدلیل سرمایه گذاری قابل توجه صورت گرفته در تهیه‌ی زیر ساخت‌های Stadia، میزان تاخیر به میزان بسیار کمی رسیده است:

بدلیل سرمایه گذاری که برروی سخت افزار و ساختار شبکه کرده‌ایم و همچنین نحوه‌ی ارسال اطلاعات از مرکز داده‌هایمان به خانه شما، میزان تاخیر بسیار کم خواهد بود.

برای توصیف بهتر، هریسون سرویس Stadia را با واکنش بدن انسان مقایسه کرد:

زمان ارسال اطلاعات از مرکز داده‌های ما به چشم شما، بسیار سریعتر از ارسال اطلاعات از چشم شما به مغز و واکنش انگشتان دستتان خواهد بود. واکنش بدن انسان، تنها قسمتی خواهد بود که در جریان استفاده از Stadia با سرعت کمی روبرو خواهد شد، تازه برخی انسان‌ها از برخی دیگر کُند‌تر هم هستند.

پایداری و کیفیت اتصال اینترنت شما، به کیفیت دریافتی از سوی Stadia وابسته خواهد بود؛ برای اطمینان از وجود چنین اتصال پایداری، شرکت گوگل به بازیکنان کمک خواهد کرد تا به بهینه سازی کیفیت اینترنت خود بپردازند.

با توجه به فشرده بودن بازی‌های ویدیویی که استریم می‌شوند، برخی از مردم نگران محدودیت‌های اعمال شده از سوی ارائه دهندگان سرویس خدمات اینترنت هستند؛ هریسون در این رابطه اعلام کرد که در گذشته شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت (ISP)، خود را با مدل‌های جدید خدمات وفق داده‌اند، بطور مثال زمانیکه بحث استریمینگ موسیقی فراگیر شد، شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت اقدام به محدود کردن پهنای باند نمودند، این موضوع در زمان فراگیر شدن YouTube و Netflix هم رخ داد. هریسون انتظار دارد که پهنای باند به مرور زمان افزایش یابد؛ صحبت‌های هریسون درست است اما باید ببینیم که آیا ISPها حاضر به افزایش پهنای باند خود خواهند بود یا خیر.

فرشاد | اخبار | 21/03/2019
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.