نویسنده: عرفان رحیمی صادق چهارشنبه، 17 مهر 1398
ساعت 10:53

تاریخ عرضه پلی‌استیشن ۵ و برخی مشخصات آن مشخص شد

0 از 5

شرکت سونی اخیرا تایید کرده است که پلی‌استیشن ۵، که قطعا نام کنسول نسل بعدی آن‌ها خواهد بود و تایید هم شده است، در تعطیلات سال ۲۰۲۰ (سه ماهه آخر ۲۰۲۰) روانه بازار خواهد شد. در کنار دارا بودن یک درایو روان برای بهبود زمان بارگذاری بازی‌ها، از فناوری سخت افزاری Ray Tracing یا رهگیری پرتو نیز بهره‌مند خواهد بود. Mark Cerny، طراح ارشد شرکت سونی، به طور اختصاصی تایید کرد که این ویژگی، شتاب Ray Tracing در GPU است و فقط در سطح نرم افزاری نیست. 

همچنین بر اساس اطلاعات تازه‌ای که Wierd به دست آورده است، کیت توسعه بازی‌های این کنسول در حال حاضر به همراه کنترلر جدید DualShock نسل بعدی در اختیار سازنده‌های مختلف قرار داده شده است تا بازی‌های آن را شروع به ساخت کنند و بازی‌های خودشان را با این کنترلر تطبیق دهند. بازی‌ها روی حافظه SSD نصب خواهند شد اما سیستم کلی پردازش با پلی‌استیشن ۴ متفاوت خواهد بود. Cerny  در این زمینه چنین عنوان کرد که:

به جای این که با داده‌های بازی‌ها به عنوان یک سری محدود کننده رفتار شود، ما امکان ساده‌تری برای دسترسی به داده‌ها فراهم خواهیم آورد. 

ناشران درمورد این موضوع چنین تخمین می‌زنند که این اظهار احتمالا به این معنی خواهد بود که اگر شما می‌خواهید بخش‌های به خصوصی از بازی را نصب کنید، این امکان برایتان فراهم خواهد بود. به طور مثال شما فقط دوست دارید بخش مولتی پلیر را بازی کنید، در این صورت فقط به نصب همان بخش خواهید پرداخت و کاری به بخش سینگل پلیر نخواهید داشت. 

همچنین رابط کاربری نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است و شامل جزئیات فعالیت‌های مولتی پلیر نیز خواهد بود که شما می‌توانید هر زمانی که دوست دارید، به آن‌ها ملحق شوید. Cerny این رابطه گفت:

اگرچه سرعت اجرای بازی‌ها بسیار زیاد خواهد بود، اما ما بهبودهای زیاد دیگری هم خواهیم دید. سرورهای بازی‌های مولتی پلیر یک سری فعالیت‌های مشارکتی در دنیای واقعی روی کنسول فراهم خواهند کرد. بازی‌های سینگل پلیر نیز یک سری اطلاعات برای شما فراهم خواهند کرد که به شما نشان می‌دهد چه مراحلی را می‌توانید انجام دهید و چه جوایزی با انجام دادن آن‌ها به دست خواهید آورد که تمام این انتخاب‌ها در رابط کاربری قابل مشاهده کردن خواهند بود. شما به عنوان یک گیمر می‌توانید از هر جایی که دوست داشتید، ادامه دهید.

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.