نویسنده: عرفان رحیمی صادق جمعه، 22 آذر 1398
ساعت 12:48

کنسول نسل بعدی مایکروسافت Xbox Series X نام دارد

5 از 5

چند سالی است که رویداد The Game Awards به عنوان محلی برای معرفی و رونمایی از بازی‌های جدید شناخته می‌شود که در پایان هر سال برگزار می‌شو. در طی رویداد امسال، مایکروسافت از اسم کنسول نسل بعدی خود که پیش از این با اسم رمزی پروژه اسکارلت شناخته می‌شد، رونمایی کرد و آن چیزی نیست به جز Xbox Series X. 

علاوه بر این، یک تصویر جدید نیز از طراحی (احتمالی) نهایی آن به ما نمایش داده شد. به لطف تکنولوژی و جلوه‌های بصری بهبود یافته این کنسول، مایکروسافت ادعا می‌کند که Xbox Series X قدرتمندترین ایکس‌باکسی است که تا به حال ساخته شده است. برای نام گذاری این کنسول می‌توان گفت که مایکروسافت در راستای تبدیل کردن برند ایکس‌باکس به یک برند متفاوت و تغییر دادن مسیر آن این اسم را برای کنسول نسل بعدی خود انتخاب کرده است که با کنسول نسل هشتمی آن‌ها و مدل میان نسلی آن نیز همخوانی دارد. طراحی این کنسول نیز ظاهرا به منظور تبدیل کردن آن به یک کنسول شبیه PC به این شکل طراحی شده است که شاید می‌خواهد این دو را با هم ادغام کند. خود فیل اسپنسر درمورد این کنسول این طور می‌گوید که:

Xbox Series X یک مسیر جدید از نظر عملکرد، سرعت و پشتیبانی از نسل قبل به وجود خواهد آورد که به شما اجازه می‌دهد میراث بازی‌های خود از نسل‌های قبل را با خود به نسل جدید بیاورید که شامل هزاران بازی در سه نسل گذشته می‌شود و در عین حال نیز پا به پای آخرین تحولات پیش بروید.

طراحی صنعتی آن به ما اجازه می‌دهد که ۴ برابر سرعت پردازش بیشتر در مقایسه با ایکس‌باکس وان ایکس در اختیار کاربران قرار دهیم.

اما در کنار این کنسول می‌توانید کنترلر نسل بعدی ایکس‌باکس را هم ببینید که ظاهرا دگمه Share یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن است که به شما اجازه‌ی به اشتراک گذاری اسکرین سات‌ها و ویدئوهایی که از گیم پلی بازی‌ها گرفته‌اید، می‌دهد. در آخر هم اعلام شد که این کنسول هم زمان با PS5 یعنی در تعطیلات سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.