نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 22 بهمن 1398
ساعت 09:00

رونمایی غافلگیرکننده از Xbox Series X چندان موردتایید اسپنسر نبود

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ رئیس ایکس‌باکس به تازگی گفته که درابتدا چندان طرفدار ایده رونمایی از Xbox Series X در مراسم The Game Awards 2019 نبوده است.

فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، به تازگی صحبت‌هایی را در زمینه استراتژی متفاوت شرکت و ایده یک رونمایی سورپرایزکننده از کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس در The Game Awards 2019 مطرح کرده است. لازم به ذکر است که کمپانی‌های سازنده کنسول‌های بازی، به صورت سنتی همواره پلتفرم‌های جدیدتر خود را در رویدادهایی کاملا اختصاصی معرفی می‌کنند و به همین خاطر، رونمایی مایکروسافت از Xbox Series X در جریان یک مراسم اهدای جوایز، بسیاری را غافلگیر کرده بود.

در همین رابطه، اسپنسر در جریان مصاحبه اخیر خود گفته که او در زمان مطرح شدن این ایده توسط تیم بازاریابی شرکت، چندان طرفدار آن نبوده است. به گفته اسپنسر، تفکر پشت این ایده توسط تیم بازاریابی آن بود که ایکس‌باکس و مایکروسافت باید در نسل بعدی، روش‌ها و استراتژی‌های متفاوت‌تر و محکم‌تری را پیاده‌سازی کنند. او در این رابطه گفت:

[یکی از اعضای تیم بازاریابی] در جلسه‌ای که داشتیم ایستاد و گفت که «ما باید کار جسورانه‌ای انجام بدهیم، کاری که مشابه آن را تا به حال انجام نداده بودیم. بهتر است با حقیقت مواجه شد، ما در آن جایگاهی در بازار قرار نداریم که در طول نسل قبلی قصد آن را داشتیم. من تصور نمی‌کنم که ما با انجام دادن کارهایی که همیشه به یک شکل انجام داده‌ایم بتوانیم هنجارشکنی کرده و کسب و کار فعلی را گسترش دهیم. بهتر است این بار روی انجام کارهای جدید تمرکز کنیم.»

با توجه به این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد که ایده رونمایی سورپرایزکننده از سخت‌افزار نسل نهمی ایکس‌باکس با هدف انجام کارها به روش متفاوت‌تر و جسورانه‌تر انجام شده باشد. از این نظر، می‌توان گفت که رونمایی زودهنگام و کاملا جمع و جور ویدیویی باعث شد تا مایکروسافت و Xbox Series X از سونی و PS5 کمی جلوتر بیافتند. با این حال به گفته اسپنسر، این ویدیو رونمایی ممکن بود نتیجه‌ای کاملا وارونه و حتی فاجعه‌بار هم می‌داشت.

شما باید تصمیم نهایی را درحالی بگیرید که همه فاکتورها و اطلاعات موردنیاز و لازم را دراختیار ندارید و هیچ تصوری نخواهید داشت که چگونه از کار در بیاید. هر گونه تصمیمی که ما در فاصله میان حالا تا عرضه رسمی کنسول می‌گیریم، سعی می‌کنیم به دنبال انجام دادن کارها به اشکال متفاوتی باشیم... برخی از این کارها جواب خواهد داد و برخی هم خیر، با این حال ما هرگز آن‌ها را بی رمق و بی حوصله انجام نمی‌دهیم. ما این کارها را به روشی جسورانه انجام خواهیم داد.

مایکروسافت در تعطلات پایانی سال ۲۰۲۰ کنسول نسل نهمی خود را وارد بازار می‌کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.