نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 18 ارديبهشت 1399
ساعت 12:00

کلیپ بازی لغو شده Prince of Persia Redemption موردتوجه قرار گرفته

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک کاربر ResetEra اخیرا کلیپی از بازی کنسل شده Prince of Persia Redemption کشف کرده که از سال ۲۰۱۲ در یوتیوب وجود داشت.

به تازگی فاش شده که یوبی‌سافت در یک دوره زمانی قصد ریبوت سری Prince of Persia و ساخت بازی تحت عنوان «Prince of Persia: Redemption» را داشته است. این خبر البته گرچه بسیار جالب‌توجه به نظر می‌رسد، ولی فاش شده که کلیپی از این بازی کنسل شده درواقع از سال ۲۰۱۲ در یوتیوب وجود داشته و پس از کشف شدن آن توسط یک کاربر ResetEra، توجهات گسترده‌ای را هم به خودش جلب کرده است. مشخص نیست که چرا این کلیپ از این بازی لغو شده تاکنون پوشش داده نشده یا توسط کسی کشف نشده بود، ولی انتشار چنین خبری با استفاده از تاییدیه کلیپی متعلق به هشت سال پیش در یوتیوب، احتمالا یکی از عجیب‌ترین لیک‌ها و درزهای اطلاعاتی تاریخ یوبی‌سافت محسوب شود. شما در ادامه می‌توانید این کلیپ را مشاهده کنید.

 

در ویدیویی که از این بازی دیده می‌شود، ما شاهد نمایشی از ورژن‌های اولیه و پولیش نخورده بازی هستیم و المان‌های محبوب و شناخته‌شده پارکور هم به شکل پیوسته در گیم‌پلی استفاده می‌شود. بازی همچنین امکان استفاده از عنصر زمان و دستکاری در آن را هم می‌دهد و شامل یک باس فایت هم هست. همه این موارد درحالی برای طرفداران سری جذاب و فوق‌العاده به نظر می‌رسند، که توجه کنیم که کلیپ مورداشاره در سال ۲۰۱۲ روی یوتیوب بارگذاری شده است و مشخص نیست که چرا تاکنون توسط کسی مورد توجه قرار نگرفته و بازنشر نشده بوده است. پیرامون کلیپ، جاناتان کوپر انیماتور سابق یوبی‌سافت و ناتی داگ نیز صحت کلیپ را تایید کرده و گفته که این ویدیو فیک نیست. او همچنین گفته که مشاهده این پیش نمایش از بازی در دست توسعه، باعث الهام‌گیری در فرایند ساخت Assassin’s Creed 3 هم شده بود. در یک مورد دیگر، کاربران صفحه لینکد‌این Christophe Prélot بازیساز یوبی‌سافت را نیز بررسی کردند که اشاره شده بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ مشغول کار روی یک بازی Prince of Persia بوده و روی ساخت شهری با المان‌های تخریب خودکار و از قبل برنامه‌ریزی شده کار می‌کرده است.

واضح است که فرایند ساخت این بازی هرگز قرار نیست از سر گرفته شود و به بایگانی یوبی‌سافت رفته است. با این وجود دیده شدن نمایش‌های جدید از این سری محبوب، حتی از طریق کلیپی با قدمت هشت ساله برای طرفداران جذاب بوده است. در همین رابطه، اخیرا فاش شده که یوبی‌سافت اقدام به ثبت دامین جدیدی برای بازی «Prince of Persia 6» کرده و باید دید که این مجموعه پس از بیش از ۱۰ سال خاموشی مجددا احیا خواهد شد یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.