نویسنده: FariD چهارشنبه، 01 مهر 1394
ساعت 15:23

پیش بینی رسیدن فروش کنسول PS4 به 130 میلیون دستگاه

4.67 از 5

به گفته مایکل پچتر، تحلیلگر نشریه مورگان، کل فروش کنسول PS4 از اول تا آخر تولید این محصول در حدود 120 تا 130 میلیون دستگاه خواهد بود.

همچنین پیش بینی می شود که کنسول Xbox One مایکروسافت تا انتهای عمر بازاری خود حدود 100 تا 110 میلیون دستگاه فروش داشته باشد و کنسول Wii U تا حدود 20 میلیون دستگاه بفروشد (که از 100 میلیون دستگاه فروخته شده نسل قبلی خود بسیار کمتر است).

پچتر اینگونه استدلال می کند که این نسل از کنسول ها احتمالاً آخرین نسل اصلی خود از این دست خواهد بود، اما با این حال این استنباط را ندارد که سونی، مایکروسافت و نینتندو بعداً سخت افزارهای بیشتری را در خط تولید خود ایجاد کنند.

او می گوید: «مقبولیت این کنسول ها الان در بیشترین مقداری که تولیدکننده ها در هر زمانی انتظارش را داشته باشند قرار دارد و نسل بعدی قرار نیست از نسل قبلی بیشتر مورد توجه باشد».

او اضافه می کند: «این آخرین چرخه واقعی کنسول است. منظور من این نیست که سونی، مایکروسافت و نینتندو ورشکسته خواهند شد و ادامه این کار را متوقف خواهند کرد، به هیچ وجه! بلکه هریک کنسول دیگری خواهند ساخت و برخی نیز آن ها را خواهند خرید. اما این خرید قطعاً بسیار افت خواهد کرد و حتی شاید به نصف برسد. بنابراین وقتی می گویم این چرخه کنسولی آخرین چرخه از این دست خواهد بود به این دلیل است که بازی های کنسول نباید به یک کنسول نیاز داشته باشند. و من هم در مورد فضای ابری صحبت نمی کنم».

دو کنسول PS4 و Xbox One در تاریخ نوامبر 2013 عرضه شدند، هرچند که تا به امروز کنسول نسل هشتمی سونی به طور قابل توجهی از رقیب خود فروش بیشتری داشته است به طوری که تا الان چیزی در حدود 25 میلیون کنسول این تولیدکننده در سراسر جهان به فروش رفته است. مایکروسافت هنوز نمودار دقیق فروش کنسول نسل هشتمی خود را افشا نکرده است.

همچنین PS4 علاوه بر فروش قدرتمندی که در سراسر جهان داشته است، با سرعت بیشتری از فروش چند میلیونی PS2 در بریتانیا در حال فروش می باشد به طوری که گزارش شده است که از ابتدای سال 2015، هر ماه فروش بیشتری نسبت به Xbox One داشته است.

PS4 در فوریه 2014 (بهمن 1392) در ژاپن عرضه شد و از همان موقع تا الان بیش از یک میلیون دستگاه از این کنسول در وطن خودش به فروش رفته است. سونی اخیراً یک تخفیف قیمت در ژاپن را اعلام کرده است و این در حالی است که فیل اسپنسر رییس Xbox پیش بینی ارائه تخفیفی را برای غرب در اواخر همین سال داده است.

FariD | اخبار | 23/09/2015
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.