نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 15 مرداد 1399
ساعت 15:00

آمار فروش PlayStation 4 از مرز 112 میلیون دستگاه عبور کرده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ آمارهای جدید سونی پیرامون فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری PlayStation 4 برای سه‌ماهه اول سال 2020 منتشر شد.

براساس آمارهای جدید سونی، کنسول PlayStation 4 حالا در سطح جهان فروش خود را به بیش از 112 میلیون دستگاه رسانده است. این آمار البته بخشی از گزارش مالی سه‌ماهه اول سال مالی جاری است؛ جایی که فاش می‌شود در این بازه زمانی سه ماهه، 1٫9 میلیون واحد دیگر PS4 در سطح جهان به فروش رسیده است. با این آمار جدید، مجموع فروش کنسول در طول حیات آن حالا به 112٫3 میلیون واحد رسیده است.

در ادامه همین گزارش، آمار فروش سه ماهه البته افت محسوسی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل داشته، زمانی که کنسول در سه ماهه اول سال مالی 2019 بیش از 3٫2 میلیون دستگاه فروخته بود. می‌توان گفت که در راه بودن کنسول بعدی سونی یعنی PS5 نقش مهمی در پایین آمدن عملکرد فروش PS4 داشته است. علیرغم این افت، سونی فاش کرده که مجموع درآمدهای بخش بازی و شبکه شرکت، به خاطر عملکرد عالی فروش بازی و نرم‌افزار 32 درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش داشته است. سونی درواقع فقط در همین سه ماهه اول سال بیش از 91 میلیون بازی فروخته است که از این بین، 18٫5 میلیون بازی نیز فرست پارتی بودند. این نکته نیز ذکر شده که فروش بازی به صورت دیجیتال نیز حالا به 74 درصد رسیده که رشد زیادی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با 53 درصد داشته است.

پیرامون سرویس‌های اشتراکی، در ادامه این گزارش ذکر شده که تعداد مشترکین PS Plus حالا به 44٫9 میلیون کاربر رسیده است که 3٫4 میلیون کاربر فقط در سه ماهه اول 2020 به این سرویس ملحق شدند. تعداد کاربران فعال ماهانه (که سونی برای اشاره به تعداد تخمینی بازیکنانی که به صورت پیوسته با شبکه پلی‌استیشن ارتباط دارند استفاده می‌کند) حالا به 113 میلیون کاربر رسیده است. برای مقایسه، ایکس‌باکس در گزارش قبلی، آمار کاربران ماهانه فعال خود را نزدیک به 90 میلیون اعلام کرده بود.

سونی در تعطیلات پایانی سال 2020، کنسول جانشین PS4 یعنی PlayStation 5 را عرضه خواهد کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.