نویسنده: Mr.Berserk چهارشنبه، 06 آبان 1394
ساعت 04:32

John Carpenter و داستان شکایت نکردن از Kojima

4.5 از 5

جان کارپنتر کارگردان معروف امریکایی در مصاحبه با Hollywood Reporter  در مورد پرونده قضایی  اخیرش صحبت کرد. در این پرونده کارپنتر از Luc Besson کارگردان فرانسوی و معروف فیلم لئون به خاطر کپی برداری از فیلمش شکایت کرده بود.

گویا لوک بسون فیلم lockout  را از روی فیلم Escape from new york کارپنتر کپی برداری کرده ودر نهایت هم بعد از رای دادگاه محکوم به پرداخت جریمه شده ،جالبی قضیه اینجاست که کانال تلویزیونی  canelPlus فرانسه این قضیه رو به کارپنتر اطلاع دادند.

canalPlus به همراه کارپنتر صاحب حقوق فیلم Escape From NewYork هستند،قضیه اینجا جالب تر میشود که canalPlus میخواسته از Kojima  هم بخاطر داستان  Metal Gear Solid  که به نوعی از همین فیلم برداشته شده شکایت کند ولی کارپنتر مانع میشه و میگه من کوجیما رو میشناسم و آدم خوبیه و از این حرفها.علاقه کوجیما به سینمای هالیوود چیز تازه ای نیست و گفته میشه که  نام Snake  از نام  شخصیت کرت راسل در این فیلم یعنی Snake Plissken گرفته شده و شباهت ظاهری این دو در نسخه های اخیر میتونه نشان دهنده این مطلب باشه و در آخر اینکه   Big Boss هم  گویا از سیمای ظاهری و شاید هم شخصیت شون کانری به عاریه گرفته شده.

باید ببینیم آیا  آشنایی این دو نفر و علاقه کوجیما به هالیوود و رفتن از کونامی میتونه منجر به ساخت یک بازی فوق العاده دیگه بشه یا نه.  

 escape from New york:

مقامات امریکا بخاطر افزایش جرم و جنایت شهر منهتن رو تبدیل به یک زندان بزرگ میکنند و دورتادورش را دیوار میکشند هواپیمای رئیس جمهور دزدیده میشه و بعد از سقوط در همین منطقه رئیس جمهور توسط زندانی ها به گروگان گرفته میشه .  Snake Plissken سرباز کهنه کار قدیمی که حالا خلافکار شده  استخدام میشه تا جان رئیس جمهور را نجات بده اونهم در مقابل آزادی خودش .

پی نوشت:

یک نکته قابل ذکر این هست که در زمینه موسیقی یا نقاشی و شعر و.. کلا در کارهای که بنام هنر یا فعالیت هنری نامبرده میشه کپی برداری صرف از آثار بقیه هنرمندان با الهام گرفتن و یا اقتباس فرق میکند و همه هنرمندان به دیدن و شنیدن کارهای بقیه میروند و یک نفر با الهام از اثر نفر قبلی یک کار جدید بوجود میاورد و حتی عنوان میکنه که من با شنیدن کار فلان شخص این کار رو خلق کردم و  تازه ممکنه در کارش از منبع الهام نمونه بیاره و یا اسم میبره که کاملا امری پذیرفته شده و ارزشمند هست .

 

 Kurt-Russell-in-Escape-fr-011

 

snake


aa-1

 

Mr.Berserk | اخبار | 28/10/2015
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    آپدیت شد
    پی نوشت.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    خیلی جالب بود . واقعا شباهت های ظاهری خیلی زیاده . یعنی ممکنه کوجیمای بزرگ کپی برداری کرده باشه یا فقط دو تا ایده ی شبیه به هم 2 جای مختلف شکل گرفته ؟!
    اینکه کوجیما خیلی به هالیوود علاقه منده میتونه این نتیجه رو داشته باشه که کوجیما نه تقلید بلکه از این شخصیت الهام گرفته . اما الهام گرفتنش خیلی شبیه به کپی برداری شده :nothi:

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:

    چه جالب، من نمیدونستم شخصیت اصلی MG از یک فیلم کپی برداری شده!
    ولی کلا به نظر من هر بازی ای که با اقتباس از فیلم های اکشن و پرطرفدار ساخته بشه، به شرط داشتن گیم پلی متقاعدکننده، میتونه خیلی پرفروش بشه. نمونش همین Batman یا بازی قدیمی Scarface با بازی تحسین برانگیز آل پاچینو.

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 36
    تشکر: 6
    تشکرشده: 17
    کنسول‌های بازی:

    با تشکر !!!
    اخبار هایی که رنگ و بوی سینمایی دارن عالی هستن !!!!

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.