نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 10 خرداد 1402
ساعت 11:00

در MGS Delta: Snake Eater کوجیما و شینکاوا نقشی نخواهند داشت

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از مدت‌ها شایعه و گمانه زنی‌های غیر رسمی، کونامی درنهایت در رویداد اخیر PlayStation Showcase از ریمیک یا بازسازی نسخه سوم سری متال گیر رونمایی کرد. این رونمایی البته کوتاه بود و بازی هم با نام‌گذاری اندکی متفاوت و به عنوان Metal Gear Solid Delta: Snake Eater در دست توسعه قرار دارد. با توجه به رونمایی کوتاه این بازی، کونامی در چند نوبت و با استفاده از اطلاعیه اقدام به برخی شفاف‌سازی‌ها کرد که از آن جمله به مشارکت استودیو Virtuos در فرایند ساخت بازی می‌توان اشاره کرد.

این شرکت ژاپنی، اخیرا در ادامه شفاف‌سازی‌ها مربوط به این پروژه به موارد جدیدی اشاره کرده و گفته که هیدئو کوجیما، خالق سری متال گیر و سازنده بازی اورجینال نقشی در ساخت نسخه ریمیک نداشته است.

[هیدئو کوجیما و یوجی شینکاوا] در این پروژه مشارکتی نداشتند. با این حال تیم سازندگان این پروژه به سختی مشغول کار هستند تا بازی و پورت‌های دیگر (Metal Gear Solid: Master Collection) را به صورت چندپلتفرمی آماده کنند و به این ترتیب این عناوین توسط بازیکنان بیشتری قابل تجربه باشند. نقش اصلی و مرکز کار توسعه با بازیسازان شرکت کونامی است که در عناوین قبلی سری نیز فعال بودند. همچنین این تیم از مشارکت Virtuos نیز بهره می‌گیرد که این تیم هم در عناوین قبلی دارای تجربه است.

[پیرامون این موضوع که چرا به جای بازی اول، درنهایت MGS 3 برای ریمیک انتخاب شد] ما Metal Gear Solid 3: Snake Eater را برای بازسازی انتخاب کردیم که این به دو دلیل بود. دلیل اول مربوط به این موضوع است که بازی از نظر داستان، درواقع شروع کننده این سری و محلی است که شخصت BIG BOSS شکل می‌گیرد. دلیل دوم نیز به درخواست‌های پرتعداد و مکرر طرفداران مربوط است که مدت‌ها خواهان بازسازی این نسخه از بازی بودند.

با توجه به این بیانیه، کونامی ظاهرا فرضیه‌ها که احتمال ساخته شدن نسخه‌های ریمیک از دیگر بازی‌های سری همچنان وجود دارد را رد نکرده و به نوعی شروع کار بازسازی از نسخه سوم، دلایل داستانی داشته است. شرکت همچنین در پاسخ مستقیم به سوال درباره ساخت عناوین ریمیک بیشتر، گفته که در این رابطه چیزی بعید نیست و آن‌ها درنهایت بازخوردهای طرفداران را بررسی خواهند کرد.

درحال حاضر Metal Gear Solid Delta: Snake Eater تاریخ عرضه مشخصی ندارد، ولی Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 که شامل عرضه مجدد و بهینه شده عناوین کلاسیک Metal Gear، Metal Gear 2: Solid Snake، Metal Gear Solid (به همراه VR Missions/Special Missions)، Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (نسخه HD Collection)، Metal Gear Solid 3: Snake Eater (نسخه HD Collection) هستند، قرار است در پاییز پیش‌رو برای پلتفرم‌های جدید و پی‌سی منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.