نویسنده: FariD شنبه، 06 شهریور 1395
ساعت 07:38

اکانت های PS4 بالاخره دو مرحله ای شد!

5 از 5

سونی بالاخره قابلیت اعتبارسنجی دو مرحله ای یا two-step verification را برای حساب های پلی استیشن فعال کرد. این به معنای آن است که اکنون می توانید با تعریف یک شماره تلفن همراه برای حساب کاربری خود، هر زمان هرکسی بر روی هر دستگاهی قصد داشت وارد حساب کاربری شما شود، به کدی نیاز داشته باشد که به آن شماره پیامک می گردد. این به نوعی امن ترین روش ورود به اکانت محسوب می شود و تمام غول های بزرگ ارائه دهنده خدمات اینترنتی نظیر گوگل و فیسبوک و مایکروسافت از مدت ها پیش از آن بهره جسته اند.

حساب های کاربری شبکه پلی استیشن علاوه بر اطلاعات شخصی، حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند؛ نظیر جزئیات کارت اعتباری و روش پرداخت.

قطعاً سونی فاجعه هک سراسری شبکه پلی استیشن در سال 2011 را که باعث درز اطلاعات 77 میلیون کاربر و آفلاین شدن شبکه برای یک بازه زمانی نسبتاً طولانی شد را فراموش نکرده و نخواهد کرد. با این حال 5 سال طول کشید که فناوری اعتبارسنجی دو مرحله ای را وارد روال کاری خود نماید!

این قابلیت امنیتی اضافه (در صورت فعال سازی)، زمانی نقش خود را بازی خواهد کرد که پس از sign out بخواهید بر روی کنسول خود، کامپیوتر یا اپلیکیشن پلی استیشن، وارد حساب شوید. ناگفته نماند که به هنگام تغییر جزئیات حساب یا وارد کردن رمز عبور در آخرین مرحله خرید در بازار پلی استیشن، نیازی به اعتبارسنجی دو مرحله ای نخواهد بود. در هر دو این حالات، وارد کردن رمز عبور حساب کاربری کفایت می کند.

FariD | اخبار | 27/08/2016
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.