ساتیا نادلا اعلام کرد که شرکت مایکروسافت بدلیل پافشاری فیل اسپنسر Minecraft را خرید
شاید خرید Minecraft از سوی شرکت مایکروسافت را بتوان یکی از هوشمندانهترین خریدهای آنها در یک دهه گذشته دانست چراکه این خرید به آنها کنترل یک فرانچایز مولتی میلیارد دلاری چند رسانهای را داده است و همچنین امکان معرفی برند خود به کودکان را زودتر از سایر شرکتها داده است. شرکت مایکروسافت قابلیت خرید این بازی را در سالهای زودتری داشت و در نهایت بدلیل پافشاری «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) به عنوان رئیس اکسباکس زیر بار آن رفت. «ساتیا نادلا» (Satya Nadella) به عنوان مدیر عامل شرکت مایکروسافت در کتاب خود به نام Hit Refresh: The Quest to Rediscover Microsoft’s Soul and Imagine a Better Future for Everyone اعلام کرد:
در اوایل ارتباط شرکت مایکروسافت با «موجانگ» (Mojang)، پیش از آنکه من مدیر عامل شوم، فیل بدنبال فرصت خرید Minecraft بود اما روسای او در آن زمان انتخاب دیگری داشتند. از دید برخی چنین فرصتی از دست رفته بود اما فیل ناامید نشد.
براساس گفته نادلا در نهایت شرکت مایکروسافت در سال 2014 خرید خود را انجام داد.
نظرات