نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 16 خرداد 1397
ساعت 08:15

صحبت‌های راک استار پیرامون محتواهای نسخه‌های ویژه Red Dead Redemption 2

5 از 5

راک‌استار گیمز استودیو توسعه‌دهنده بازی Red Dead Redemption 2، اخیرا به اظهار نگرانی طرفداران پیرامون نسخه‌های مختلف بازی واکنش نشان داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از ابراز نگرانی‌های گسترده طرفداران به خاطر قرار گرفتن محتواهای مراحل داستانی که به شکل انحصاری در نسخه‌های مختلف Special Edition بازی Red Dead Redemption 2 مطرح شده بود، اخیرا استودیو سازنده این بازی یعنی راک‌استار به این مباحث واکنش نشان داده است.

همان‌طور که در خبر روز گذشته بازی‌مگ نیز مطالعه کردید، راک‌استار بازی مورد انتظار خود را در چند نسخه مختلف عرضه خواهد کرد؛ نسخه استاندارد بازی Red Dead Redemption 2 که هزینه ۶۰ دلاری خواهد داشت. نسخه Special Edition با ۲۰ دلار هزینه بیشتر، با قیمت ۸۰ دلار در دسترس خواهد بود و همچنین نسخه Ultimate Edition این بازی نیز با ۴۰ دلار هزینه اضافی نسبت به بازی اصلی، قیمتی ۱۰۰ دلاری خواهد داشت. این دو نسخه آخر، شامل آیتم‌های درون بازی مختلف و مراحل داستانی و آنلاین انحصاری خواهند بود. راک‌استار یک باکس Collector فیزیکی ۱۰۰ دلاری مجزا نیز عرضه می‌کند که غیر از خود بازی اصلی که در این جعبه قرار نمی‌گیرد، آیتم‌هایی نظیر نقشه و سایر ملحقات Red Dead را در بر خواهد گرفت.

گرچه عرضه نسخه‌های ویژه از بازی‌ها دیگر چیز عجیبی نیست و راک‌استار هم بسته به هزینه اضافی مشخص شده اقدام به قرار دادن محتواهای انحصاری در آن‌ها کرده، ولی بیشترین نگرانی‌ها از جایی ابراز شده که راک‌استار تصمیم گرفته تا دو محتوای مراحل داستانی Bank Robbery Mission و Gang Hideout را به شکل انحصاری و به ترتیب در دو بسته جداگانه Special و Ultimate Edition بازی قرار دهد. به این ترتیب بازیکنان برای بازی کردن هر کدام از این دو محتوا، حتما باید نسخه دیگر را جداگانه تهیه کنند که همین موضوع باعث اعتراض‌های گسترده‌ای به راک‌استار شده است.

اولین محتوای انحصاری یعنی Bank Robbery Mission که راک استار در روز گذشته اقدام به ارائه جزئیات بیشتری پیرامون آن کرد، درباره این ماجرا است که «آرتور و چند نفر از دیگر هم‌دستانش در دار و دسته خلافکارشان، تصمیم به اجرای یک نقشه شجاعانه می‌گیرند و در این مسیر می‌خواهند به یک بانک در شهر جنوبی رودس نفوذ کرده و دزدی کنند.» درباره بسته انحصاری دوم یعنی Gang Hideout، راک‌استار گفته که «دار و دسته خلافکار Del Lobos یک عمارت بزرگ را تصاحب کرده و از آنجا به عنوان مخفیگاه و محل ذخیره همه غارت‌های باارزش خودشان استفاده می‌کنند.»

Red Dead Redemption 2 Shooting

طرفداران سری Red Dead پیرامون اینکه آن‌ها حتما باید ۲۰ دلار اضافه پرداخت کنند تا بتوانند به همه محتواهای مراحل داستانی بازی دسترسی داشته باشند ناراحت بودند. با این حال به تازگی راک‌استار اعلام کرده که بازیکنان پیرامون کامل بودن نسخه استاندارد بازی اطمینان داشته باشند و این نسخه، همچنان یک تجربه کامل از بازی Red Dead Redemption 2 خواهد بود. این کمپانی در حساب توئیتر خود نوشته است:

محتواهای The Bank Robbery و Gang Hideout که در نسخه‌های ویژه بازی رد دد 2 وجود دارند، به شکل اختصاصی برای نسخه مخصوص به خودشان ساخته شده‌اند و هیچ کدام از آن‌ها، جزئی از مراحل داستانی اصلی بازی نیستند و جزئی از «فعالیت‌های جانبی» بازی محسوب می‌شوند.

پس از اطمینان‌بخشی راک‌استار به طرفداران پیرامون اینکه آن‌ها با نسخه استاندارد، چیزی از داستان اصلی بازی را از دست نمی دهند، این کمپانی پیرامون نسخه کالکتور باکس Red Dead Redemption 2 که با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه می‌شود، ولی خود بازی در آن وجود نخواهد داشت نیز شفاف‌سازی کرده است. به گفته راک‌استار، هدف از ارائه این بسته این بوده که هر کسی که اقدام به خرید هر کدام از نسخه‌های بازی کرده باشد، بتواند یک بسته کالکتور هم تهیه کند. این شرکت در این زمینه گفته است:

به خاطر اطمینان از اینکه بازیکنان هر کدام از نسخه‌ها (فیزیکی و دیجتالی) بتوانند یک جعبه کالکتور نیز به مجموعه‌شان ضمیمه کنند، این جعبه کالکتور بدون بازی اصلی عرضه می‌شود.

همان طور که اشاره شد، راک‌استار این اظهارنظرها را در صفحه رسمی خود در توئیتر، و در پاسخ به ابراز نگرانی‌های گسترده طرفداران ارسال کرده که درنهایت، باید گفت که بازخوردها به این پاسخ‌ها نیز در برخی موارد از دید طرفداران قانع‌کننده و در برخی موارد دیگر، همچنان محل سوال و نگرانی بوده است.

بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.