نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 06 شهریور 1397
ساعت 08:00

تعداد بازی‌های موجود برای Switch به عناوین 3DS نزدیک می‌شود

0 از 5

به تازگی گزارش شده که تعداد عناوین نینتندو سوییچ در کم‌تر از دو سال از عمر این پلتفرم، درحال رسیدن به تعداد عناوین 3DS است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ حدود یک ماه پیش بود که نینتندو، در اظهارنظری نسبتا عجیب از علاقه خودشان به عرضه هفتگی «۲۰ تا ۳۰ بازی جدید» برای پلتفرم هیبریدی Nintendo Switch گفتند؛ در این زمینه، این کمپانی ژاپنی گرچه اعلام کرده بود که منظورشان در این زمینه «بازی‌های ایندی و مستقل» است، ولی باز هم عرضه این تعداد بازی به شکل هفتگی، چندان منطقی به نظر نمی‌رسید. صرف نظر از این موضوع، به نظر می‌رسد که Big N کار بسیار تحسین‌برانگیزی را در گسترش کتابخانه بازی‌های کنسول سوییچ انجام داده است و با سرعتی بی‌سابقه، در حال اضافه کردن عناوین مختلف قابل بازی برای این پلتفرم است.

Nintendo تقریبا یک سال و نیم پیش بود که کنسول همراه - خانگی خود موسوم به «نینتندو سوییچ» را عرضه کرد و حالا گزارش می‌شود که در همین بازه زمانی کوتاه، سوییچ موفق شده تا تعداد عناوین کتابخانه بازی‌های خودش را به نزدیکی تعداد کل عناوین موجود برای 3DS برساند. این گزارش که اولین بار توسط ResetEra پست شده، مقایسه‌ای میان آمارهای اعلامی در وب‌سایت شرکت نینتندو است؛ جایی که تعداد بازی‌های سوییچ درحال حاضر، عدد ۱٫۰۶۵ بازی را نشان می‌دهد که برای یک کنسول بازی بسیار جوان، عددی بسیار خیره‌کننده محسوب می‌شود. در صورت مقایسه، نینتندو کنسول قابل حمل بسیار موفقی به نام Nintendo 3DS نیز دارد که از سال ۲۰۱۱ تاکنون، ۱٫۲۵۴ بازی موجود در کتابخانه‌اش وجود دارد.

گفتنی است که نینتندو سوییچ مدتی هست که تعداد بازی‌های موجود خودش را به رقمی فراتر از تعداد عناوین Wii U رسانده است. پلتفرم Wii U که زمانی قرار بود ادامه‌دهنده موفقیت بسیار عظیم کنسول نسل هفتمی Wii باشد، در مجموع عمر خود شاهد ۱٫۰۴۱ بازی بود و با این میزان عناوین نیز درنهایت با عدم استقبال گسترده طرفداران و بازی‌سازان، مسیرش در نهایت به شکست منتهی شد. به هر شکل، سوییچ پس از عبور از تعداد عناوین موجود برای 3DS، هنوز کار سختی برای رسیدن به کنسول‌های DS و Wii دارد که به ترتیب، دارای ۱۸۳۰ و ۱۷۵۵ بازی هستند. با در نظر گرفتن ضرباهنگ بالای انتشار بازی برای سوییچ، می‌توان عبور از این رکوردها را برای این کنسول متصور بود. سوییچ هنوز وارد دومین سال کامل از عرضه خودش هم نشده که بیش از هزار بازی موجود را در کتابخانه عناوین خود می‌بیند و شاید غیرمنطقی باشد که تعداد عناوین آن با عناوین کل عمر سایر کنسول‌های نینتندو مقایسه شود.

به هر شکل، به نظر می‌رسد که نینتندو نیز پس از مدت‌ها آزمون و خطا، سرانجام به یک سیستم کاربردی و اکوسیستم سالم برای ترویج بهتر بازی و نرم‌افزارهای پلتفرم خود دست پیدا کرده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.