نویسنده: مهدی افتخاری شنبه، 14 مهر 1397
ساعت 09:38

نقد و بررسی بازی FIFA 19

4.67 از 5

نقد و بررسی بازی FIFA 19

زمانی را به یاد دارم که سری FIFA زیاد به چشم نمی‌آمد و همه جذب Pro Evolution Soccer شده بودند؛ از آنجایی که من طرفدار سری فیفا هستم از این قضیه راضی نبودم و آرزو داشتم که فیفا از PES پیشی بگیرد، و این اتفاق نیز افتاد. کم کم فیفا بین دوستداران عناوین ورزشی محبوبیت فراوانی پیدا کرد و به یک فرنچایز عالی تبدیل شد. اما سال گذشته با انتشار فیفا 18 کمی نگران شدم، و امسال با تجربه آخرین نسخه این سری، با خودم گفتم نکند فیفا دوباره در حال افت کردن است. البته منصفانه نیست که بگویم فیفا 19 بازی نامطلوبی است و ارزش تجربه کردن را ندارد؛ فیفا هنوز هم یکی از بهترین عناوین ورزشی است و یک شبیه ساز عالی برای ورزش فوتبال به حساب می‌آید. اما علاوه بر اینکه نسخه جدید این فرنچایز تغییر خاصی نسبت به نسخه‌های قبلی ندارد، بلکه گیم پلی آن نیز، کمی از جذابیت خود را از دست داده است. بنابراین، اگر از طرفدارن این سری هستید، شاید فیفا 19 نتواند مانند قبل شما را راضی نگه دارد و این قضیه کمی نگران کننده است. اما با در نظر گرفتن چند نکته مهم، مثلا اینکه بالاخره لیگ قهرمانان اروپا به بازی اضافه شده یا اینکه فیفا هنوز هم در شبیه سازی محیط و اتمسفر فوتبال حرف اول را می‌زند، این نگرانی تا حدی برطرف می‌شود.

با بازی‌مگ همراه باشید تا به نقد و بررسی یکی از محبوب‌ترین عناوین ژانر Sports، یعنی فیفا 19 بپردازیم.

Fifa-19-review-P1

کلیت فیفا 19 همان چیزی است که در فیفا 18 دیدید با یک سری تغییرات جزئی. همانطور که می‌دانید، همه از سرعت کم و صحنه آهسته بودن سری فیفا می‌نالند، این مشکل در فیفا 19 تا حدی بر طرف شده است؛ سرعت بازی زیادتر شده(حتی اگر Game Speed روی درجه نرمال باشد)، بازیکنان راحت‌تر و سریع‌تر در زمین حرکت می‌کنند و پاس دادن، شوت کردن و سانتر کردن یا چرخیدن را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند(در واقع سرعت Reaction آن‌ها افزایش پیدا کرده).

بر خلاف کونامی که هر سال انیمیشن‌های جدیدی را به بازی‌اش اضافه می‌کند، EA Sports هنوز از همان انیمیشن‌های همیشگی استفاده می‌کند. شاید یک یا دو انیمیشن جدید برای دروازه‌بان‌ها تعریف شده باشد که در شرایط خیلی خاص آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

چیزی که بیشترین تغییر را به خود دیده هوش مصنوعی بازی است که کمی پیشرفت کرده؛ مدافعان تیم مقابل تا حد مرگ از دروازه خود دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند شما به راحتی گل بزنید و اگر برای لحظه‌ای سر جای خود بیاستید توپ را از پای شما در می‌آورند؛ آن‌ها مدام بازیکن‌های شما را پر کرده و برای دفع پاس و یا سانترهای شما تلاش می‌کنند. دروازه بان‌ها همه برای خود مانوئل نویری هستند و نمی‌توانید خیلی آسان دروازه آن‌ها را باز کنید. البته فقط هوش مصنوعی بازیکنان حریف پیشرفت نکرده بلکه بازیکنان تیم شما هم زرنگ‌تر شده‌اند؛ جای گیری آن‌ها در زمین بهتر شده، در گرفتن توپ از تیم حریف بهتر عمل می‌کنند و اگر فرصت خوبی پیدا کنند، فورا در عمق حرکت می‌کنند. با وجود این پیشرفت‌ها، هنوز هم یک سری ایراد در هوش مصنوعی هر دو طرف دیده می‌شود؛ گاهی دروازه‌بان تیم شما شیرجه زدن را فراموش می‌کند و اجازه می‌دهد که توپ به آرامی از خط دروازه رد شود یا مهاجمان تیم حریف موقعیت گل صد در صد را به شکل عجیبی خراب می‌کنند.

Fifa-19-review-P2

چندین Mode جالب به بخش Kick Off اضافه شده است که اکثرشان جذاب هستند و می‌توانند برای ساعات زیادی شما را سرگرم نگه دارند. برای مثال، حالت Survival که در آن با هر گلی که می‌زنید، یکی از بازیکنان تیم شما از زمین بیرون می‌رود؛ زمانی که تعداد بازیکنان شما کمتر از هفت نفر باشد بازی تمام می‌شود. یا حالت No Rules که در آن هیچ قانونی وجود ندارد، نه آفساید، نه خطا، نه هند و یا هر قانون دیگری.

اما مهم‌ترین چیزی که امسال به فیفا اضافه شده، لیگ قهرمانان اروپا است. همیشه دوست داشتم این لیگ در فیفا وجود داشته باشد و حال به آرزویم رسیدم. بالاخره لایسنس این لیگ به دست EA Sports افتاده و باید بگویم که به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرده‌اند و دقت زیادی در پیاده سازی این لیگ در بازی به خرج داده‌اند؛ حتی گزارشگری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در بازی، توسط گزارشگر همیشگی یعنی مارتین تایلر انجام نمی‌شود، در عوض گزارشگر اسکاتلندی درک ری این وظیفه را بر عهده دارد.

ناگفته نماند که تمامی تغییرات و ویژگی‌های جدید فیفا 19، به نفع آن تمام نمی‌شوند؛ بد نیست به این نکته اشاره کنم که دلیل خاصی برای بسیاری از تغییراتی که در بازی اعمال شده، وجود ندارد. بسیاری از این تغییرات فقط برای این اعمال شده‌اند که EA Sports به هر شکلی که شده مخاطبین را قانع کند که بازی جدیدش متفاوت است، حتی اگر بازی به این تغییرات نیازی نداشته باشد. برای مثال، زاویه دوربین ضربات دروازه تغییر کرده و شما دیگر نمی‌توانید دوربین را بچرخانید و قبل از ضربه زدن به توپ، دقیق هدف گیری کنید. بارها اتفاق افتاد که به خاطر همین تغییر، اشتباهی توپ را به حریف تقدیم کردم. یا مثلا اینکه در تورنومنت‌ها دیگر نمی‌توانید زمان بازی را تغییر دهید و روز یا شب بودن زمان مسابقه را خود بازی تعیین می‌کند. زاویه دوربین هر ورزشگاه متفاوت است، بنابراین اگر تغییراتی را در قسمت تنظیمات Camera اعمال کنید، در بازی بعدی دوباره باید تنظیمات قبلی خود را تغییر دهید تا مسابقه را از دوربین مورد نظر ببینید؛ اینها مشکلات چندان بزرگی نیستند، اما اضافه کردن چنین چیزهایی به بازی کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد.

از تغییرات که بگذریم، به ویژگی‌هایی می‌رسیم که همیشه در فیفا وجود داشته و در فیفا 19 نیز دیده می‌شوند. مسلما چیزی که EA Sports همیشه به روی آن تاکید داشته طبیعی بودن فیفا است که این طبیعی بودن تا حدی در فیفا 19 رعایت شده؛ هر بازیکن(حتی بازیکنان ناشناخته) ویژگی‌ها و قدرت‌های منحصر به فرد خود را دارد؛ کنترل توپ عالی مسی، شوت‌های قدرتمند رونالدو، قدرت بدنی روملو لوکاکو، همه و همه را می‌توان در فیفا 19 دید، حتی شادی‌های پس از گل هر بازیکن هم مانند شادی‌های آن‌ها در مسابقات واقعی است. همانطور که می‌دانید، اینگونه جزئیات یکی از مشخصه‌های اصلی سری فیفا هستند؛ کاری که EA Sports همیشه در آن موفق بوده و استعداد دارد، پیاده سازی محیط و اتمسفر یک مسابقه فوتبال، به بهترین شکل ممکن است. ورزشگاه‌های زیاد که کوچک‌ترین جزئیات در طراحی آن‌ها رعایت شده، هیاهو، تشویق‌ها و شعارهای مختلف تماشاچیان که هنگام بازی کردن به خوبی شنیده می‌شوند و گزارشگری پر هیجان، همه و همه باعث می‌شوند بازیکن احساس کند در حال تماشای یک مسابقه واقعی فوتبال است؛ و همین ویژگی فیفا است که باعث برتری آن نسبت به PES می‌شود.

Fifa-19-review-P3

اما کاش تیم سازنده علاوه بر کار روی جزئیات، دستی به سر و روی خود گیم پلی هم می‌کشید؛ همچنان دقت و سرعت پاس‌ها و سانترها پایین است و کم پیش می‌آید به هدف برسند. قدرت شوت‌ها همچنان ضعیف است و اکثر آن‌ها به راحتی در دستان دروازه‌بان می‌نشیند، کرنرها چندان کارساز نیستند و کمک بزرگی به حساب نمی‌آیند، هدف گیری در ضربه آزادها هنوز هم عجیب و غریب است و نقشه‌هایتان را بهم می‌ریزد. این مشخصه‌ها باعث می‌شوند بازیکن ریسک نکند و فقط با پاسکاری‌های مداوم توپ را به دروازه رسانده و برای گل زدن تلاش کند. طبیعی بودن گیم پلی خوب است، اما نه آنقدر که آزادی عمل بازیکن را گرفته و باعث شود تمامی راه‌های ممکن برای گل زدن غیر ممکن جلوه کنند. علاوه بر اینها، کنترل بازیکنان و توپ و دیگر فعالیت‌ها به خوبی احساس نمی‌شوند. مهم نیست چه بازیکنی را کنترل می‌کنید، شوت زدن، دریبل کردن، هد زدن و بسیاری از فعالیت‌های دیگر، حسی که قبلا داشتند را از دست داده‌اند. این مشکل قبلا در این فرنچایز وجود نداشت، اما در فیفا 18 این کنترل عجیب و غریب پدیدار شد و حال در فیفا 19 نیز دیده می‌شود. به طور کلی، گیم پلی فیفا دیگر آن لذت و هیجان قبلی را ندارد و کمی بی حس شده است.

Career Mode، Ultimate Team و Pro Club هر کدام یک تجربه کاملا متفاوت را پیش روی شما می‌گذارند، اما تفاوت چندانی نسبت به نسخه‌های قبلی ندارند؛ هنوز هم یک ویژگی جذاب اما تکراری هستند که فقط برای مدت کوتاهی شما را درگیر خود می‌کنند، مخصوصا Career Mode، چرا که تقریبا تمامی فعالیت‌های آن، با بخش journey یکسان هستند.

Fifa-19-review-P4

با وجود اینکه بخش Journey دیگر کمی تکراری شده، اما هنوز هم یکی از بهترین ویژگی‌های فیفا است. اینبار، شما می‌توانید علاوه بر الکس هانتر، داستان کیم هانتر و دنی ویلیامز را هم تجربه کنید. الکس برای تیم رئال مادرید بازی می‌کند، خواهرش کیم برای تیم ملی آمریکا و دنی هم به انتخاب شما برای یکی از تیم‌های لیگ دسته یک انگلیس؛ سه داستان جداگانه با سه شخصیت جداگانه و هر زمان که بخواهید، می‌توانید کنترل شخصیت دیگری را به دست بگیرید.

همانطور که گفته شد، اگر بخش Journey دو نسخه قبلی فیفا را تجربه کرده باشید، شاید کمی از آن خسته شده باشید اما پیشنهاد من این است که حتما به سراغش بروید؛ بعد از گذشتن از فصل اول قسمت داستانی، به این نتیجه می‌رسید که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت فیفا 19 همین بخش Journey است. همانند قبل، این بخش به زیبایی فراز و نشیب‌ها و دردسرهای زندگی یک فوتبالیست(البته اینجا سه فوتبالیست هستند) را به تصویر می‌کشد و تمامی مسابقاتی که در این بخش بازی می‌کنید، به دلایلی که نمی‌گویم(چون نمی‌خواهم چیزی اسپویل شود) هیجان انگیز و لذت بخش هستند. اینکه می‌توانید مانند رزیدنت ایول 6 هر زمان که خواستید به سراغ شخصیت دیگری بروید، یک مشخصه عالی است که جذابیت Journey را چندین برابر بیشتر می‌کند.

مدل سازی فیفا همچنان ضعیف است و بازیکنان به چهره‌های دنیای واقعیشان چندان شباهت ندارند. انیمیشن‌ها اصلا خوب پیاده سازی نشده‌اند و همانند قبل، هنگام صحبت کردن، فقط دهان بازیکنان باز و بسته می‌شود و اصلا Lipsynch وجود ندارد، حتی نمی‌توان احساسات بازیکنان را از روی حالت صورتشان تشخیص داد. خوشبختانه، به لطف موتور Frostbite، بازی از لحاظ بصری کمی پیشرفت داشته و افکت‌های تصویری و تکسچرها کمی بهبود یافته‌اند، اما گرافیک بازی هنوز هم برای یک عنوان نسل هشتمی مناسب نیست. هنوز هم هنگام بازی کردن احساس می‌کنید که زمین مسابقه یک سطح صاف است و هیچ چمنی روی آن وجود ندارد، نور پردازی چه در شب چه در روز، زیاد خوب پیاده سازی نشده و از جذابیت بصری بازی می‌کاهند.

Fifa-19-review-P5

به طور کلی فیفا همچنان یکی از عناوین ورزشی برتر است، اما گیم پلی آن هنوز مشکلات زیادی دارد و مهم‌تر از آن، تیم سازنده بجز اضافه کردن چند ویژگی جدید(که مهم‌ترین آن‌ها همین لیگ قهرمانان اروپا است) تغییرات آنچنانی در آخرین نسخه این سری ایجاد نکرده‌اند. بنابراین، فیفا 19 هنوز همان بازی است که سال پیش و سال‌های پیش از آن منتشر شده بود. با این حال، فیفا 19 می‌تواند به راحتی تا زمانی که عنوان بعدی در این فرنچایز منتشر شده شما را مشغول نگه دارد، و به خاطر بخش UEFA Champions League و Journey هم که شده، نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد.

گرافیک
7.0
گیم پلی
6.0
سرگرم کنندگی
8.0
موسیقی و صداگذاری
8.0
ارزش تجربه
7.0
بدون شک فیفا 19 بهترین شبیه‌ساز فوتبال است، اما کامل‌ترین عنوان ورزشی نیست. فیفا 19 بسیاری از مشکلاتی که در نسخه‌های قبلی این سری دیده می‌شد را با خود به همراه دارد و متاسفانه تغییراتی که در آن اعمال شده‌اند، بسیار جزئی هستند و این مشکلات را بر طرف نمی‌کنند. البته هنوز جای امیدواری هست و اگر از طرفداران این فرنچایز ورزشی هستید، هنوز هم می‌توانید از آن لذت ببرید. اما اگر EA Sports واقعا می‌خواهد از کونامی جلوتر بماند، باید در سال‌های آینده تغییرات بیشتر و مهم‌تری را در فرنچایز خود اعمال کند و کمی به فکر بهینه سازی گیم پلی آن باشد.
نقاط قوت
  • اضافه شدن UEFA Champions League
  • اضافه شدن چند Mode سرگرم کننده و جالب به بخش Kick Off
  • بخش Journey هنوز هم لذت بخش است
نقاط ضعف
  • گیم پلی جذابیت قبلی خود را از دست داده و هنوز مشکلات متعددی دارد
  • مدل سازی و انیمیشن‌ها همچنان ضعیف هستند
  • به طور کلی بازی نسبت به نسخه‌های قبلی چندان تغییر نکرده است
7.6/10

امتیاز شما

(60 رای )
7.2/10
خوب
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1397
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    سلام.
    چرا تو سیستم من وقتی میخوام Journey رو بازی کنم قسمتی که اگه اشتباه نکنم پدربزرگ alex هست وقتی گل میکنم بازی در جا بسته میشه بدون هیچ اروری؟

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: farzadyousefi
    سلام. چرا تو سیستم من وقتی میخوام Journey رو بازی کنم قسمتی که اگه اشتباه نکنم پدربزرگ alex هست وقتی گل میکنم بازی در جا بسته میشه بدون هیچ اروری؟

    سلام. اگر نسخه کرک شده هستش باید آخرین آپدیت و کرکی که براش اومده رو بگیرید. منم همین مشکل رو داشتم، اما با ریختن جدیدترین ورژن کرکش درست شد.

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط Projacker ویرایش شد
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: farzadyousefi
    سلام. چرا تو سیستم من وقتی میخوام Journey رو بازی کنم قسمتی که اگه اشتباه نکنم پدربزرگ alex هست وقتی گل میکنم بازی در جا بسته میشه بدون هیچ اروری؟

    سلام . قاعدتا باگ هست. بهتره در صورت امکان بازی رو به آخرین نسخه بروزرسانی کنید

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    سلام بر شما اقا بیشتر حرفایی که تو نقد شما بودتعریف بود از سخت گل زدن از شوت کردن از دروازبانی اینا همش حسن یه بازی است و بدی من ندیدم متاسفانه شما با نگاه بدبینانه نقد رو شروع کردین و ناخوداگاه از فیفا تعریف کردین و اگر امتیاز شما نبود معلوم نمیشد که شما از فیفا بد میگین یا خوب به نظر من و خیلی از دوستان که فیفا بازی میکنیم و چندین سال تجربه داریم این یکی از بهترین فیفا هایی است که عرضه شده بعد از فیفا ۱۷ که عالی بود متاسفانه فیفا ۱۸ بد بود ولی فیفا ۱۹ عالی شروع کرد راستی کاشکی بنر فیفارو صلاح نمیزاشتین :si:

    ‏Projacker از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: reza maleki
    سلام بر شما اقا بیشتر حرفایی که تو نقد شما بودتعریف بود از سخت گل زدن از شوت کردن از دروازبانی اینا همش حسن یه بازی است و بدی من ندیدم متاسفانه شما با نگاه بدبینانه نقد رو شروع کردین و ناخوداگاه از فیفا تعریف کردین و اگر امتیاز شما نبود معلوم نمیشد که شما از فیفا بد میگین یا خوب به نظر من و خیلی از دوستان که فیفا بازی میکنیم و چندین سال تجربه داریم این یکی از بهترین فیفا هایی است که عرضه شده بعد از فیفا ۱۷ که عالی بود متاسفانه فیفا ۱۸ بد بود ولی فیفا ۱۹ عالی شروع کرد راستی کاشکی بنر فیفارو صلاح نمیزاشتین :si:

    سلام بر جناب ملکی عزیز. بله حرفتون درسته اما خوب یه سری ایرادها رو داخل متن اشاره کردم بهش؛ مثلا انیمیشن‌های ضعیف، هوش مصنوعی که بعضی وقتا عجیب و غریب میشه یا اینکه بازی چندان تغییر نکرده. دلیل اینکه تعریف زیاد داشت بخاطر این بود که نمیخواستم نقد خیلی فاز منفی داشته باشه چون همونطور که گفتم فیفا هنوز هم بازی خوبی هستش اما کاش EA یکمی بیشتر روی این نسخه آخر کار می‌کرد. و اما در مورد بنر :ashk: میخواستم یکمی تنوع بشه دیگه همش یا رونالدو یا مسی رو نبینیمgrin

    ‏reza maleki از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 40
    تشکر: 5
    تشکرشده: 31
    کنسول‌های بازی:

    گیم پلی 6؟

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Rossoneri
    گیم پلی 6؟

    بله میدونم یکمی عجیبه! اما حقیقتش اینکه گیم پلی فیفا واقعا افت کرده و تفاوت زیادی هم با نسخه‌های قبلیش نداره. من خودم از طرفدارای فیفا هستم و ناراحت شدم وقتی دیدم فیفا 19 اینطوریه. حالا نمیخوام بگم خیلی افتضاحه، هنوز هم بازیه لذت بخشی هستش؛ اصلا از نظر من هرچقدر هم که فیفا بد باشه همیشه یه قدم از PES جلوتره، اما با این طرز کار EA Sports شاید تا چند وقت دیگه اینطوری نباشه. این سیستم Copy Paste رو باید بذارن کنار و یکمی ایرادهای بازی رو برطرف کنن.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 40
    تشکر: 5
    تشکرشده: 31
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Projacker
    بله میدونم یکمی عجیبه! اما حقیقتش اینکه گیم پلی فیفا واقعا افت کرده و تفاوت زیادی هم با نسخه‌های قبلیش نداره. من خودم از طرفدارای فیفا هستم و ناراحت شدم وقتی دیدم فیفا 19 اینطوریه. حالا نمیخوام بگم خیلی افتضاحه، هنوز هم بازیه لذت بخشی هستش؛ اصلا از نظر من هرچقدر هم که فیفا بد باشه همیشه یه قدم از PES جلوتره، اما با این طرز کار EA Sports شاید تا چند وقت دیگه اینطوری نباشه. این سیستم Copy Paste رو باید بذارن کنار و یکمی ایرادهای بازی رو برطرف کنن.

    فیفا در بدترین حالتش که پیشرفتی فرض کنیم نداشته (که به عقیده بنده داشته)، بازم لایق نمره بالاتری در بخش گیم پلی هست. شما یک بازی سطح بالا رو بخاطر عدم پیشرفت محسوس در یک آیتم طی یک سال گذشته یک نمره یا بیشتر جریمه کردید که این عادلانه نیست. به نظر شما بازی ای مثل GoW تا سال آینده چقدر میتونه گیم پلیش رو بهبود ببخشه؟ بماند که فکر میکنم نو بخش های دیگه هم کم نمره دادید.منظورم اینه که، نمره 7.2 برای بهترین شبیه سازی فوتبال؟

    ‏reza maleki از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Rossoneri
    فیفا در بدترین حالتش که پیشرفتی فرض کنیم نداشته (که به عقیده بنده داشته)، بازم لایق نمره بالاتری در بخش گیم پلی هست. شما یک بازی سطح بالا رو بخاطر عدم پیشرفت محسوس در یک آیتم طی یک سال گذشته یک نمره یا بیشتر جریمه کردید که این عادلانه نیست. به نظر شما بازی ای مثل GoW تا سال آینده چقدر میتونه گیم پلیش رو بهبود ببخشه؟ بماند که فکر میکنم نو بخش های دیگه هم کم نمره دادید.منظورم اینه که، نمره 7.2 برای بهترین شبیه سازی فوتبال؟

    مطمئن باشید اگر سانتا مونیکا بخواد سال بعد ادامه گاد او وار رو منتشر کنه از EA بهتر عمل خواهد کرد! مشکل کار EA اینجاست که فقط به فکر پول در آوردنه. دلیل استفاده از عبارت "بهترین شبیه ساز فوتبال" هم این بود که کلا دو شبیه ساز برای این ورزش داریم، FIFA و PES، که همونطور که گفتم FIFA همیشه یک قدم از PES جلوتره. همونطور که داخل متن اشاره شد بهش، EA Sports خیلی عالی محیط و اتمسفر فوتبال رو پیاده سازی میکنه و خیلی به جزئیات اهمیت میده، اما از اون طرف گیم پلی بازیش ایرادهای زیادی داره و اصلا تغییر چندانی نکرده، کنترلش هم چندان خوب نیست و مدل سازی و انیمیشن‌هاش داغون هستن(که این مشکل رو PES هم داره). باور کنید من خودم هم از طرفدارای فیفا هستم و خیلی دوستش دارم، اما نمیتونیم خودمون رو گول بزنیم و باید حقیقت رو قبول کنیم. فیفا تو این دو سال آخر ضعیف بوده.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 40
    تشکر: 5
    تشکرشده: 31
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Projacker
    مطمئن باشید اگر سانتا مونیکا بخواد سال بعد ادامه گاد او وار رو منتشر کنه از EA بهتر عمل خواهد کرد! مشکل کار EA اینجاست که فقط به فکر پول در آوردنه. دلیل استفاده از عبارت "بهترین شبیه ساز فوتبال" هم این بود که کلا دو شبیه ساز برای این ورزش داریم، FIFA و PES، که همونطور که گفتم FIFA همیشه یک قدم از PES جلوتره. همونطور که داخل متن اشاره شد بهش، EA Sports خیلی عالی محیط و اتمسفر فوتبال رو پیاده سازی میکنه و خیلی به جزئیات اهمیت میده، اما از اون طرف گیم پلی بازیش ایرادهای زیادی داره و اصلا تغییر چندانی نکرده، کنترلش هم چندان خوب نیست و مدل سازی و انیمیشن‌هاش داغون هستن(که این مشکل رو PES هم داره). باور کنید من خودم هم از طرفدارای فیفا هستم و خیلی دوستش دارم، اما نمیتونیم خودمون رو گول بزنیم و باید حقیقت رو قبول کنیم. فیفا تو این دو سال آخر ضعیف بوده.

    بنده نظر شخصی شما رو میپذیرم اما اکثر سایتهای معتبر دنیا به این بازی نمراتی با میانگین بین 8 تا 9 دادند که فکر میکنم عادلانه تره. موفق و پیروز باشید.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.