نویسنده: حمیدرضا سه شنبه، 03 ارديبهشت 1398
ساعت 02:12

نقد و بررسی بازی Mortal Kombat 11

مبارزه ای مرگبار میان زمین و زمان

4.28 از 5

شاید هیچ چیز به اندازه نام مورتال کامبت برای من و خیلی از گیمرهای قدیمی تداعی‌گر حس نوستالژی نباشد، عنوانی خشونت بار که با ورودش به دنیای بازی‌های ویدئویی تمام معادلات را بهم زد. بسیاری از روزهای تابستان کودکی‌ام را با بازی کردن Ultimate Mortal Kombat 3 به همراه پسرعمه‌ام به شب رساندیم، مدام سعی داشتیم که از یکدیگر پیشی بگیریم، به تمامی فنون و رمز و رازهای بازی دست پیدا کنیم و آن‌قدر بر آن چیره شویم که هیچ‌کدام از دوستان یا افراد فامیل نتوانند ما را شکست دهند. باورش سخت است بعد از تقریبا 17 سال بتوانیم دوباره چنین سناریویی را برای خودمان متصور بشویم، اما دیروز زمانی که برای اولین بار به مصاف یکدیگر در Mortal Kombat 11 رفتیم به این نتیجه رسیدیم که این سری هنوز هم آن جادوی گذشته خود را در بر دارد و می‌تواند یاد ایام خوش کودکی را برای‌مان زنده کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با جدید‌ترین نسخه از سری Mortal Kombat بیشتر آشنا شویم.

Mortal Kombat 11 20190420155024ساب زیرو و اسکورپیون. دو دشمن قدیمی، دو دوست جدید

Mortal Kombat 11 20190420172028یک کینو کم بود، یکی دیگر هم به آن اضافه شد!به عنوان فردی که تقریبا اکثر عناوین مبارزه‌ای نسل گذشته و حاضر را تجربه کرده‌ام باید بگویم که وقتی صحبت از یک عنوان مبارزه‌ای می‌شود، انتظار خودم را از بخش داستانی آن بسیار پایین می‌آورم زیرا به دلیل ماهیت این سبک، اکثر عناوین آن از داستانی ضعیف یا متوسط برخوردار هستند. اما خب همیشه استثنا نیز وجود دارد، مورتال کامبت و اینجاستس تقریبا تنها عناوین فایتینگی هستند که داستان‌شان از سطح متوسط بالاتر است. داستان نسخه یازدهم مورتال کامبت در نگاه اول بسیار جذاب و وسوسه کننده است. اندکی پس از وقایع پایانی نسخه دهم، اکنون Raiden سنگ طلسم شیناک را در اختیار دارد و استفاده از آن منجر شده که نیرویی شیطانی وجودش را فرا بگیرد. اون پس از بریدن سر شیناک و زندانی کردن او در یک معبد متوجه می‌شود که یکی از خدایان بزرگ به نام Kronika قصد دارد با بازگرداندن زمان به گذشته، تاریخ را از نو بنویسد و در این جریان Raiden را برای همیشه از تاریخ پاک کند. در همین حال لیو کنگ، کیتانا و جید که پس از مرگشان در نسخه های قبل تبدیل به Revenant شده اند، بر سرزمین NetherRealm حکمفرما هستند و با رهبری موجودات شیطانی قصد دارند به Kronika در بازگرداندن زمان کمک کنند. در سوی دیگر Raiden برای جلوگیری از این مسئله از نیروی ویژه (متشکل از سونیا، کسی، جانی و جکی) کمک می‌خواهد. پس از یک نبرد رو در رو، کرونیکا موفق می‌شود که دریچه‌ای در زمان ایجاد کند و از این طریق ورژن جوان برخی از شخصیت ها وارد عصر جدید می‌شوند و همچنین برخی از کاراکترهایی که پیش از این مرده بودند بار دیگر به زندگی باز می‌گردند. مشاهده روبرو شدن ورژن جوان و جا افتاده شخصیت‌ها بسیار هیجان انگیز است و مکالماتی که بین‌شان رد و بدل می‌شود تا حدودی به جنبه طنز بازی می‌افزاید. یکی از بهترین جنبه‌های روایت جدید داستان این است که بالاخره دوباره می‌توانیم شخصیت‌های محبوب و قدیمی سری مثل لیو کنگ، کیتانا، جید و کونگ لائو را در شکوه و عظمت سابق‌شان مشاهده کنیم. داستان بازی می‌تواند تا حد زیادی برای‌تان غیر قابل انتظار باشد، اما من به شخصه از نحوه شروع و پایان بندی آن رضایت داشتم. علاوه بر بخش داستانی سینمایی، با به اتمام رساندن هر یک از برج‌های کلاسیک بازی، پایان مخصوص به هر یک از شخصیت‌های بازی را مشاهده خواهید نمود، این پایان‌ها اکثرا چیز زیادی به داستان اصلی بازی اضافه نمی‌کنند اما وجودشان خالی از لطف نیست.

Mortal Kombat 11 20190420115318فریم ترپ به این معنی است که با استفاده پشت سر هم از حرکاتی که روی دفاع حریف از نظر فریم (سرعت) برتری دارند او را تحت فشار قرار داد تا اینکه در اثر یک اشتباه دکمه ای را فشار دهد و در تله حریف بیافتد

مورتال کامبت 11 همچنان از همان سیستم 4 دکمه قدیمی برای ضربات اصلی کاراکترها استفاده می‌کند. دو دکمه برای لگد و دو دکمه برای مشت، که با افزودن جهت به هرکدام از این ضربات، با شکل متفاوتی از آن ضربه روبرو می‌شویم. برای دفاع کردن نیز باید از تریگر پشت کنترلر (R2-RT) استفاده کرد، استفاده از دکمه برای دفاع کردن مزیت‌ها و معایب خودش را دارد. برخلاف دیگر بازی‌های مبارزه‌ای نمی‌توان از ضربات هوایی برای کراس آپ کردن حریف استفاده کرد و پتانسیل اجرای میکس آپ‌هایی که مرتبط با تعویض جهت در بازی هستند تا حدودی از بین می‌رود. با این حال دفاع کردن در مورتال کامبت 11 اصلا کار ساده‌ای نیست، زیرا باید همیشه حواس‌تان به ایستاده یا نشسته بودن‌تان در حالت دفاع باشد. ضربات زیر، ضربات وسط و ضربات بالا هر کدام به نحو متفاوتی دفاع می‌شوند. علاوه بر این، باید ضربات اورهد (بالای سر) را نیز مد نظر قرار داد. به همه این‌ها قابلیت جدید Flawless Block (دفاع بدون نقص) را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که دفاع در مورتال کامبت 11 از چه اهمیت بالایی برخوردار است. Flawless Block زمانی رخ می‌دهد که شما دقیقا همزمان با ضربه حریف دکمه دفاع را فشار دهید، در این حالت می‌توانید با استفاده از دو گزینه فشار حمله حریف را خنثی کنید و فرصتی برای حمله به او پیدا کنید. به تمامی مکانیک‌های بازی در بخش آموزشی به شکلی بسیار جامع و کارآمد پرداخته شده است، از حرکات ساده نظیر ضربات مشت و لگد گرفته تا مسائل پیچیده‌ای چون فریم ترپ، Jailing و ... . این بخش آموزشی آن‌قدر خوب است که اگر با دقت تمامی دروسش را دنبال کنید می‌توانید با تمرین و ممارست بسیار به بالاترین سطح در مورتال کامبت 11 دست پیدا کنید.

Mortal Kombat 11 20190420160347دیدن دوباره سکتور و مبارزه با او بسیار لذت بخش است، می‌توانیم امیدوار باشیم که این کاراکتر بعدها به عنوان بسته الحاقی به بازی اضافه شود

Mortal Kombat 11 201904201316088نمایی از قسمت آموزشی بازی و بخش‌های متفاوت آنهر یک از کاراکترهای بازی دو Variation متفاوت دارند که در هرکدام از این دو، تعدادی حرکت ویژه جدید به آن‌ها اضافه می‌شود. این دو ورییشن ابتدایی، ورییشن‌های اصلی کاراکتر هستند و در بخش رنک آنلاین و مسابقات رسمی فقط از این‌ها می‌توان استفاده نمود. در بخش شخصی‌سازی بازی می‌توان ورییشن‌های جدیدی ایجاد نمود و از آن‌ها در بخش تک نفره یا مسابقات کژوال  آنلاین استفاده کرد. در صفحه نمایش حرکات بازی امکان مشاهده لیست حرکات ویژه (Special) و کمبوهای هر کاراکتر وجود دارد. یکی از ویژگی‌های کاربردی این بخش این است که می‌توانید تعداد 10 عدد از حرکات مورد نظرتان را انتخاب کنید تا در هنگام بازی روی صفحه به شما نمایش داده شوند، بدین صورت دیگر نیازی نیست مدام دکمه Options را فشار دهید و لیست حرکات را باز کنید. هدف در هر مبارزه این است که به بهینه‌ترین شکل ممکن به حریف‌تان حمله کنید. یکی از اصول ابتدایی آن این است که کمبوهای بازی را فرا بگیرید و بتوانید آن‌ها را به حرکات ویژه کاراکترتان کنسل کنید. با استفاده از نوار مخصوص حمله که در گوشه پایین صفحه قرار دارد می‌توان حرکات ویژه قدرت مند‌تری را اجرا نمود و با استفاده از نوار مخصوص دفاع می‌توان در زمانی که از زمین بلند می‌شوید و یا اینکه توسط حریف به هوا پرتاپ شده‌اید از گزینه‌های دفاعی موجود در بازی استفاده کنید. برخی از حرکات بازی در شرایطی خاص باعث رخ دادن حالتی به نام Krushing Blow می‌شوند، به طور مثال اگر حریف‌تان در حال زدن یک ضربه High است و شما به او آپرکات بزنید، در این حالت ضربه شما دمیج بسیار بیشتری به حریف وارد می‌کند و انیمیشن آن نیز تغییر خواهد نمود. علاوه بر ضربات هر کاراکتر، اشیای موجود در محیط هر استیج نیز می‌تواند باعث رخ دادن این حالت شوند، از اشیای موجود در هر استیج برای افزایش طول و دمیج کمبوها یا پرش سریع به سمت دیگر استیج نیز می‌توان استفاده کرد. دیگر مکانیک مهم بازی که شباهت زیادی به قابلیت X-Ray نسخه‌های قبلی دارد Fatal Below نام دارد، این قابلیت که در هر بازی فقط یک بار قابل استفاده است را می‌توان در هر دو حالت دفاعی و حجومی استفاده کرد و با استفاده از آن دمیج زیادی به حریف مقابل وارد کرد. انیمیشن‌های مربوط به Fatal Belowی هر کاراکتر بسیار تماشایی هستند و فرود آوردن این ضربات می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

Mortal Kombat 11 20190421134315بخش کریپت سرشار از معما و رمز و راز است

یکی از بخش‌های بسیار محبوب Mortal Kombat فتالیتی‌های خشونت باری هستند که پس از شکست دادن حریف می‌توان روی او اجرا نمود. هر کدام از کاراکترها دو فیتالیتی و چند بروتالیتی دارند که نحوه اجرای برخی از آن‌ها در بازی قفل است و باید آزادشان کرد منتها اگر مثل من حوصله زیر و رو کردن بخش کریپت بازی را برای پیدا کردن آن‌ها ندارید می‌توانید از لیست آماده‌ای که در اینترنت هست استفاده کنید. صحبت از کریپت شد، باید اشاره کنم که این بخش صرفا برای آزاد کردن آیتم‌ها، شخصی سازی‌ها، آرت ورک‌ها و موسیقی‌های بازی اختصاص دارد. در این بخش که به صورت سوم شخص روایت می‌شود، باید در نقش فردی که هویت مشخصی ندارد در کریپت شنگ سونگ گشت و گذار کنید و با واحدهای پولی که با تمام رساندن بخش داستانی و دیگر بخش‌ها بدست می‌آورید گنجینه‌های آن را باز کنید. اما کریپت صرفا به باز کردن گنجینه‌ها محدود نمی‌شود، اسرار زیادی در دل کریپت نهفته است که برای پی بردن به آن‌ها باید به دقت محیط را بررسی کنید و راه‌های جدید برای پیشرفت در آن پیدا کنید. با پیشرفت در کریپت، آیتم‌هایی بدست می‌آورید که می‌توان با استفاده از آن ها گنجینه‌هایی متفاوت را باز نمود و بیشتر به اعماق کریپت نفوذ کرد. کند و کاو در کریپت لذت‌بخش است اما تا زمانی که مقدار زیادی از واحد پولی بازی را در اختیار داشته باشید. زمانی که واحدهای پولی‌تان به اتمام برسد، آن وقت است که با عذاب واقعی روند یکنواخت بازی برای بدست آوردن واحد پولی روبرو می‌شوید. واحدهای پولی بازی به سه دسته سکه، روح و قلب تقسیم می‌شوند که هر کدام را به میزان متفاوتی می‌توان بدست آورد. برای بدست آوردن آن‌ها بهترین راه بخش Tower‌های بازی هستند که به دو قسمت کلاسیک و تاورهای زمانی تقسیم شده اند. تاورهای کلاسیک همانند عناوین قبلی از تعداد مشخصی کاراکتر تشکیل شده‌اند که با شکست آن‌ها به جوایز مشخصی دست پیدا می‌کنید. تاورهای زمانی، شامل تاورهایی می‌شود که در یک زمان مشخص پدیدار می‌شوند و باید تا زمان مشخص شده آن‌ها را به اتمام رساند که در غیر این صورت برای همیشه از بازی پاک می‌شوند. این تاورها از تنوع بیشتری برخوردارند و حتی می‌توان برای شکست برخی از دشمنان آن‌ها از بازیکنان آنلاین کمک گرفت. هرچه امکان به اتمام رساندن یک تاور سخت‌تر باشد، جوایز بدست آمده از آن نیز بیشتر است. نکته‌ای که مبارزات تاورها را جذاب می‌کند این است که در آن‌ها هم بازیکن و هم هوش مصنوعی می‌توانند از کمک‌های مشخصی بهره ببرند. به طور مثال می‌توان با استفاده از برخی از آیتم‌ها در هنگام نبرد، از سایرکس یا سکتور درخواست کمک کرد. مبارزات مربوط به هر تاور با اینکه لذت بخش هستند اما در دراز مدت تا حدی زیادی تکراری و یکنواخت می‌شوند و از این رو تکرار چند باره آن‌ها برای بدست آوردن آیتم‌ها و واحد پولی به امری بسیار طاقت فرسا تبدیل می‌شود. به خصوص اینکه آیتم‌های بدست آمده در کریپت کاملا تصادفی هستند و با توجه به حجم زیاد آیتم‌های هر کاراکتر، ممکن است بیش از 100 ساعت زمان برای آزاد کردن تمامی آیتم‌های بازی نیاز باشد. 

پس از انجام چند مبارزه در بخش آنلاین بازی به این نتیجه رسیدم که نت‌کد بازی بسیار خوب عمل می‌کند و خوشبختانه با وجود مشکلات اینترنت در ایران، بسیار سریع پلیر پیدا می‌کند. بخش آنلاین بازی از چند بخش تشکیل شده است، بخش اول که کامبت لیگ نام دارد، کمتر از یک ماه دیگر آزاد خواهد شد. بخش رنک وجود دارد که بیشتر جنبه رقابتی دارد و می‌توان با استفاده از آن سطح خود را در برابر دیگر بازیکنان سنجید. در سوی دیگر بخش کژوال (غیرجدی) قرار دارد که شامل مسابقات یک به یک و King of The Hill می‌شود. جدا از کیفیت خوب نت‌کد بازی که تجربه آنلاین بازی کردن را بسیار لذت بخش می‌کند، جزئیات و آپشن‌هایی که در این بخش وجود دارد واقعا قابل تحسین است. به طور مثال امکان مشاهده نحوه اتصال اینترنت(لن – وای فای) حریف وجود دارد، می‌توان پینگ حریفان خود را به صورت عددی مشاهده کرد، امکان چت کردن، ارسال ویس و پیام‌های آماده وجود دارد و از این رو می توان به راحتی با پلیرهای دیگر ارتباط برقرار کرد.

Mortal Kombat 11 20190422023423طراحی کاراکترها و استیج‌ها قابل ستایش است

مورتال کامبت 11 از نظر ظاهری جزو بهترین عناوین نسل حاضر است. طراحی همه چیز از کاراکترها گرفته تا محیط بسیار چشم نواز است، انیمیشن‌های کاراکترها روان و سرشار از جزئیات است و مشخص است که زمان و تلاش زیادی برای ساخت آن‌ها صرف شده است. علاوه بر این وجود انیمیشن‌های متفاوت برای صحنه ورود و برد کاراکترها باعث شده که بازی از نظر ظاهری چندان یکنواخت نشود. در همین راستا وجود بخش شخصی‌سازی گسترده بازی به چشم می‌آید. در این بخش می‌توانید لباس کاراکتر مورد نظر خود را به همراه سه عدد از آیتم‌های همراه او تغییر دهید. کیفیت و تنوع این لباس‌ها و آیتم‌ها واقعا مثال زدنی است، فقط ای کاش برای آزاد کردن اکثر آن‌ها نیاز نبود از هفت خوان رستم رد شد! موسیقی و صداگذاری بازی نیز در حد قابل قبولی قرار دارد، بازگشت صداپیشه‌های محبوب سری باعث شده که بتوان راحت تر با شخصیت‌های بازی ارتباط برقرار کرد. از سوی دیگر استفاده از ترک‌های موسیقی مناسب برای هر استیج منجر به شکل گیری اتمسفر منحصربفردی برای هر استیج شده است.

ترکیب دلپذیر یک گیم‌پلی کامل و چالش‌انگیز، جلوه‌های بصری چشم نواز و انیمیشن‌های پرجزئیات به همراه موسیقی به خاطر ماندنی باعث شده که Mortal Kombat 11 بهترین مورتال کامبتی باشد که در چند نسل اخیر عرضه شده است. به همه این‌ها بخش آموزشی کارآمد، نت‌کد خوب، گزینه‌های زیاد بخش آنلاین و بخش شخصی سازی گسترده را اضافه کنیم تا با یکی از بهترین عناوین مبارزه‌ای نسل حاضر روبرو شویم. فقط ای کاش سازندگان بخش بزرگی از محتوای مورد نیاز برای شخصی سازی را پشت واحدهای پولی و نیاز دائم اتصال به اینترنت قفل نمی‌کردند تا این عنوان از هر نظر به یک عنوان بی‌نقص بدل می‌شد.

گرافیک
9.0
گیم پلی
9.0
سرگرم کنندگی
8.0
موسیقی و صداگذاری
9.0
ارزش تجربه
10
ترکیب دلپذیر یک گیم‌پلی کامل و چالش‌انگیز، جلوه‌های بصری چشم نواز و انیمیشن‌های پرجزئیات به همراه موسیقی به خاطر ماندنی باعث شده که Mortal Kombat 11 بهترین مورتال کامبتی باشد که در چند نسل اخیر عرضه شده است. به همه این‌ها بخش آموزشی کارآمد، نت‌کد خوب، گزینه‌های زیاد بخش آنلاین و بخش شخصی سازی گسترده را اضافه کنیم تا با یکی از بهترین عناوین مبارزه‌ای نسل حاضر روبرو شویم. فقط ای کاش سازندگان بخش بزرگی از محتوای مورد نیاز برای شخصی سازی را پشت واحدهای پولی و نیاز دائم اتصال به اینترنت قفل نمی‌کردند تا این عنوان از هر نظر به یک عنوان بی‌نقص بدل می‌شد.
نقاط قوت
  • بخش آموزشی جامع و گسترده که مکانیک‌های گیم‌پلی بازی را به بهترین شکل توضیح می‌دهد
  • گیم‌پلی سریع و هیجان انگیز، سرشار از گزینه‌های حجومی و دفاعی پر‌کاربرد
  • جلوه‌های بصری قابل توجه و انیمیشن‌های پرجزئیات به جذابیت مبارزات می‌افزایند
نقاط ضعف
  • آنلاک کردن لباس‌ها و آیتم‌های شخصی سازی بسیار طاقت فرساست
8.4/10

امتیاز شما

(108 رای )
9.0/10
عالی
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از جناب قانعی عزیز بابت مطلب کامل و بسیار خوبشون.
    پینوشت 1: اژدهای لیو کنگ فوق العاده بود. علاوه بر قلیان حس نوستالژیک، یاد زمانی افتادم که پوستم برای زدن انیمالتی در مورتال کمبات 3 کنده میشد و از هر 10 بار یک بار به صورت کاملا اتفاقی می تونستم این اژدهای پر ابهت رو احضار کنم :gr:
    پینوشت 2: فیتالیتی چی شد آقا !?! به شدت خودم رو برای دیدنش آماده کرده بودم . حیف که نشد . البته خوبه که هنوز باید برای زدن فیتالیتی استرس داشت :gr:

    ‏مهمان و ‏Frisk و ‏Iridin از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از نقد کامل و خوبتون برادر حمیدرضا. به شخصه انتظار بیشتری از MK 11 داشتم و امیدوار بودم به اندازه اینجاستیس 2 روش کار شده باشه اما متاسفانه ندررلم یکمی تنبلی کرده؛ بخش اعصاب خورد کن Towers of Time، روش آنلاک کردن Gear(که قشنگ آدمو روانی میکنه)، نیاز به اتصال دائم به اینترنت و اینکه بعد از این همه سال و این همه بازی ندررلم هنوز هم داره از آنریل 3 استفاده میکنه، اینا مشکلاتی هستند که سطح یکی از بهترین عناوین مبارزه‌ای رو پایین میارن و واقعا حیفه که تیم سازنده وقت بیشتری برای بهینه سازی بازی نذاشته. البته با وجود تمام این مشکلات همونطور که خودتون هم گفتید، MK 11 بهترین مورتال کامبتی هستش که تا حالا ساخته شده و ثابت کرد که هنوز هم هیچ شرکت دیگه‌ای توی ساخت بازی‌های فایتینگ نمیتونه به خوبی ندررلم کار کنه؛ هم به خاطر مبارزات سریع، خشن و لذت بخشش، و هم به خاطر کارگردانی، داستان و کارکتر دیزاین بی نظیرش که بر خلاف Tekken اصلا لوس نیستند. فقط امیدوارم اشتباهاتی که تیم سازنده اینجا مرتکب شدن رو در بازی بعدیشون نبینیم.
    پینوشت: Noob Saibot و Erron Black رو خیلی عالی درست کردن:in-lo:

    آخرین بار در تاریخ حدود 4 سال قبل توسط Projacker ویرایش شد
    ‏Frisk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Projacker
    ممنون از نقد کامل و خوبتون برادر حمیدرضا. به شخصه انتظار بیشتری از MK 11 داشتم و امیدوار بودم به اندازه اینجاستیس 2 روش کار شده باشه اما متاسفانه ندررلم یکمی تنبلی کرده؛ بخش اعصاب خورد کن Towers of Time، روش آنلاک کردن Gear(که قشنگ آدمو روانی میکنه)، نیاز به اتصال دائم به اینترنت و اینکه بعد از این همه سال و این همه بازی ندررلم هنوز هم داره از آنریل 3 استفاده میکنه، اینا مشکلاتی هستند که سطح یکی از بهترین عناوین مبارزه‌ای رو پایین میارن و واقعا حیفه که تیم سازنده وقت بیشتری برای بهینه سازی بازی نذاشته. البته با وجود تمام این مشکلات همونطور که خودتون هم گفتید، MK 11 بهترین مورتال کامبتی هستش که تا حالا ساخته شده و ثابت کرد که هنوز هم هیچ شرکت دیگه‌ای توی ساخت بازی‌های فایتینگ نمیتونه به خوبی ندررلم کار کنه؛ هم به خاطر مبارزات سریع، خشن و لذت بخشش، و هم به خاطر کارگردانی، داستان و کارکتر دیزاین بی نظیرش که بر خلاف Tekken اصلا لوس نیستند. فقط امیدوارم اشتباهاتی که تیم سازنده اینجا مرتکب شدن رو در بازی بعدیشون نبینیم. پینوشت: Noob Saibot و Erron Black رو خیلی عالی درست کردن:in-lo:

    Tekken لوسه ؟! نگید آقا،درسته که Tekken 7 تبدیل به دورهمی کاراکترهای دسته چندم بازی های دیگه شده با این وجود باز هم یکی از بهترین بازی های فایتینگ بحساب میاد. با وجود داستان نابود و بخش داستانی ترکیده و خط داستانی عجیب و غریب،Tekken گیم پلی بسیار خوب و سریع و تنوع فن فوق العاده ای داره. شاید اشتباه باشه اما اگر سری مورتال کمبات رو به بتلفیلد تشبیه کنیم، سری Tekken بخوبی میتونه در جایگاه سری کال اف دیوتی قرار بگیره.

    ‏مهمان و ‏Frisk و ‏Iridin از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    Tekken لوسه ؟! نگید آقا،درسته که Tekken 7 تبدیل به دورهمی کاراکترهای دسته چندم بازی های دیگه شده با این وجود باز هم یکی از بهترین بازی های فایتینگ بحساب میاد. با وجود داستان نابود و بخش داستانی ترکیده و خط داستانی عجیب و غریب،Tekken گیم پلی بسیار خوب و سریع و تنوع فن فوق العاده ای داره. شاید اشتباه باشه اما اگر سری مورتال کمبات رو به بتلفیلد تشبیه کنیم، سری Tekken بخوبی میتونه در جایگاه سری کال اف دیوتی قرار بگیره.

    بله جناب ممتاز، حرفتون درسته. من منظورم رو اشتباه رسوندم. اتفاقا من خودم چند وقت پیش تکن 7 رو بازی کردم و واقعا راضی بودم. مبارزات و گیم پلیش یه جذابیت خاصی دارن و از بعضی لحاظ از بازی‌ها ندررلم هم واقعا بهتر درست شدن. علاوه بر اون، انیمیشن‌های بازی هم خیلی طبیعی درست شده(حتی تو این MK 11 من بعضی وقتا سوتی‌های عیجب و غریبی در انیمیشن‌ها دیدم). حتی از نظر من اینکه باندای نامکو از آنریل 4 برای ساخت بازی‌هاش استفاده میکنه یه نکته مثبت چون نشون میده که برخلاف ندررلم تنبل نیست. و برای همینه که گرافیک تکن 7 خیلی رنگارنگ و دوست داشتنی هستش و Performance خیلی خوبی روی پلتفرم PC داره. منظور من از لوس، کارکتر دیزاین بازی هستش، تازه اون هم فقط از لحاظ ظاهری. نمیدونم چرا این ژاپنی‌ها اصرار دارن شکل و شمایل کارکترهاشون رو عجیب و غریب درست کنن، واقعا با اینکار ابهتشون رو میارن پایین. اون دختره با لباس عروسی میاد وسط جنگ، اون یکی دیگه با دوچرخه میاد! اون یکی موهاش سیخه و ابروهاش مثل علامت بزرگتر کوچیکتر میمونه! باز یکی دیگشون خرسه، اون یکی دیگه پاندا هستش و حتی یکیشون درخت چوبیgrin:ashk: حتی دیالوگ‌های Intro و Victoryشون هم بعضی وقتا میره رو اعصاب آدم. البته شاید این سلیقه شخصی باشه و ایراد به حساب نیاد، اما فکر میکنم اگر یکم کارکتر دیزاین بازی بهتر میبود دیگه تکن عالی میشد.

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Projacker
    بله جناب ممتاز، حرفتون درسته. من منظورم رو اشتباه رسوندم. اتفاقا من خودم چند وقت پیش تکن 7 رو بازی کردم و واقعا راضی بودم. مبارزات و گیم پلیش یه جذابیت خاصی دارن و از بعضی لحاظ از بازی‌ها ندررلم هم واقعا بهتر درست شدن. علاوه بر اون، انیمیشن‌های بازی هم خیلی طبیعی درست شده(حتی تو این MK 11 من بعضی وقتا سوتی‌های عیجب و غریبی در انیمیشن‌ها دیدم). حتی از نظر من اینکه باندای نامکو از آنریل 4 برای ساخت بازی‌هاش استفاده میکنه یه نکته مثبت چون نشون میده که برخلاف ندررلم تنبل نیست. و برای همینه که گرافیک تکن 7 خیلی رنگارنگ و دوست داشتنی هستش و Performance خیلی خوبی روی پلتفرم PC داره. منظور من از لوس، کارکتر دیزاین بازی هستش، تازه اون هم فقط از لحاظ ظاهری. نمیدونم چرا این ژاپنی‌ها اصرار دارن شکل و شمایل کارکترهاشون رو عجیب و غریب درست کنن، واقعا با اینکار ابهتشون رو میارن پایین. اون دختره با لباس عروسی میاد وسط جنگ، اون یکی دیگه با دوچرخه میاد! اون یکی موهاش سیخه و ابروهاش مثل علامت بزرگتر کوچیکتر میمونه! باز یکی دیگشون خرسه، اون یکی دیگه پاندا هستش و حتی یکیشون درخت چوبیgrin:ashk: حتی دیالوگ‌های Intro و Victoryشون هم بعضی وقتا میره رو اعصاب آدم. البته شاید این سلیقه شخصی باشه و ایراد به حساب نیاد، اما فکر میکنم اگر یکم کارکتر دیزاین بازی بهتر میبود دیگه تکن عالی میشد.

    کاملا با نظرتون موافقم :l~l . اینکه ژاپنی ها سبک و سلیقه ی خیلی خاصی دارن، فکر می کنم برای قشر گیمر بخوبی ثابت شده . نمونه های مختلفش رو در اکثر بازی های ژاپنی بسیار خوش ساخت هم میبینیم و حتی در نوشته های موراکامی هم چیزهایی می خونیم و تصوراتی رو تجسم می کنیم که نشون از خرق عادت ژاپنی ها در تخیلاتشون داره . نمی دونم این سبک و تفکر جنبه ی فرهنگی داره یا فریادهای ناخودآگاه مردم کشوریه که در عین پیشرفت و تکنولوژی، شاید (باز هم تکرار می کنم شاید) خوشحال نیستن و این طراحی های گاها شاد و در بعضی موارد کودکانه، فریادهای کودک درونشون هست. در هر صورت Tekken بازی خوبیه :ha::ha:

    ‏Projacker از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.