نویسنده: عماد جرجانی پنج شنبه، 11 تیر 1394
ساعت 17:06

نقد و بررسی Battlefield Hardline

4.38 از 5

شرکت های بزرگ بازی سازی با خرج های کلان و سرمایه گذاری های انبوه همواره از چند موضوع در بازی ها پیروی می کنند.
یا سفر به آینده.
یا سفر به گذشته.
اما چرا هیچکس به دنبال زمان حال نیست؟
شاید دیگر وقت فرار است.از این همه یکنواختی. وقت آن است که به اکنون نگاهی داشته باشیم.به جنگ های کوچک در شهر ها.
شاید وقت آن است نگاهی به (تندروها) داشته باشیم. 

 Battlefield hardline xbox360 coverنقد و بررسی Battlefield Hardline


  پلتفرم مورد بررسی : Xbox 360


 استودیوی سازنده : Visceral Games - EA Digital Illusion CE


 تاریخ عرضه : 28 اسفندماه 1393


 بتلفیلد هاردلاین بر خلاف نسخه های گذشته خارج از میادین نبرد و در گوشه و کنار خیابان های شهرهای بزرگ اتفاق می افتد .فسادی که در زیر پوست شهر های پر زرق و برق در حال گسترش است . پلیس های فاسدی که تنها به منافع خودشان فکر میکنند و کارتل هائی که درآمد های میلیونی از فروش مواد مخدر به دست می آورند . داستان مربوط به کشمکش میان تولید کننده ی یک ماده ی مخدر جدید با نام Hot Shot و گروهی از ماموران پلیس است که هنوز علاقه دارند به و ظایفشان عمل کنند . کارکتر اصلی شما و نقش اول داستان پلیسی درستکار بنام مندوزا است. شخصی که به خاطر مشکلاتی خانواده اش از هم گسسته و خود را وقف کار نموده است . شما در گیر و دار خیانت ها-رفاقت ها- نامردی ها و دیگر حقایق این روزهای پلیس آمریکا قرار می گیرید. داستان بازی دارای 10 اپیزود است که اگر چه کم به نظر می رسد اما برای یک نسخه فرعی چندان هم بد نیست. از نکات جالب این بازی می شود به این مورد اشاره کرد که در پایان هر اپیزود آنچه در اپیزود بعد بازی خواهید کرد را به صورت یک پیش نمایش مشاهده میکنید ! دقیقا همانند سریال های پر طرفدار و محبوب. به طور کلی می شود گفت که Hardline در بخش داستان موفق عمل کرده است ( البته اگر به داستان های پلیسی علاقه داشته باشید ) و می تواند ساعتی شما را محو خود کند.

banner

گرافیک :

اصلا مگر می شود اسم گرافیک برده شود و کسی به یاد سری بازی های Battelfield نیفتد؟؟ موتور گرافیکی مورد استفاده در این بازی موتور مورد علاقه شرکت Electronic Art یعنی Frostbite 3 است.پیشرفت گرافیک هاردلاین نسبت به نسخه چهارم بازی battlefield چندان محسوس نبوده اما به طور کلی می توان گفت که گرافیک هاردلاین به بلوغ رسیده ی سری چهارم بازی است.

تصاویر بتلفیلد هاردلاین


موزیک و صداگذاری:
در چند سال اخیر EA  ثابت کرده است که از بزرگان بخش صدا گذاری است. موسیقی متن بازی هاردلاین فوق العاده است و به فضای بازی حال و هوای خاصی می بخشد. در بخش دوبله نیز کار به نحو احسن انجام شده است. استفاده از دوبلر های مطرح عرصه بازی . از ویژگی های این نسخه به شمار می آید. صدای گلوله ها در شهر می پیچید و هر اسلحه صدای متفاوتی دارد. البته جای تعجب در آن نیست چون کارنامه درخشان EA در گذشته نوید چنین پیشرفت هایی را می داد.

تصاویر بازی بتلفیلد هاردلاین

گیم پلی:

 گیم پلی مجموعه ای از نکات خوب و ارزنده و همچنین نکات منفی است. از نکات مثبت آن می شود به امکانات جالب پلیس مانند اسکن کننده کوچکی که همراه مندوزا است اشاره کرد.از دیگر نکات مثبت می شود به دستگیر کردن افراد مجرم به وسیله نشان دادن نماد پلیسی اشاره کرد. از نکات منفی هم می شود به کمتر شدن اسلحه ها نسبت به سری های سوم و چهارم بتلفیلد اشاره کرد.

تصاویر بتلفیلد هاردلاین

مولتی پلیر:
در بخش مولتی پلیر نقشه ها فوق العاده طراحی شده اند و محیط فوق العاده هیجان انگیزی برای بازیکنان به ارمغان می آوردند. همچنین انتخاب تیم در این بخش در تنوع اسلحه های شما نقشی اساسی دارد. کاملا مشخص است که Electronic Art در این بخش تمرکز و سرمایه گذاری کرده است.

تصاویر بتلفیلد هاردلاین

جمع بندی و نتیجه گیری:
می توان این بازی را ریسکی ارزشمند و البته موفق دانست. این بازی می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند. با این که نمیشود این نسخه را نسخه پنجم دانست اما قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

آخرین ویرایش در 05 شهریور 1395، 01:12
گرافیک
9.0
گیم پلی
8.0
سرگرم کنندگی
9.0
موسیقی و صداگذاری
10
ارزش تجربه
8.0
EA در حرکتی نو آورانه سعی کرده است از روند قبلی و ساخت عناوین مشابه فاصله بگیرد . شاید محصول نهائی به پای پسر ارشد DICE یعنی Battlefield 4 نرسد اما زنگ تفریح بسیار خوبیست تا ذهن مخاطب را برای Battlefield 5 آماده کند.
نقاط قوت
  • موسیقی فوق العاده
  • بخش مولتی پلیر عالی
نقاط ضعف
  • پیشرفت نکردن گرافیک
  • کم شدن تعداد اسلحه ها
7.3/10

امتیاز شما

(46 رای )
8.8/10
عالی
برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: تیر 1394
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    :confused:

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1393
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    نقد عالی بود!
    واقعا بخش مولتی و قسمت صدا گذاری این بازی من رو تحت تاثیر قرار داد
    ولی یه مشکلی ک با سری بازی های بتل فیلد دارم , طراحی تفنگ توی دست!
    انگار مصنوعی , سری ندای وظیفه CoD حس بهتری داری موقع شلیک کردن , اون قدرت شلیک
    و اسلحه رو حس می کنی ولی تو بتل فیلد کمتر!:nothi:

  • نام: مهمان - احسان

    تحلیل بسیار خوب و کاملی بود.
    با تشکر از نویسنده محترم.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    سلام بر شما .
    بابت اولین نقدتون تبریک میگم :vic:
    یکی از مواردی که من شخصا با اون مخالف هستم نقد های بسیار طولانی هست به نحوی که کاربر اغلب اون ها رو نمیخونه اما مطلب شما برعکس این حالت خیلی مختصر هست . امیدوارم در کنار هم شاهد رشد سطح کیفی در مطالب آتی شما دوست عزیز و تولید محتوای مناسب برای کاربران ارزشمند ام بی امپایر باشیم :B

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.