نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 05 فروردين 1394
ساعت 13:03

نقد و بررسی The Order: 1886

4.83 از 5

مقدمه

یکی از عناوین انحصاری کنسول PS4 که قبل از عرضه و از ابتدای معرفی حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن وجود داشت و سونی نیز مانور بسیاری بر روی آن میداد عنوان The Order ساخته ی استودیوی  Ready at Down بود. استودیوی که به واسطه ی عرضه ی عناوینی خوش ساخت بر روی کنسول دستی PSP از قبیل God of War Chains of Olympus و God of War Ghost of Sparda توجهات را به سمت جود جلب کرده بود. اما موردی از همان ابتدا در بین منتقدان نگرانی ایجاد نموده بود. استودیویی که تا به حال هیچ عنوانی بر روی کنسول های بازی و نه دستگاه های قابل حمل عرض ننموده است میتواند به یکباره عنوانی درخور و تحسین برانگیز برای کنسول توانمند سونی در نسل هشتم خلق کند ؟

 the order 1886 ps4 coverنقد و بررسی The Order: 1886


  پلتفرم مورد بررسی : PS4


 استودیوی سازنده : Ready at Dawn - SCE Santa Monica Studio


 تاریخ عرضه : 1 اسفند ماه 1393


متاسفانه جو نامناسبی که قبل از عرضه ی The Order توسط وبسایت های نقد و بررسی بازی به وجود آمد و کم لطفی هائی که در رابطه با این بازی به چشم میخورد ، اغلب علاقه مندان را از خرید و یا تجربه ی این عنوان منصرف نمود . ما در این مطلب علاوه بر بررسی The Order: 1886 قصد بر این داریم تا از نگاهی بی طرف به بررسی بازی بپردازیم تا شما دوست عزیز که هنوز این بازی را تجربه ننموده اید به تصمیمی درست در رابطه با این عنوان برسید.
قبل از اینکه بازی را در زیر ذره بین قرار دهیم نیاز است بستر مناسبی را که میتواند بهترین تجربه را برای شما در انجام The Order فراهم سازد پیشنهاد دهیم.
ابتدای به امر هر آنچه که از بازی در ذهن خود دارید فراموش نموده و ذهن خود را از پیش داوری های منفی و مثبتی که در رابطه با The Order: 1886 جمع آوری نموده اید پاک کنید.
The Order را با درجه ی سختی Hard بازی کنید. این درجه ی سختی درگیری ها را چالش انگیز تر کرده و با توجه به سخت تر بودن قسمت های اکشن ، بازی زمان بیشتری را به خود اختصاص میدهد که همین امر روند بازی را طولانی تر نموده و جذابیت آن را  2 چندان میکند. از یک سیستم صوتی مناسب برای شنیدن صدای بازی استفاده کنید. شاید دیالوگ ها به واسطه ی لهجه ی انگلیسی و گاها استفاده از الفاظ سخت و ناآشنا جذابیت لازم را نداشته باشند اما موسیقی متن بازی فوق العاده است. و در نهایت اینکه The Order: 1886  با عناوین AAA که قبلا تجربه ی انجام آنها را داشته اید مقایسه نکنید. چنانچه موارد ذکر شده را رعایت نمائید، مطمئنا تجربه ی دلپذیری را با The Order: 1886 خواهید داشت .

the order 1886 banner

 نقد و بررسی "فرمان - The Order "

بازی The Order همانطور که از نام آن نیز برداشت میشود در قرن نوزدهم و در پایتخت امپراطوری بریتانیا یعنی لندن اتفاق می افتد. تلفیقی از حوادث حقیقی که به طرز ماهرانه ای با تخیلات در هم آمیخته شده اند جو بازی را شکل میدهند. The Order نام محفلی متشکل از شوالیه هائی منتخب بوده که به واسطه ی قدرتی مافوق بشری که از Black Water به دست می آورند وظیفه ی حمایت و حفاظت از نوع بشر در مقابل گرگینه ها و خون آشام ها را بر عهده دارند. این محفل با فرمان آرتور شاه ( پادشاه محبوب انگلستان در قرن شش و هفت میلادی ) ساخته شده و در ابتدا وظیفه ی حمایت از امپراطوری انگلستان در مقابل هجوم ساکسون ها را بر عهده داشته است و حالا با گذشت زمان آرتور شاه و بهادران میزگرد جای خود را به محفل فرمان داده اند. اما جزو لاینفک یک محفل و سازمان انسانی، طمع ، حسد و میل به قدرت است . میلی که باعث میشود وفادارترین افراد خیانت نموده و شالوده ی یک نظام از هم بپاشد. 

the order 1886 screenshots p1

با شروع بازی موسیقی فوق العاده ی آغازین که به دست Jason Graves ساخته شده است خبر از تجربه ای منحصر به فرد می دهد . تجربه ای که با موسیقی متن عالی در هم آمیخته و می تواند لذت یک عنوان نسل هشتمی را به همراه آورد. بازی که شروع میشود ، چیزی که نگاه ها را مبهوت خود میکند گرافیک فوق العاده ی آن است . بدون شک The Order: 1886 با گرافیک عالی خود یک عنوان نسل هشتمی می باشد که توانائی گرافیکی PS4 را به رخ رقبا میکشد . اما نقطه ی ضعف گرافیک فوق العاده این است که به واسطه ی ذات بشری بعد از مدتی حالت عادی پیدا نموده و دیگر تاثیر شگرف ابتدائی را ندارد و چیزی که باقی میماند، جذابیت ، داستان و گیم پلی است .

the order screenshot p2

یکی از بزرگترین مشکلات The Order : 1886 ضعف در شخصیت پردازیست . نبود توضیحی مناسب در رابطه با گذشته ی شوالیه ی اصلی و گروه همراهان تاثیرات عاطفی که ممکن است کشته شدن یا نجات یافتن یکی از اعضا به همراه داشته باشد را بی تاثیر نموده و ارتباط احساسی بین گیمر و قهرمان داستان را از بین برده است . بعد از گذشت 10 دقیقه ی طوفانی آغازین که با ترکیب بدون نقص گرافیک خارق العاده و صحنه های سینماتیک شما را میخکوب میکند و به صحنه ای تاثیر گذار از سقوط از صخره منجر میشود ( صحنه ای که شاید در گذشته در عنوان انحصاری دیگری از سونی آن را دیده باشید ) گیمر توقع یک فلش بک و توضیح مفصلی در رابطه با داستان و شخصیت های بازی را دارد . فلش بک مورد نظر انجام شده و داستان بازی را می سازد اما شخصیت پردازی ، همانطور که قبل تر نیز به آن اشاره کردیم به درستی انجام نمیشود و این خود ارتباط احساسی که میتواند بین شما به عنوان مخاطب و بازی به وجود آید را تضعیف می نماید . ضعفی که در تمام طول بازی ادامه یافته و خلاء موجود هرگز پر نمیشود .

the order 1886 screenshot 4

اگر از علاقه مندان به سبک بازی های ماجراجوئی هستید ، یکی از عادات بازی شما در تجربه ی عناوین این سبک گشت و گذار در محیط بازی به دنبال کشف آیتم ها و ماموریت های جانبی و یا پیدا کردن محل های مخفی ای می باشد که در بازی گنجانده شده اند . این مهم یکی از نقاط قوتی است که متاسفانه در The Order: 1886 وجود ندارد . به عبارت دیگر محیط زیبائی که توسط Ready at Dawn برای شما خلق شده هیچ مورد قابل کشفی نداشته و صرفا برای پیشبرد خط اصلی داستان ساخته شده است . معدود آیتم های جانبی ، روزنامه ها و عکس هائی که در نقشه ی بازی پراکنده شده اند با اندکی دقت خود را نشان داده و نیازی به جستجو در نقشه ندارند . شاید مشورت با یک گیمر دوستدار سبک اکشن ماجراجوئی در روند ساخت بازی میتوانست این مشکل را بر طرف نماید . حتی گیمر هائی که به صورت نرمال این سبک را دنبال میکنند نیز به اهمیت آیتم های جانبی در جذابیت بازی و همینطور مشغول نگه داشتن گیمر برای گذراندن زمان بیشتر در محیط بازی واقف هستند اما متاسفانه این مهم در The Order: 1886 اصلا مورد توجه قرار نگرفته است و این خود اعلام میکند که با سرعت خط داستانی بازی را ادامه دهید تا هر چه سریعتر به پایان بازی برسید . یکی دیگر از موارد اصلی در سبک بازی های اکشن ماجراجوئی وجود معما یا پازل در روند بازیست . اگر تجربه ی انجام سری آنچارتد را داشته باشید ، ترکیب عالی وجود معما در یک بازی اکشن ماجراجوئی با داستان بازی را لمس کرده اید . وجود معما و پازل یکی از موارد مهمی است که میتوانند بازی را جذاب تر و طولانی تر نمایند. The Order: 1886 تمامی عناصر مورد نیاز برای وجود معماهای فوق العاده را دارد. گرافیک بسیار بالا می تواند به ساخت و تولید پازل های جذاب و زیبا کمک کند. پازل هائی که میتوانند در روند داستان بازی به دست یکی از معروفترین دانشمندان تاریخ که در بازی حاضر است یعنی Nikola Tesla طراحی شوند که اگر تاثیری هم در روند داستانی بازی ندارند ، لااقل اسلحه ای خاص را برای شما به همراه داشته باشند یا آپگریدی ویژه برای شما محیا سازند . آپگریدهائی که نبود آنها در بازی متاسفانه ضعفی دیگر بر این عنوان به حساب می آیند . اینکه تنها میتوانید 2 اسلحه که یکی کمری و دیگری اصلی است با خود حمل کنید به اندازه ی کافی نا خوشایند است ، اما اینکه نمیتوانید در سلاحی که به دست آورده اید تغییری ایجاد کنید یا به عبارت دیگر آن را آپگرید نمائید از تنوع کم سلاح های بازی بدتر است . این نقطه ی ضعف از نظر بنده ، همان نبود یک فکر آشنا با سبک اکشن ماجراجوئی در زمان تولید بازیست. هوش مصنوعی دشمنان در بازی چنگی به دل نمیزند . گرگینه هائی که همیشه از یک طرف حمله میکنند و خرابکارانی که به راحتی از پشت مخفیگاه خودشان به بیرون آمده تا در تیررس شما قرار بگیرند بیانگر این هستند که صرفا برای ایجاد وقفه ای در پیشرفت شما و روایت بخشی از داستان بازی با شما درگیر شده اند و چالش خاصی به حساب نمی آیند . البته  لازم به ذکر است که اگر در درجه ی سختی HARD بازی را دنبال میکنید به محض دیدن شاتگانر ها یا فرار کنید و یا تمامی گلوله های تفنگتان را به سمت آنها روانه کنید چون اصلا با شما شوخی ندارند.

The-Order-1886-screenshot The-Order-1886-screenshot

در ادامه وجود صحنه هائی سینماتیک از مبارزه با چاقو شما را به یاد مبارزه ی فوق العاده ی Leon S. Kennedy و krauser در رزیدنت اوبل 4 می اندازد اما بعد از فشار چند دکمه به یک باره کنترل مبارزه به دست شما می افتد . عملی که میتوانست با ادامه دادن روند تعامل گیمر با بازی با فشار دکمه های درخواستی زیباتر باشد که متاسفانه اینگونه نیست . بازه ی زمانی که The Order: 1886 در آن اتفاق می افتد در قرن 19 میلادی است . داستان روایت شده در بازی و مکان های مورد بحث تلفیقی از داستان های ساختگی با مکان های واقعی هستند . استفاده از White Chappell که به عنوان محله ای فقیر نشین و جنایت خیز در جنوب لندن با آن آشنائی داریم در قالب مرکز فرماندهی شورشیان ، معرفی Jack the ripper قاتل سریالی قرن نوزدهم White Chappell و کشف راز این قاتل مرموز در قالب فانتزی مطرح شده در بازی و همینطور ماموریت تخیلی The Order در حفاظت بشریت در مقابل گرگینه ها و طول عمر های چند صد ساله ی شوالیه های Order مواردی هستند که با ظرافت ی خاص در بازی مطرح میشوند به نحوی که حتی قابل باور هم می نمایند . اینکه بخش مولتی پلیر برای بازی در نظر گرفته نشده است انتخابی است که توسط تیم سازنده ی بازی انجام شده و کسی حق اعتراض به آن را دارد . درست است که متاسفانه در دوره ی فعلی حرف اول را بازی های تحت شبکه و مولتی پلیر میزنند به نحوی که حتی بدترین عناوین مولتی پلیر هم به لطف بازی تحت شبکه فروش های خوبی را تجربه میکنند ( نمونه ی بارز این نوع از بازی ها را میتوان Resident Evil Operation Raccoon City دانست که یکی از بدترین شماره های سری رزیدنت اویل به حساب می آید اما توانسته است به فروشی بالغ بر یک میلیون نسخه دست یابد ) اما بر تصمیم تیم سازنده ی بازی برای در نظر نگرفتن بخش مولتی پلیر نمیتوانیم خرده بگیریم لیکن برای عنوانی در این سطح شاید بخش مولتی پلیر میتوانست به فروش بیشتر بازی کمک کند .

فارق از تمام نقص هائی که به آنها اشاره شد The Order: 1886 یک نقطه ی مثبت فوق العاده دارد . موفقیت The Order: 1886 در این است که استودیوی Ready at Dawn در دوره ای که بیشتر استودیو های بزرگ بازی سازی دست به ساخت نسخه های ریمستر شده ی عناوین موفق گذشته زده اند ، این ریسک را پذیرفت و یک آی پی جدید خلق نمود که با وجود تمام نقد های مثبت و منفی که بر آن رفت توانست به هدفی که برای آن تعیین شده بود دست یابد و مقدمه ای باشد بر راهی موفق که البته امیدوار هستیم اینگونه باشد . The Order: 1886 را باید کودک نوپائی دانست که استعداد های ویژه ای دارد اما باید این استعداد ها به دست استادی توانمند پرورش یابند تا بتواند در مسیر رشد و شکوفائی گام بردارد . در صورتی که The Order: 1886 از نقص هایش درس بگیرد و از خیل انتقاد هائی که بر آن رفته است ترس نداشته و درصدد بهتر شدن گام بردارد ، بدون شک میتواند در نسخه های بعدی ( که امیدوار هستیم به حقیقت بپیوندند ) به یکی از بهترین عناوین ژانر اکشن ماجراجوئی مبدل شوند . مطمئنا شکست ( که البته نباید The Order: 1886 را شکست خورده بدانیم ) می تواند مقدمه ای باشد بر موفقیت های پیش رو . تیم ساخت و طراحی این عنوان از استعداد های نابی تشکیل شده است که به لطف هدایت Dana Jan و البته همکاری Ru Weerasuriya می توانند به این کودک نو پا توانائی راه رفتن و حتی قدم زدن و دویدن را بیاموزند . به امید اینکه The Order ادامه پیدا کرده و شماره ی دوم آن با برطرف نمودن نقاط منفی نسخه ی اول عرضه شود .

آخرین ویرایش در 06 شهریور 1395، 19:17
گرافیک
10
گیم پلی
6.0
سرگرم کنندگی
6.0
موسیقی و صداگذاری
9.0
ارزش تجربه
7.5
مطمئنا بازی The Order: 1886 بهترین بازی PS4 تا به این لحظه نیست اما عنوانی در خور تحسین است که با وجود کاستی هائی که دارد می تواند چند ساعتی شما را مشغول نگه دارد .
نقاط قوت
  • گرافیک فوق العاده
  • موسیقی متن زیبا
نقاط ضعف
  • کنترل سخت در زمان مبارزه
  • داستان و شخصیت پردازی نسبتا ضعیف
  • تنوع بسیار کم در طراحی چهره ی دشمنان در بازی
7.9/10

امتیاز شما

(62 رای )
7.7/10
خیلی خوب
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:

    با تشکر از تهیه این نقد بسیار خوب و منصفانه.
    در زمینه سادگی تقابل با گرگینه ها کاملاً موافقم، این قضیه بیش از حد ساده و احمقانه بود. دست کم میتونست اولین و آخرین گرگینه ای که بازی باز باهاش برخورد میکنه، حالت boss fight داشته باشه تا جذابیت مقابله با اون ها، به خصوص در اولین برخورد گیمر مضاعف شه. هوش مصنوعی بازی هم اصلا چنگی به دل نمی زد؛ بعضی جاها thug ها رو انگار با چسب 1-2-3 به سنگرشون چسبوندی! اگه سنگر عوض می کردن یا جلو میومدن تجربه شوتینگ جذاب تری عاید گیمر میشد.
    نکته دیگه ای که تو این نقد بهش اشاره شده بود، زبان و لهجه کاراکترها بود. بقیه رو نمیدونم ولی خودم عاشق لهجه بریتیش هستم و مشخص بود که صداپیشه های بازی عواملی کاملا native و بومی بودند و این باعث شد که نه تنها گرافیک، بلکه صداپیشگی هم تصویر عالی این بازی رو کامل کنه.
    اما در برابر داستان خطی بازی من بر خلاف بقیه کاملاً ازش حمایت می کنم. ببینید، گیمر در درجه اول باید از هدف و قصد سازنده مطلع بشه بعد نسبت به خطی یا اپن ورلد بودن بازی نظر بده. The Order قرار نبوده یک بازی به سبک ماجراجویی (Adventure) باشه، این بازی فقط میخواست یک داستان رو با بهترین گرافیک ممکن برای بازی باز تعریف کنه (این رو میشد از کات سین های طولانی و غیرقابل رد بازی هم متوجه شد) کما این که بعضی قسمت ها (chapter ها) اصلا بازی نداشت، بلکه کلا کات سین بود! این موضوع نه تنها عیب نیست بلکه یک نقطه قوت محسوب میشه. The Order بازی ای بود با حجم 30 گیگ، یعنی یه چیزی حدود دو سوم حجم بازی های اپن ورلدی مثل GTA و Batman. یک بازی خطی چقدر میتونه خوش گرافیک باشه و به جزئیات توجه کرده باشه که حجمی به این بزرگی رو صرف کنه.
    در مورد استفاده از معما هم تا حدی موافقم. مثلاً میتونست جاهایی که از دستگاه مختل کننده ترانس (که نیکولا تسلا بهش داده بود) برای باز کردن بعضی درها استفاده کنه، یک پازل رو به انجام برسونه. اما در مورد آپگرید کردن اسلحه ها موافق نیستم، چون این وِیژگی ای هست که باید تو بازی های اپن ورلد دنبالش باشید نه بازی یک بازی خطی روایی.
    در کل نقاط قوت The Order علاوه بر گرافیک خارق العاده و مسحور کنندش (که واسه من واقعاً تکراری نشد و به خصوص جذابیت کات سین هاش رو واسم لذتبخش می کرد) و همچنین موسیقی فوق العادش، داستان خوب و نحوه خوب روایت داستان بود، طوری که لحظه لحظه این بازی رو برای من جذاب می کرد.
    یک نکته دیگه که دوست دارم بهش اشاره کنم عوامل بازی بود. من معمولاً (شاید بر خلاف 99 درصد گیمرها) بعد از بازی سعی می کنم تا جایی که سرعت تیتراژ اجازه بده، علاوه بر گوش کردن به موسیقی انتهایی بازی، با عوامل بازی آشنا بشم. تو این بازی چند نفر از دوستان ایرانیمون هم مشارکت داشتن و مدیر پروژه یکی از قسمت ها آقای نوید بادل بود. خانمی به نام ماندانا خسروجردی هم در یکی از بخش ها مشارکت داشت که یادم نیست دقیقا. کلا میخواستم بگم تو بازی ای در این سطح، جوونای خوش فکر ایرونی هم حضور دارن (مثل آقای نوید خانساری مدیر خلاق پروژه مکس پین).

    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    سلام بر aryan_zed عزیز
    این خوبه که نقد سایر وبسایت ها رو هم مطالعه کردید اما فلسفه ی وجود بخش نظرات این هست که ما نقطه نظر شما رو بدونیم نه نقل قول نقد یکی از وبسایت ها رو . نظر شما به عنوان مخاطب و کاربر برای ما بسیار مهم تر از نظر نویسنده ی یک سایت فارسی هست .

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 36
    تشکر: 2
    تشکرشده: 7
    کنسول‌های بازی:

    حذف نظر بواسطه ی کپی برداری از سایت های فارسی زبان

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 51
    تشکر: 2
    تشکرشده: 8
    کنسول‌های بازی:

    جناب الفا در حقش کم لطفی نشده این در حق اینهمه گیمر مشتاق و علاقمند کم لطفی کرد آخه ینی چی 5 ساعت؟؟ :| حتی از همین نقدی هم که نوشتن دوست عزیزمون میشه فهمید ارزش خرید نداره واقعا جمله بسیار درستی تو این متن بود که گرافیکش هرچقد هم فوق العاده باشه طبق ذات بشری بقول این جناب برامون طبیعی میشه ینی ما 30 دقیقه هی میگم واووو واااای عجب گرافیکی بعد تموم میشه دیگه میریم سراغ گیم پلی و داستان که اینجا کلن داغونه... بعد کاگردان میاد حرف مفت میزنه قبل از دیدن اثر ازش بد نگین.. واقعا 5 زیادشه. امتیازش 3.5..

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 151
    تشکر: 52
    تشکرشده: 90
    پروفایل psn: Odoseus
    رتبه لیدربرد psn: 14
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: a_tab
    جناب الفا در حقش کم لطفی نشده این در حق اینهمه گیمر مشتاق و علاقمند کم لطفی کرد آخه ینی چی 5 ساعت؟؟ :| حتی از همین نقدی هم که نوشتن دوست عزیزمون میشه فهمید ارزش خرید نداره واقعا جمله بسیار درستی تو این متن بود که گرافیکش هرچقد هم فوق العاده باشه طبق ذات بشری بقول این جناب برامون طبیعی میشه ینی ما 30 دقیقه هی میگم واووو واااای عجب گرافیکی بعد تموم میشه دیگه میریم سراغ گیم پلی و داستان که اینجا کلن داغونه... بعد کاگردان میاد حرف مفت میزنه قبل از دیدن اثر ازش بد نگین.. واقعا 5 زیادشه. امتیازش 3.5..

    همون طور که گفتم به نظرم منم بازی عالی نیست ولی وقتی میگم کم لطفی شده منظور این هستش که در این رابطه شاهد عرضه بازی هایی بودیم که به مراتب ارزش کمتری نسبت به این بازی داشتن ولی امتیازات بیشتری گرفتن ! از طرفی از همون اول هم گفته شده بود بازی بخش انلاین نداره و داستان بازی یک روند خطی رو دنبال میکنه که نشون دهنده این موضوع بود که بازی کوتاه خواهد بود هر چقدر هم که به داستان بازی پر و بال بدن، با این حال کوتاه بودن بازی رو با انتخاب درجه سختی بالاتر تا حدودی میشه جبران کرد ولی خوب بازم نمیشه از این کوتاه بودن چشم پوشی کرد.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 40
    تشکر: 5
    تشکرشده: 31
    کنسول‌های بازی:

    صرفا گرافیک هیچوقت برای من اولویت نداشته به همین خاطر بازیهایی مثل Deadly Premonition رو دوست داشتم علارقم اینکه از نظر گرافیک کم و کاستی زیاد داره و شاید صفر باشه.

    من این بازی رو انجام ندادم اما اگه تنها نقطه قوت بازی گرفیک و موسیقی بازی هست فکر نکنم ازش بتونم لذت ببرم. البته همه چیز قطعا برمیگرده به سلیقه شخصی برای من گیم پلی و داستان بازی حرف اول رو میزنه.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 151
    تشکر: 52
    تشکرشده: 90
    پروفایل psn: Odoseus
    رتبه لیدربرد psn: 14
    کنسول‌های بازی:

    ممنون بابت نقد عالی :grin:
    به عنوان کسی که ذهنیت زیاد خوبی نسبت به این بازی نداشتم ولی بعد از تجربه بازی باید بگم به معنای واقعی کلمه در حق این بازی کم لطفی شد، نمیخوام بگم بازی عالی هستش ولی دادن نمره ای مثل 5 به این بازی واقعا درست نیست، بازی به اندازه کافی نقاط قوت داره که بشه بهش به عنوان یک بازی خوب نگاه کرد، اول از همه گرافیک بازی متحیر کنندست و از موسیقی خوب بازی هم نمیشه گذشت، بنظرم من تیغ نقد منتقد ها حداقل برای IP های جدید باید کندتر باشه تا استدیو های که برای اولین بار برای کنسول های خانگی بازی میسازن ترس و وحشت این رو نداشته باشن که بازیشون توسط منتقد ها له بشه بلکه حداقل باید به این جور استدیو ها و بازی هاشون فرصت بیشتری داده باشه وگرنه دنیای گیم پر شده از سری بازی هایی که هرساله عرضه میشن یا بازی هایی که قبلا عرضه شدن و به اسم ریمستر دوباره به فروش میرسن !

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 42
    تشکر: 45
    تشکرشده: 36
    پروفایل psn: Faridfurious10
    رتبه لیدربرد psn: 106
    کنسول‌های بازی:

    قاسم جان نقد عالیه. لذت بردم. :in-lo:
    کاملا با نظراتت راجع به بازی موافقم.
    داستان بازی طوری تموم میشه که میشه این امید رو داشته باشیم نسخه بعدی ای از The Order:1886 در کار خواهد بود.
    همونطور که شما تو نقد فوق العاده ت اشاره کردی ready at dawn با برطرف کردن نقص های بازی می تونه به عنوان یک اثر بی نظیر و خارق العاده ادامه پیدا کنه. من که امیدوارم! :B

    آخرین بار در تاریخ حدود 9 سال قبل توسط Faridfurious ویرایش شد
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Faridfurious
    قاسم جان نقد عالیه. لذت بردم. :in-lo: کاملا با نظراتت راجع به بازی موافقم. داستان بازی طوری تموم میشه که میشه این امید رو داشته باشیم نسخه بعدی ای از The Order:1886 در کار خواهد بود. همونطور که شما تو نقد فوق العاده ت اشاره کردی ready at dawn با برطرف کردن نقص های بازی می تونه به عنوان یک اثر بی نظیر و خارق العاده ادامه پیدا کنه. من که امیدوارم! :B

    ما کوچیکتیم فرید جون :grin:
    شما لطف دارید :vic:
    به نظر من عرضه ی یک DLC خوب برای بازی میتونه تا حد زیادی امیدوار کننده باشه

    ‏Faridfurious از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 42
    تشکر: 45
    تشکرشده: 36
    پروفایل psn: Faridfurious10
    رتبه لیدربرد psn: 106
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    ما کوچیکتیم فرید جون :grin: شما لطف دارید :vic: به نظر من عرضه ی یک DLC خوب برای بازی میتونه تا حد زیادی امیدوار کننده باشه

    فدات شم داداش.
    100% موافقم.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.