نویسنده: سینا شنبه، 26 تیر 1400
ساعت 06:16

بررسی بازی Streets Of Rage 4 - Mr. X Nightmare

4 از 5

بزرگترین مسئله‌ای که سر سر راه موفقیت Streets of Rage 4 قرار داشت، گذشت بیش از ربع قرن از زمان عرضۀ آخرین قسمت این فرنچایز بود که پشت این فاصله زمانی هم سال‌ها انتظار از جانب طرفدارانی قرار داشت که مطمئناً به لطف نوستالژی تصوراتی احتمالاً غیرواقعی از خصوصیات و کیفیت قسمت‌های قدیمی داشتند. با این وجود Dotemu که توانایی خوبی در زنده کردن تعدادی از فرنچایزهای قدیمی از خود نشان داده بود، توانست اثری با کیفیت به بازار عرضه کند که در کنار اینکه رضایت طرفداران قدیمی را به دست آورد، افرادی که به علت این همه هیاهو به سراغ کار رفته بودند هم کودک دهۀ نودی (میلادی) درونشان بیدار شد و به طرفداران تازه‌ای برای این مجموعه تبدیل شدند.

mr x nightmare 3

برای افرادی که عادت کرده‌اند تا بازی‌های ویدئویی، صدها ساعت از وقتشان را پای کارهای تکراری تلف کنند، شورش در شهر 4 احتمالاً اثری قابل قبول به حساب نمی‌آمد ولی حالا بعد از گذشت تقریباً یک سال و نیم از عرضۀ این عنوان، محتوای اضافۀ جدیدی با نام Mr. X Nightmare به بازار عرضه شده که کمی ارزش کلی پکیج از منظر تکرارپذیری را بالاتر می‌برد.

اولین نکته‌ای که در Mr. X Nightmare جلب توجه می‌کند، اضافه شدن سه شخصیت جدید به لیست قهرمانان قابل انتخاب است. این سه نفر که Shiva، Max و Estel هستند که همگی در بخش داستانی بازی اصلی به عنوان رقیب حضور داشتند و البته به رسم تمامی عناوین مبارزه‌ای قدیمی، یک شخصیت مخفی هم وجود دارد که ترجیح می‌دهم لذت پیدا کردن این شخصیت را برای علاقه‌مندانی که هنوز فرصت تجربۀ dlc را نداشتند، از بین نبرم و فقط راهنمایی می‌کنم که این شخصیت در قسمت سوم هم حضور داشت.

تمامی شخصیت‌های جدید، توانایی‌های مبارزاتی خاص خودشان را دارند و حتی یکی از این شخصیت‌ها از حرکت ویژۀ کمکی کاملاً متفاوتی نسبت به بقیۀ شخصیت‌ها بهره می‌برد که استفاده چند بارۀ پیاپی از آن، در کنار اینکه به کمک بازیکن می‌آید، می‌تواند شرایط بامزۀ غیرمنتظره‌ای را هم رقم بزند. «شیوا» استاد هنرهای رزمی است و سرعت حملات بسیار بالایی دارد اما از هیچ سلاحی استفاده نمی‌کند، «استل» حتی از شیوا هم سرعت جابجایی بالاتری دارد و حرکت ویژۀ او مثل باس فایتی که در داستان اصلی داشت درخواست کمک از نیروهای زیردستش است و نهایتاً «مکس» هم با توجه به ابعادش مشخص است که سرعت کمتری دارد اما مقاومت او در برابر حملات به همراه دستان بزرگش، برگ برندۀ اصلی او در مبارزات به حساب می‌آید.

mr x nightmare 3

بخش کاملاً جدیدی که به گیم‌پلی اضافه شده حالت Survival است که روایت متنی ابتدایی آن اشاره می‌کند که این بخش بعد از داستان اصلی اتفاق می‌افتد و قهرمانان به جهت آمادگی برای خطرات بعدی، با درخواست از Dr. Zan و با استفاده از مغز آقای ایکس، سیستم شبیه‌سازی پیشرفته‌ای برای تمرین کردن طراحی می‌کنند. این حالت جدید، دو بخش مجزا دارد که یکی حالت پیشفرض است و دیگری چالش‌های هفتگی که جوایز آن بسته به سلیقۀ سازندگان هر هفته تغییر می‌کند.

در این بخش جدید، فقط یک جان در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد و باید مراحلی که به صورت تصادفی ایجاد می‌شوند و به مرور سخت‌تر می‌شوند را برای دست‌یابی به جوایز تا انتها طی کند. در پایان هر کدام از مراحل هم از بین 2 یا 3 گزینه انتخاب می‌کنید که چه تغییری در آسیب‌پذیری یا آسیب‌زنی خود در مبارزات ایجاد کنید که از موارد ساده‌ای مثل کاهش چند درصدی اثر ضربات دشمنان تا اضافه شدن آتش و برق به حملات قهرمانان را شامل می‌شود. از طرفی پیشروی در این مراحل، 5 توانایی جدید حمله برای هر کدام از شخصیت‌ها را آزاد می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، شخصیت‌ مورد نظر خود را کاستومایز کرده و در دیگر بخش‌ها از او استفاده کنید. همچنین شاهد اضافه شدن تعدادی دشمن و سلاح جدید هم در Mr. X Nightmare هستیم که گستردگی مصائبی که باید تحمل کنید را‌ بیشتر می‎کنند.

mr x nightmare 3

در مجموع به عنوان یک بستۀ مکمل که یک بخش سرگرم‌کنندۀ بی‌پایان را به بازی اصلی اضافه می‌کند و قیمت نسبتاً معقولی هم دارد، Mr. X Nightmare را می‌توان dlc موفقی قلمداد کرد. اضافه شدن دو تن از شخصیت‌های قدیمی و محبوب به همراه شخصیت که در نسخه‌های قبلی حضور نداشت هم باعث شیرین‌تر شدن این بسته الحاقی شده است.

 

8 از 10

نسخه نقد و بررسی بازی Streets Of Rage 4 - Mr. X Nightmare توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است.

 

  • استودیوی سازنده: Dotemu/Guard Crush/Lizardcube
  • پلتفرم تحت بررسی: PC
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.