نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 18 ارديبهشت 1395
ساعت 08:06

نقد و بررسی Uncharted Fortune Hunter

4.04 از 5

هر چقدر هم که طرفدار پر و پا قرص بازی های تلفن های هوشمند باشیم و بر این باور پافشاری کنیم که تمامی عناوین عرضه شده بر روی این گجت های متنوع عالی هستن باز هم اگر معقول به این موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که برخی عناوین و سبک ها حقیقتا مناسب گوشی های هوشمند نیستند . از طرفی تلفن های هوشمند بهترین پلتفرم برای برخی ژانر های بازی به حساب می آیند که محبوب ترین و معروف ترین آنها بازی های سبک استراتژیک و همینطور بازی های سبک پازل و حل معما هستند . البته بازی های سبک Free Runner نیز جزو عناوین محبوب بر روی گوشی های هوشمند به حساب می آیند اما اگر واقع بین باشیم هرگز یک گیمر هارد کور و با سابقه جز برای گذران وقت بصورت جدی بازی های این سبک را دنبال نمی کند.

همانطور که گفتیم ژانر بازی های استراتژیک از محبوبیت بسیار زیادی در بین گیمر های تلفن های هوشمند برخوردار است عنوان Clash of Clans که مخاطبین بسیار زیادی در کشور عزیزمان دارد نیز در همین ژانر قرار میگیرد و همانطور که مطلع هستید و در اخبار نیز ذکر کردیم از نظر فروش توانسته است با عناوین بسیار بزرگ عرضه شده بر روی کنسول های بازی نیز رقابت کند . اما بازی های پازل نیز از محبوبت خاصی بر خوردار هستند . محبوبت این ژانر را اگر با محبوبیت یکی از بهترین های دنیای بازی های رایانه ای یعنی سری Uncharted ترکیب کنیم عنوان حاصل مطمئنا حتی برای آن دسته از گیمر هائی که به بازی بر روی گوشی های هوشمند علاقه ی چندانی ندارند جذابیت ایجاد خواهد کرد.

 Uncharted fortune hunter 1000 563

Uncharted fortune hunter screenshot گیم پلی بازی Uncharted Fortune Hunter Uncharted fortune hunter

 اسکرین شات های Uncharted Foryune Hunter


ویدئو نمایش منو ها و مراحل اولیه ی بازی Uncharted Fortune Hunter

برای اجرای Uncharted Fortune Hunter باید چیزی در حدود 120 مگابایت از سرور های گوگل پلی دانلود کنید و با توجه به اینکه متاسفانه بازی در ناحیه ی جغرافیائی ما در دسترس نیست بهتر است با استفاده از هر روشی که میدانید بازی را از طریق مرورگر کامپیوترتان برای دانلود به گوشی همراه ارسال کنید تا بعد از فعال شدن ارتباط اینترنت ، گوشی شما بصورت خودکار شروع به دانلود بازی نماید . Uncharted Fortune Hunter برای اجرا به اینترنت فعال نیازی ندارد و میتوانید بصورت آفلاین هم بازی را انجام دهید اما برای اینکه بتوانید از امتیازاتی که در طول بازی کسب میکنید بر روی Uncharted 4 هم استفاده کنید باید به اینترنت متصل باشید و البته پروفایل پلی استیشن نتورک تان را هم داخل بخش تنظیمات بازی وارد کنید . البته این موارد را از طریق توضیحات بازی در گوگل پلی خدمت شما عزیزان عرض میکنم چرا که تا 4 روز دیگر یعنی 10 May یا 21 اردیبهشت ماه که بازی Uncharted 4: A Thief's End عرضه می شود این بخش از بازی غیر قابل دسترس است . علاوه بر این داخل یکی از منو های باز میتوانید آخرین اخبار بازی Uncharted 4: A Thief's End را دنبال کنید . در منوی دیگری از بازی میتوانید بواسطه ی انجام ماموریتی خاص در بازی Fortune Hunter و یا دریافت تعداد مشخصی Treasure آیتم هائی را باز کنید که در بخش مولتی پلیر ( چند نفره ) بازی Uncharted 4: A Thief's End می توانید از آنها استفاده نمائید .

منوی بازی Uncharted fortune hunter نقشه ی اولین گنج بازی Uncharted fortune hunter کشته شدن در Uncharted fortune hunter

تصاویر مربوط به منو ها، نقشه و کشته شدن Nathan در Uncharted Fortune Hunter

Uncharted Fortune Hunter از گرافیک قابل قبولی برخوردار است که البته اصلا با Uncharted 4: A Thief's End قابل مقایسه نیست خندان اما گرافیک فانتزی و جالب بازی باعث میشود تا به تجربه ی این عنوان علاقه مند شوید. شخصیت اصلی بازی همانطور که میتوانید حدس بزنید و داخل ویدئو ها هم مشاهده کردید Nathan Drake است . قهرمان سری آنچارتد که با دوست و رفیقش Sully به دنبال یک ماجراجوئی تازه هستند . متاسفانه شخصیت های بازی کلا صحبت نمیکنند و گفتگو ها در قالب فایل های متنی نمایش داده میشود . هدف از انجام بازی در هر مرحله رسیدن به جواهر موجود در هر بخش بدون کشته شدن است اما برای اینکه جذابیت های بازی بالاتر برود تیم توسعه برای هر بخش ماموریت های جانبی هم در نظر گرفته اند که انجام حداقل نیمی از انها اجباری است . در هر مرحله ممکن است علاوه بر جواهر اصلی جواهرات دیگری هم وجود داشته باشد که برای دریافت آنها مجبور هستید راه های مختلفی را امتحان کنید تا هم جواهر را بدست آورید و هم جانتان را حفظ کنید. علاوه بر این برای هر مرحله یک تعداد مشخصی حرکت تعریف شده است که اگر بتوانید معمای سکو را با همان مقدار حرکت و یا حتی کمتر پشت سر بگذارید میتوانید کلید آن مرحله را هم بدست آورید که بعد ها برای باز کردن صندوقچه های گنج؛ چه داخل Uncharted Fortune Hunter و چه در Uncharted 4: A Thief's End به آنها نیاز خواهید داشت .

مناسبترین روش رد کردن مرحله ی یازدهم بازی Uncharted Fortune Hunter

نکته ای که باید در حین بازی به آن توجه کنید این است که اگر برای گرفتن جواهرات جانبی یک مرحله اقدام کنید و بعد از برداشتن ان جواهرات خاص کشته شوید ، متاسفانه آن جواهر را از دست خواهید داد و تنها در صورتی میتوانید شانستان را برای دریافت آن جواهر جانبی دوباره امتحان کنید که مرحله ای که داخل آن کشته شده اید را دوباره انجام دهید . بازی از بیشتر از 200 ماموریت یا پازل تشکیل شده است که بر اساس نقشه های گنج مختلف باید برای رسیدن به گنج اصلی، معما ها را حل کنید. اولین نقشه ی گنج  همانطور که تصویر آن را در بالا هم مشاهده میکنید، 15 مرحله ی مختلف دارد که باید آنها رو به اتمام برسانید . معماهای بازی همانطور که میتوانید حدس بزنید با پیشرفت در بازی سخت تر میشوند. به نحوی که ممکن است در مراحل بالاتر مدتی به بهترین راهکار برای پشت سر گذاشتن آن مرحله ی خاص فکر کنید .

بهترین استراتژی رد کردن مرحله ی 13 بازی Uncharted Fortune Hunter

- داخل هر کدوم از این مراحل من چند بار کشته شده ام تا بتوانم ویدئوی بهترین استراتژی را قرار بدم . اگر داخل پازل شما جواهر یا موارد اینچنینی هست که داخل ویدئو مشاهده نمی کنید به همین دلیل است  چشمک
در نهایت خدمتتان عرض میکنم که تا زمان عرضه ی Uncharted 4: A Thief's End مطمئنا Uncharted Fortune Hunter میتواند تا حدودی شما را سرگرم کند .
بنده با توجه به مواردی که عرض کردم از 5 ، امتیاز 3.7 را برای بازی امتیاز خوبی میدانم .
نکته : بازی علاوه بر فایل Apk نیاز به نصب دیتا بر روی مموری داخل گوشی شما هم خواهد داشت پس برای نصب، چیزی در حدود 105 مگا بایت فضای خالی بر روی مموری داخلی گوشی هوشمندتان داشته باشید . در اسرع وقت لینک دانلود بازی Uncharted Fortune Hunter را داخل بخش دانلود های سایت قرار خواهیم داد تا همه ی دوستان بهره ببرند .

  • پلتفرم تحت بررسی: PS4
گرافیک
8.0
گیم پلی
5.0
سرگرم کنندگی
7.0
موسیقی و صداگذاری
5.0
ارزش تجربه
7.0
اگر از علاقه مندان به آنچارتد 4 هستید و دوست دارید در بخش مولتی پلیر بازی امکاناتی داشته باشید که کاربران عادی نمیتونن به اونها دسترسی پیدا کنن ، اگر به حل پازل های نه چندان سخت علاقه دارید، Uncharted Fortune Hunter به خوبی قادر است تا شما را بر روی گوشی همراه هوشمندتان سرگرم نماید .
نقاط قوت
  • پازل های دوست داشتنی
  • ارتباط با عنوان Uncharted 4
نقاط ضعف
  • عدم امکان تکلم و صداگذاری برای کارکترهای بازی
  • گیم پلی بسیار ساده و پیش پا افتاده
1.0/10

امتیاز شما

(1 رای )
6.4/10
متوسط
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.