نویسنده: محمدجواد فرج الهی دوشنبه، 10 مهر 1396
ساعت 10:50

نقد و بررسی WRC 7

5 از 5

 نقد و بررسی آخرین ساخته ی استودیوی BigBen Interactive  یعنی عنوان WRC 7

اگر از طرفداران رالی هستید، مطمئنا اسم سری World Rally Championship به گوشتان خورده است.  این سری در کنار فرنچایز Dirt، یکی از پیشگامان عرصه رالی است. با توجه به آنکه امسال یک نسخه از Dirt با نام Dirt 4 منتشر شد، تمامی هواداران رالی نگاهشان به این بازی معطوف شد. با این وجود اگر شما جزو آن دسته از افرادی باشید که طرفدار ریسینگ هستید اما از Dirt 4 خوشتان نیامده و همچنان رالی را دوست بدارید تکلیف چیست؟ خب مسلما WRC 7 باید انتخاب دوم شما باشد!

WRC7

اجازه بدهید از همین ابتدا از سختی و دشواری رالی برایتان بگویم. بازی های رالی از آنجا که معمولا در خارج از پیست و در میان جاده های خاکی و پر پیچ و خم جریان دارند، نیاز به مهارت رانندگی بالایی دارند و این نقطه مقابل خواسته ی افراد آماتور است که دوست دارند پایشان را روی پدال گاز بگذارند و هرگز دست برندارند! خب این استراتژی در سری رالی اصلا جواب نمی دهد و بلای جانتان خواهد شد! شما باید بتوانید به سرعت به موانع طبیعی جاده واکنش نشان دهید و بدون نقشه و بر اساس گفته های راهنمایتان سرعتت تان را تنظیم کنید تا در پیچ و خم ها دچار مشکل نشوید. این مسائل نیاز به مهارت دارد و نمی توان به سادگی از پس یک بازی رالی بر آمد. اما خوشبختانه باید گفت WRC 7 به سختی و دشواری Dirt  نیست و صرفا یک عنوان شبیه ساز نیست و هم برای افراد مبتدی مناسب است و هم افراد حرفه ای. 

WRC7

چگونه یک بازی دشوار رالی می تواند برای افراد تازه وارد مناسب باشد؟ پاسخ در هندلینگ بسیار خوب و مناسب این بازی است. با وجود آنکه این عنوان یک شبیه ساز است و حالت رانندگی آن به واقعیت نزدیک است اما هندلینگ بسیار خوبی دارد و تنها با گذر چند دقیقه، به هندلینگ آن عادت خواهید کرد. این هندلینگ بازی بزرگترین نقطه قوت آن است و قطعا باعث می شود تا تجربه ای لذت بخش از رانندگی را برایتان به ارمغان بیاورد.

WRC7

اما هندلینگ خوب چه زمانی بیشتر به چشم می آید؟ زمانی که جاده های چالش برانیگز با آب و هوای متنوعی در اختیارتان باشد. WRC 7 تعداد زیادی جاده با تنوع آب و هوایی گوناگون در اختیارتان می گذارد و به شما می گوید حالش را ببرید! و واقعا جاده ها و مسیر های مسابقه در این بازی با دقت و هنر و ظرافت خاصی ساخته شده اند. به گونه ای که در حین بازی به خوبی متوجه می شوید که این جاده ها طراحی شده اند تا مهارت رانندگی شما را به چالش بکشند. پیچ های خطرناک، پستی ها و بلندی های جاده، مسیر های سربالایی و سرازیری و سایرعوامل طبیعی همه و همه دست به دست هم داده اند تا شما را به چالش بکشانند و در این امر به خوبی موفق هم می شوند.

WRC7 Screenshot 2017.09.29 14.24.14.56

تنوع آب و هوایی بازی بی نظیر است.

از وضعیت جاده ها و هندلینگ بسیار خوب بگذریم، می رسیم به بخش تیم ها و خودرو ها. جایی که نقطه ضعف بازی نمایان می شود. تعداد خودرو ها بسیار کم است و شاید جمعا کمتر از 20 اتومبیل و  چند تیم محدود را در بازی ببینید. مطمئنا تعداد بسیار پایین خودرو ها شما را ناامید خواهد کرد و ضعف بزرگی در بدنه گیم پلی بازی است و تنوع و گستردگی آن را تا حدی پایین آورده است. از طرفی دیگر هیچ گونه امکان شخصی سازی، آپگرید و تیونینگ برای اتومبیل ها وجود ندارد و این در مقایسه با سایر عناوین این سبک مانند Dirt، یک ضعف است و باعث می شود WRC تا حدودی از گردونه رقابت خارج شود.

WRC7 Screenshot 2017.09.28 13.57.50.86

در بخش دیگر ماجرا، کریر مد نه چندان جذاب را داریم که بسیار ساده و محدود است و تنها در حد چند قرارداد ساده خلاصه شده است و تفاوت چندانی با حالت های کاستوم گیم ندارد جز آنکه با پیشرفت تان در مسابقات، می توانید اتومبیل های بهتری دریافت کنید. از طرفی تیم شما در بازی هیچ گونه دخالت و تاثیری در گیم پلی ندارند ( درست بر خلاف عنوان Dirt 4 که مدیریت و گسترش تیم تان کمک شایانی به شما در مسابقات می کرد.)

WRC7

نمایی از گاراژ  در  کریر مد

لازم به ذکر است که این بازی از مولتی پلیر و همچنین حالت Split Screen پشتیبانی می کند و شما می توانید با یک دوست در کنارتان و در منزل خود بازی کنید. باید گفت که Co-op بازی واقعا جذاب است و مطمئنا یک رقابت شانه به شانه و نفس گیر را با رقیبتان خواهید داشت و مطمئنا هر کسی که مهارت بیشتری داشته باشد در انتها برنده خواهد شد!

WRC7

مسابقه در شب،  حال و هوای دیگری دارد.

در مورد گرافیک بازی باید گفت که در سطح متوسط و نسبتا خوبی قرار دارد. گرافیک آن قرار نیست خیره کننده باشد و از طرفی قرار نیست که ناامید تان کند. گرافیک بازی دقیقا متناسب آن است و همان چیزی است که انتظار دارید یک بازی ریسینگ آن گونه باشد. بافت ها نسبتا خوب و افکت های آب و هوایی زیبا هستند. طراحی خودروها و جزییات داخلی آن ها نیز در سطح متوسط و قانع کننده ای قرار دارد. از نظر فنی نیز بازی بسیار بهینه ظاهر شده است و هیچ گونه افت فریمی را در طول مسابقات مشاهده نخواهید کرد. هم چنین سیستم تخریب پذیری و فیزیک آن ها نیز در سطح نسبتا خوبی قرار دارد.

WRC7

متاسفانه باید گفت که جزییات داخلی خودرو ها به خوبی طراحی نشده است و توی ذوق می زند.

صداگذاری بازی هم به همین ترتیب است. جزییات صداگذاری خودرو ها نه آنقدر خوب است که بتوان گفت عالی است و نه آنقدر بد که بتوان گفت افتضاح است. صداگذاری در حد متوسطی است و تمام آنچه که یک بازی رالی نیاز دارد را تامین می کند. فقط باید حواستان باشد از آنجا که این بازی یک شبیه ساز رانندگی است، شما در طول مسابقات هیچ گونه موسیقی نخواهید شنید و موسیقی های بازی به همان بخش منو محدود می شود.

WRC7

نمایی از شهر بارسلون در بازی

در نهایت باید گفت که WRC 7 یک بازی لذت بخش اما ناقص است. تجربه این بازی از آن جهت لذت بخش است که هندلینگ و فرمان پذیری آن نه تنها خوب، بلکه باید گفت عالی است و شاید از این نظر، بهترین هندلینگ را میان ریسنگ های امسال داشته باشد! وقتی متوجه هندلینگ خوب آن می شوید که در طول بازی هستید و به شدت از رانندگی خود لذت می برید. اینجاست که دلتان می خواهد به یک پیچ در جاده برسید و توانایی خود را به چالش بکشید! از طرفی جاده های زیاد و متنوع با آب هوا و جغرافیای گوناگون مانند جنگل، کوهستان، بیابان و دشت های سردسیر و برفی باعث شده تا بازی از این حیث تنوع خوبی داشته باشد. اما تعداد کم خودرو ها و بخش کریر مد غیر جذاب باعث شده تا بازی ناقص بنظر برسد و شاید 40 دلار مبلغ زیادی برای این عنوان باشد. بهترین کار، صبر برای یک تخفیف خوب است. پس اگر این بازی تخفیف خورد، فرصت را از دست ندهید.

WRC7 Super Resolution 2017.09.28 17.00.33.82

  • پلتفرم تحت بررسی: PC
گرافیک
8.0
گیم پلی
7.0
سرگرم کنندگی
8.0
موسیقی و صداگذاری
8.0
ارزش تجربه
9.0
WRC 7 یک بازی لذت بخش اما ناقص است. تجربه این بازی از آن جهت لذت بخش است که هندلینگ و فرمان پذیری عالی دارد. همچنین جاده های زیاد و متنوع با آب هوای و جغرافیای گوناگون مانند جنگل، کوهستان، بیابان و دشت های سردسیر و برفی دیگر نقطه قوت آن است. اما تعداد کم خودرو ها و بخش کریر مد غیر جذاب باعث شده تا بازی ناقص بنظر برسد.
نقاط قوت
  • هندلینگ عالی که باعث شده تجربه رانندگی در این عنوان بسیار لذت بخش باشد.
  • تنوع خوب جاده ها
  • حالت Co-op جذاب و نفس گیر
نقاط ضعف
  • تعداد بسیار کم خودرو ها
  • کریر مد خسته کننده و غیر جذاب
  • نبود امکان شخصی سازی و تیونینگ
7.7/10

امتیاز شما

(33 رای )
8.0/10
خیلی خوب
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.