نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 05 بهمن 1398 - 16:00
5 از 5

شایعه جدید به تصاحب Kojima Productions توسط سونی اشاره دارد

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای بازی در بازی‌مگ؛ یک کانال یوتیوبی معروف گیم، از برنامه سونی برای خریداری استودیو کوجیما پروداکشنز گفته است.

استودیو مستقل Kojima Productions، مدتی پس از خروج هیدئو کوجیما از کمپانی کونامی تاسیس شد و عمده کارمندان آن نیز از همکاران سابق کوجیما در کونامی هستند. درحالی که اولین پروژه این تیم یعنی بازی Death Stranding با حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری سونی ساخته شد، با این حال به نظر می‌رسد که کوجیما برنامه‌های کاملا متفاوتی را در رابطه با آینده استودیو دنبال کند. علیرغم این برنامه‌ها، اخیرا HipHopGamer به عنوان یک کانال یوتیوبی شناخته‌شده برای کاربران و بازیکنان، در یک ویدیو تازه گفته که سونی برنامه‌ای برای تصاحب کوجیما پروداکشنز و اضافه کردن آن به مجموعه تیم‌های فرست پارتی خودش را دارد.

در ویدیو تازه HipHopGamer که می‌توانید از طریق یوتیوب تماشا کنید، او گفته که سونی پس از خرید استودیو کوجیما پروداکشنز، ماموریت ساخت یک بازی در ژانر وحشت را که مدت‌هاست از خواسته‌های کوجیما هم بوده به این استودیو می‌سپارد. او در این ویدیو ادعا کرده که ارتباط مثبت سونی با استودیو و سرمایه‌گذاری این شرکت در کوجیما پروداکشنز از جمله دلایلی هستند که باعث نهایی شدن این تصاحب می‌شوند. HipHopGamer به علاوه ادعا کرده که کوجیما نیز در سونی و در میان تیم طراحی سخت‌افزاری پلی‌استیشن (به رهبری مارک سرنی) نفوذ دارد که برای مثال در طراحی PlayStation 5 یا ارتقا موتور بازی‌سازی دسیما نیز نظرات خود را منتقل کرده است.

با در نظر گرفتن اینکه این کانال هیچ گونه مدرکی بابت ادعاهایش مشخص نمی‌کند و صرفا به بیان «آنچه شنیده است» می‌پردازد، نمی‌توان درستی ادعاها را تایید کرد و باید به عنوان شایعه مورد توجه قرار بگیرد. با این وجود، برخی از بخش‌ها از جمله ارتباط خوب میان سونی و کوجیما موضوع پوشیده‌ای نیست؛ جدای از عرضه تنها محصول فعلی استودیو یعنی Death Stranding به عنوان انحصاری زمانی پلی‌استیشن 4، کوجیما در دوره حضور در کونامی نیز اقدام به ساخت چندین نسخه از سری Metal Gear کرد که به شکل انحصاری پلتفرم‌های پلی‌استیشن منتشر شدند. او همچنین ارتباط خوبی با مارک سرنی و همچنین استودیو فرست پارتی گوریلا دارد و پس از جدایی از کونامی، سونی کمک‌های مختلفی را برای راه‌اندازی استودیو تازه تاسیس Kojima Productions انجام داد. کوجیما همچنین از زمان ساخت و درنهایت کنسل شدن بازی Silent Hills و دمو آن یعنی P.T توسط کونامی، از علاقه‌اش برای کارگردانی یک بازی در ژانر وحشت پرده برداشته بود.

باید منتظر ماند و دید که ادعاهای اخیر چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد و تا آن زمان، این موارد باید با تردید و به عنوان شایعه درنظر گرفته شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.