نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 03 بهمن 1398 - 20:00
5 از 5

جزئیات ادعایی تازه درباره بازی Resident Evil 8

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا پست‌های تازه‌ای با محوریت وضعیت فعلی روند ساخت بازی Resident Evil 8 منتشر شده است.

کپ‌کام در اوایل سال ۲۰۱۹، نسخه بازسازی شده از بازی کلاسیک Resident Evil 2 را منتشر کرد که با استقبال گسترده طرفداران هم مواجه شد و همین موضوع، سبب شد تا زمزمه‌ها برای عرضه نسخه ریمیک Resident Evil 3 نیز به گوش برسد. با این وجود در همان زمان، شایعاتی نیز وجود داشت که از پیشرفت همزمان یک پروژه دیگر یعنی بازی جدیدتر Resident Evil 8 می‌گفت. درحالی که کپ‌کام در اواخر ۲۰۱۹ رسما بازی Resident Evil 3 Remake را تایید کرده بود، آن‌ها صحبتی پیرامون نسخه هشتم سری نکرده بودند.

به تازگی یک کاربر توییتری با نام AestheticGamer که در Resetera با نام Dusk Golem فعال است و تاکنون سابقه افشای اطلاعات داخلی مختلفی هم پیرامون کپ‌کام و پروژه‌هایش (برای مثال صحبت از رزیدنت اویل 3 ریمیک تا قبل از رونمایی رسمی) داشته، جزئیات تازه‌ای از پروژه‌های درحال ساخت کپ‌کام و مشخصا بازی Resident Evil 8 را منتشر کرده است. لازم به ذکر است که این اطلاعات رسما مورد تایید کپ‌کام نیست و نمی‌توان صحت آن را تایید کرد. با این حال با درنظر گرفتن سوابق این کاربر، جزئیات اعلام شده برای طرفداران سری جالب‌توجه بوده است.

به گفته این کاربر، کپ‌کام قطعا Resident Evil 8 را در برنامه ساخت و عرضه دارد ولی این بازی، چند سال با انتشار فاصله دارد. بنا به پست این کاربر، کپ‌کام از اواخر ۲۰۱۶ مشغول کار روی یک نسخه از بازی هشتم سری بود ولی در سال بعد یعنی ۲۰۱۷، این پروژه به خاطر نیاز تیم بازی‌سازی RE7 به توسعه‌دهندگان بیشتر برای ساخت بسته‌های الحاقی آن بازی و همچنین نیاز به توسعه‌دهندگان بیشتر برای تیم RE2 باعث شد تا به حالت تعلیق در بیاید. روند ساخت نسخه هشتم این سری، درنهایت حدود شش - هفت ماه پیش از نو شروع و درواقع ریبوت شد و به این ترتیب نسخه فعلی بازی RE8 درحال حاضر کم‌تر از یک سال است که جریان دارد، و حتی با یک تیم کامل توسعه‌دهندگان نیز پیش نمی‌رود.

AestheticGamer در یک بخش دیگر، گفته که درحالی که نسخه هشتم به زمان بیشتری برای تکمیل احتیاج دارد، این نسخه‌های ریمیک فرایند ساخت آسان‌تری دارند چون بسیاری از منابع موجود در آن‌ها در یکدیگر تکرار می‌شوند. در قسمت جالب دیگری از پست‌های اخیر، به این نکته نیز اشاره شده که پس از نسخه ریمیک RE3، طرفداران منتظر بازسازی یک رزیدنت اویل کلاسیک نظیر Resident Evil: Code Veronica یا Resident Evil 4 نباشند؛ با این حال تعدادی بازی کلاسیک دیگر از کپ‌کام وجود دارند که قرار است مشابه نسخه‌های ریمیک RE2 و RE3 بازسازی شوند و احتمالا به زودی نیز معرفی خواهند شد. با در نظر گرفتن این بخش از صحبت‌ها، حالا یک بار دیگر گمانه‌زنی‌ها برای بازسازی عناوین کلاسیک دیگر شرکت مانند Dino Crisis جدی شده‌اند.

این کاربر در یک بخش دیگر، گفته که شرکت روی یک پروژه Resident Evil دیگر نیز کار می‌کند که نه یک نسخه ریمیک و نه نسخه هشتم سری است، و برای عرضه در سال آینده میلادی در نظر گرفته شده است. با توجه به همه این موارد، اطلاعات ادعایی زیادی حالا مورد بحث طرفداران قرار گرفته که تنها گذر زمان می‌تواند درستی یا نادرستی آن‌ها را مشخص کند.

بازی بعدی سری رزیدنت اویل، Resident Evil 3 Remake است که قرار است در ۳ آوریل (۱۵ فروردین) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.