نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 01 بهمن 1398 - 16:00
4.33 از 5

ظاهرا تصویری از رابط کاربری کیت توسعه PS5 افشا شده است

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای بازی در بازی‌مگ؛ یک پست تازه در 4chan ظاهرا تصویری از صفحه خانه و رابط کاربری کیت توسعه PS5 را نشان می‌دهد.

تقریبا از اواسط سال ۲۰۱۹، شایعاتی از افشا شدن یک پتنت از طراحی کیت توسعه کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر شد که در ادامه صحت آن‌ها توسط برخی منابع تایید شدند. در این زمینه گرچه سونی به تایید یا رد طراحی کیت توسعه PS5 نپرداخت، ولی در میان فعالان صنعت بازی، طرح فاش شده (تصویر کاور همین خبر) به عنوان شمایل نهایی این دستگاه در نظر گرفته شد. لازم به ذکر است که کیت توسعه یا Dev Kit، دستگاه‌های ساخته شده توسط سازندگان کنسول است که در اختیار بازیسازان قرار می‌گیرد تا با کمک آن، بازی‌ها برای پلتفرم‌های مذکور آماده شوند. کیت‌های توسعه اغلب شمایل متفاوتی نسبت به کنسول بازی موجود در بازار دارند و از نظر قدرت سخت‌افزاری و ویژگی‌های نرم‌افزاری نیز ارتقایافته‌تر هستند.

با توجه به زمزمه‌ها از نزدیک بودن رونمایی رسمی سونی از کنسول بازی PS5، اخیرا شایعات بیشتری هم منتشر شده است. در یکی از جدیدترین این موارد، یک کاربر ناشناس تصویری در 4chan ارسال و ادعا کرده که این تصویر درواقع صفحه خانه و رابط کاربری است که بازیسازان درهنگام کار با کیت توسعه PS5 مشاهده می‌کنند. لازم به ذکر است که گرچه این گونه خبرها حتما بایستی با تردید مورد توجه قرار بگیرند، با این حال می‌توان احتمال صحیح بودن ادعای اخیر را در نظر گرفت. شما در ادامه تصویر مذکور را مشاهده می‌کنید.

ps5 ui dev kit

 

رابط کاربری ادعا شده برای کیت توسعه کنسول پلی‌استیشن 5، از جهات زیادی با رابط کاربری PS4 شباهت دارد. مهم‌ترین ویژگی جدید که در این توصیر دیده می‌شود، گزینه جدید Resume است که احتمالا بازیکن از طریق آن، می‌تواند بدون فوت وقت و سریع (با توجه به هاردهای SSD)، پیشرفت گیم‌پلی بازی خود را از آخرین زمان ذخیره قبلی لود کند. نکته جالب دیگر قرار گرفتن آمار تروفی ست هر بازی در کنار تصویر بازی در صفحه خانه کنسول است که می‌تواند ویژگی جالبی باشد.

با در نظر گرفتن منشا اولیه این خبر، نمی‌توان چندان روی اعتبار تصویر ارزش قائل بود و بایستی منتظر خبرهای رسمی‌تر در این رابطه ماند. آخرین گمانه‌زنی مطرح شده از موعد رونمایی کنسول PlayStation 5 به تاریخ ۵ فوریه (۱۶ بهمن) اشاره داشت و باید دید که تحلیل‌ها از رونمایی ماه فوریه سونی از کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن چه سرنوشتی پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.