نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 11 اسفند 1398 - 18:00
0 از 5

یک ادعای جدید از عرضه دو مدل کنسول PS5 خبر می‌دهد

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ یک ادعای تازه فاش می‌کند که سونی درنهایت قصد دارد دو مدل از کنسول‌های نسل نهمی PlayStation 5 عرضه کند.

درحالی که گمانه‌زنی‌های زیادی به رونمایی رسمی سونی از PS5 در فوریه ۲۰۲۰ اشاره داشت، این رویداد درنهایت در ین بازه زمانی برگزار نشد و جدای از اطلاعات کلی که رسما برای کنسول منتشر شده، طرفداران به نظر همچنان باید منتظر انتشار شایعات و ادعاها از جانب منابع غیرمرتبط بزرگ یا کوچک باشند. آخرین مورد از این دست، توسط یکی از منابع نسبتا شناخته شده صنعت بازی در انجمن‌های NeoGaf، به یک ادعای دیگر اشاره دارد که بر این مبنا سونی روی یک نسخه دوم از کنسول PS5 نیز کار می‌کند، که از نظر قیمت ارزان‌تر است و به این ترتیب قابل رقابت با استراتژی مایکروسافت برای Xbox در نسل بعدی خواهد بود.

ادعای جدید توسط کاربری با عنوان VFXVeteran مطرح شده که از جمله کاربران شناخته شده NeoGaf در زمینه فاش کردن اطلاعاتی است که هنوز به صورت رسمی منتشر نشدند. براساس ادعای این کاربر، او این خبر را از منابع غیرمستقیم شنیده که سونی نیز در نسل نهم، مشابه مایکروسافت قرار است سری‌های مختلفی از کنسول PS5 عرضه کند. گفتنی است که بنا به توضیحات مایکروسافت، عنوان کنسول نسل بعدی این شرکت صرفا Xbox است و عبارت Series X به مدل آن اشاره کرده است؛ به این شکل که نام‌گذاری Xbox Series X دست شرکت را برای نام‌گذاری‌ها در آینده باز می‌گذارد. براساس همین توضیح نیز کاربران گمانه‌زنی کردند که مایکروسافت، احتمالا روی مدل‌های دیگری از کنسول از جمله ارزان‌تر و ... هم کار می‌کند.

براساس ادعای VFXVeteran، سونی یک کنسول پایه PS5 با توان گرافیکی 9 ترافلاپس عرضه خواهد کرد و همزمان، روی ساخت یک کنسول دوم با قدرت سخت‌افزاری بیشتر و قابل رقابت با Xbox Series X نیز کار می‌کند. او همچنین اشاره کرده که کنسول دوم PS5، قدرتمندتر از مدل پایه است و قیمت آن می‌تواند تا ۶۰۰ دلار نیز عرضه شود. او به علاوه گفته که پیرامون موعد عرضه کنسول دوم چیزی نشنیده و حدس می‌زند که هر دو مدل کنسول به شکل همزمان وارد بازار شوند.

باید توجه داشت که صرف نظر از اینکه منبع درزهای اطلاعاتی تا چه میزان اعتبار دارند، این قبیل گزارش‌ها در حد گمانه زنی و شایعه هستند و بایستی منتظر خبرهای رسمی‌تر بود. با این وجود در خصوص شایعه اخیر، می‌توان گفت که بعید نیست سونی نیز برای رقابت با مایکروسافت استراتژی عرضه مدل‌های مختلفی از کنسول جدید خود را در پیش بگیرد. خصوصا از این جهت که در نسل فعلی نیز دو مدل مختلف از کنسول‌های PlayStation 4 یا Xbox One به شکل مدل پایه و مدل قدرتمندتر وجود دارد. به هر شکل این موارد احتمالا تا زمان رونمایی رسمی سونی از پلی‌استیشن 5 مشخص نخواهند شد.

PS5 و Xbox Series X در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.