نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 03 ارديبهشت 1399 - 18:00
0 از 5

Xbox Series S Lockhart احتمالا قدرتی به مراتب کم‌تر از PS5 دارد

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش فاش می‌کند که کنسول بازی احتمالی و پایین‌رده Xbox Series S Lockhart، قدرتی به مراتب کم‌تر از PS5 یا Xbox Series X دارد.

درحالی که مایکروسافت تاکنون هیچ‌گاه ساخت یک نسخه پایین‌رده و ارزان‌قیمت‌تر از کنسول‌های بازی نسل بعدی خود را تایید یا تکذیب نکرده، بازار شایعه و گمانه‌زنی پیرامون این کنسول احتمالی که در میان فعالان با عنوان «Xbox Series S Lockhart» شناخته می‌شود همچنان داغ است. لازم به ذکر است که براساس این نظریه، مایکروسافت استراتژی عرضه دو مدل مختلف از کنسول‌های بازی نسل نهمی ایکس‌باکس را دارد که یک مدل یعنی Xbox Series X به عنوان کنسول قدرتمند و گران‌تر تاکنون معرفی شده، و یک مدل با قدرت پایین‌تر و البته ارزان‌تر نیز در صف عرضه قرار دارد.

پیرامون کنسول با قدرت پایین‌تر و ارزان‌تر Xbox Series S Lockhart، وب‌سایت Windows Central اخیرا ادعا کرده که این مدل از کنسول‌ها درواقع با قدرتی بسیار پایین‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد یعنی تنها ۴ ترافلاپس توان پردازش گرافیکی عرضه می‌شوند. گفتنی است که Xbox Series X از این نظر حدود ۱۲ و PS5 نیز حدود ۱۰ ترافلاپس توان گرافیکی دارند و ۴ ترافلاپس، حتی از کنسول‌های فعلی Xbox One X نیز پایین‌تر است. به گزارش ویندوز سنترال، این کنسول‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های کم‌تری نیز به نسبت Xbox Series X دارند اما مجهز به فن‌آوری‌های جدید بوده و امکان اجرای عناوین نسل نهم را دارند. Windows Central درادامه گفته که مشخص نیست این کنسول‌ها کدام قابلیت‌های Xbox Series X را ندارند ولی احتمالا این شامل ویژگی‌های لود سریع و ray-tracing می‌شود.

در صورتی که این گزارش درنهایت درست باشد، کنسول‌های پایین‌رده نسل بعدی ایکس‌باکس حداقل در تئوری، به نظر به مراتب ضعیف‌تر از کنسول‌های بین نسلی فعلی هستند و همین موضوع، قطعا تفاوت میان عناوین نسل نهمی اجرا شده روی آن و کنسول‌های قوی‌تر PS5 و Xbox Series X را شدیدا بیشتر می‌کند. البته باید توجه داشت که گزارش اخیر، به شکل غیررسمی است و حتی اگر مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه این مدل ارزان قیمت‌تر داشته باشد، آن‌ها احتمالا تلاش می‌کنند که بازدهی و کیفیت عناوین کنسول جدیدتر، بهتر از کنسول‌های فعلی ایکس‌باکس باشد و تفاوت کیفیت عناوین اجرایی با توجه به قیمت کم‌تر این کنسول، متقاعدکننده باشد.

مایکروسافت تاکنون فقط کنسول بازی خانگی Xbox Series X را معرفی کرده و این کنسول‌ها قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.