نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 29 مرداد 1399 - 09:00
0 از 5

مشخصات سخت افزاری Xbox Series S احتمالا لیک شده است

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ بنا به ادعای TweakTown، قدرت پردازش گرافیکی Xbox Series S حدود 4 ترافلاپس و 61٪ ضعیف‌تر از Series X است.

مایکروسافت در نوامبر/آبان پیش رو، سرانجام کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس یعنی Xbox Series X را وارد بازار می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در لانچ این کنسول، تاخیر خوردن عرضه بازی Halo Infinite به سال 2021 است. با این حال مایکروسافت هنوز خبرهای بیشتری درباره برنامه‌های نسل بعدی خود دارد که تا نوامبر، قطعا به اشتراک خواهد گذاشت. یکی از مهم‌ترین این خبرها، رونمایی رسمی از کنسول ارزان‌قیمت‌تر نسل نهمی یعنی Project Lockhart یا همان Xbox Series S است. پیرامون این کنسول، TweakTown اخیرا ادعا کرده که هر دو کنسول مایکروسافت برای نسل بعد را بررسی کرده، و نتیجه این بررسی را نیز در قالب مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها منتشر کرده است.

xbox series x s spec rumor

مشخص نیست که این اطلاعات صحت دارند یا خیر، ولی این خبر توسط خبرنگار و اینسایدر شناخته‌شده یعنی تام وارن، از سردبیران وب‌سایت The Verge نیز بازتاب پیدا کرده است. به این ترتیب می‌توان تا حد زیادی برای این مشخصات اعتبار قائل شد. مشخصات اعلام شده، از بسیاری جهات با ادعاهای چند ماه پیش وارن نیز منطبق است. وارن قبلا گفته بود که قدرت پردازشی هر دو کنسول یکسان است، و تفاوت عمدتا در پردازشگر گرافیکی این دو خواهد بود. در مشخصات لیک شده اخیر نیز دیده می‌شود که Series S حدود 4 ترافلاپس و در واقع با 20 واحد پردازشی (CU) 1٫550 GHz کار می‌کند. از دیگر مشخصات جالب Series S، رم 10 گیگابایتی GDDR6 و همچنین طراحی کنسول به شکلی است که فاقد درایو دیسک‌خوان خواهد بود.

وارن در پست دیگری اشاره کرده که علیرغم پردازشگر گرافیکی ضعیف‌تر به نسبت Series X، کنسول Series S همچنان از پردازشگر گرافیکی مدرن‌تر و مجهز به فناوری ray-tracing بهره می‌برد. انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتری از Xbox Series X و احتمالا رونمایی رسمی از Xbox Series S در جریان رویداد نزدیک Gamescom صورت بگیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.