نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 15:00
0 از 5

سرمایه گذاری گسترده مایکروسافت درموضوعی بی ارتباط با خرید استودیو

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ تعدادی منبع غیررسمی، خبر از رشته سرمایه‌گذاری‌های عظیم مایکروسافت در صنعت گیم، ولی بدون ارتباط به تصاحب استودیو جدید دادند.

مایکروسافت در طول چند سال اخیر منتهی به عرضه کنسول‌های نسل بعدی ایکس‌باکس، سرمایه‌گذاری عظیمی را در چندین بخش مختلف صورت داد تا ارزش خرید پلتفرم‌های بعدی خود را برای مشتریان بالاتر ببرد. تصاحب چندین استودیو جدید، راه‌اندازی سرویس اشتراکی Xbox Game Pass و ... از جمله این اقدامات بودند. این شرکت، رقابت سنگینی را با سونی و پلی‌استیشن خواهد داشت و از همین رو، عجیب نیست که دامنه این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر و بیشتر شود. در همین رابطه، چند خبرنگار و اینسایدر صنعت گیم، اخیرا صحبت از هزینه‌های هنگفت مایکروسافت در صنعت گیم کردند که گرچه در نگاه اول این طور به نظر می‌رسد، ولی ظاهرا ارتباطی با خریداری استودیوهای جدید ندارد. Jeff Grubb از GamesBeat در این زمینه گفت:

به تازگی من شنیده‌ام که مایکروسافت درحال هزینه هنگفتی در صنعت گیم است که البته ارتباطی هم با تصاحب تیم بازی‌سازی ندارد. این چیزی است که من شنیدم و این اطلاعات هم طوری به نظر می‌رسد که می‌تواند درباره یک معامله بزرگ باشد. دقیقا مشخص نیست که این هزینه برای چه منظوری صرف شده، ولی این می‌تواند برای یک بازی third party بزرگ، یا بسته‌های الحاقی بزرگ برای سرویس گیم پس باشد.

Imran Khan از Kinda Funny نیز اظهارات مشابهی را داشت و گفته که اخیرا اطلاعاتی به دستش رسیده که به سرمایه گذاری و هزینه‌کرد بسیار بالای مایکروسافت مرتبط است. او نیز گفته که مشخص نیست این هزینه به چه منظوری صورت گرفته، ولی جالب است که شرکت با توجه به نزدیک بودن زمان لانچ ایکس‌باکس نسل بعدی، همچنان درحال دنبال کردن استراتژی سرمایه‌گذاری در بیرون است.

لازم به ذکر است که مایکروسافت اخیرا از اضافه شدن سرویس اشتراکی EA Play به عنوان بخشی از سرویس‌های موجود Game Pass Ultimate خبر داد، که ارزش تهیه این سرویس را حالا بالاتر نیز برده است. این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاری بالای ادعایی، درنهایت درارتباط با مواردی از این دست و عرضه برخی سرویس‌ها و بازی‌های بزرگ و محبوب برای پلتفرم ایکس‌باکس باشد. همچنین با توجه به اینکه این خبر به صورت ادعا و شایعه منتشر شده، ممکن است ریشه درواقعیت نداشته باشد، و درنهایت برای مشخص شدن صحت موضوع باید بیشتر صبر کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.