نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 24 اسفند 1401 - 09:00
5 از 5

PS5 Pro احتمالا در دست ساخت است و اواخر 2024 عرضه می شود

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ سونی تقریبا سه سال پس از عرضه اولیه کنسول PS4 در نسل هشتم، ورژن قدرتمندتری از آن را تحت عنوان PS4 Pro عرضه کرد که چنین اتفاقی در تاریخ کنسول‌های بازی کم‌تر سابقه داشت. با توجه به این پیش‌زمینه، یک گزارش غیررسمی جدید فاش می‌کند که این کمپانی ژاپنی برنامه مشابهی را در نسل نهم و با PS5 نیز دنبال می‌کند. در این رابطه، البته قبلا هم گزارش‌های تایید نشده و غیررسمی وجود داشت که به ساخته شدن مدل‌های جدید PS5 با قابلیت نصب و جدا کردن دیسک درایو می‌پرداخت ولی اضافه بر آن، حالا گزارش‌های مشابهی از ساخته شدن PS5 با سخت‌افزار قدرتمندتر منتشر شده است.

با توجه به گزارش اخیر Insider Gaming البته اشاره‌ای به مشخصات دقیق ورژن جدید PS5 نشده، ولی گفته شده که در دو بخش فنی و بصری به نسبت نسخه استاندارد ارتقا پیدا خواهد کرد. همچنین در همین رابطه، اخیرا پتنت ثبت شده توسط سونی نیز فاش می‌کرد که شرکت به دنبال روش‌هایی برای بهبود عملکرد ray tracing است و به این ترتیب ممکن است این روش در کنسول قدرتمندتر به کار گرفته شود. این گزارش در ادامه ذکر می‌کند که سونی برنامه عرضه PS5 Pro برای اواخر سال 2024 را دارد که در صورت تحقق، تقریبا چهار سال پس از عرضه اولیه کنسول در سال 2020 محسوب می‌شود. همچنین این گزارش ادامه داده که برای عرضه PlayStation 6 حداقل باید تا سال 2028 منتظر ماند.

گفتنی است که جدای از گزارش اخیر Insider Gaming، قبلا هم شایعاتی از در دست ساخت بودن کنسول‌های قوی‌تر PS5 و Xbox Series وجود داشت و حتی ادعا شده بود که برخی بازیسازان همین حالا هم به کیت‌های توسعه آن دسترسی پیدا کردند. باید توجه داشت که این قبیل گزارش‌ها ممکن است درست یا اشتباه باشند و با توجه به عدم تایید رسمی نمی‌توان آن‌ها را قطعی دانست.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.