نویسنده: علیرضا رسولیان دوشنبه، 25 دی 1402 - 16:00
0 از 5

بازی Indiana Jones ظاهراً توسط ۴ استودیوی مختلف ساخته می‌شود

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ ظاهراً استودیوی ماشین‌گیمز (MachineGames) در ساخت بازی Indiana Jones از سایر استودیوهای مایکروسافت کمک گرفته است.

مایکروسافت رویداد جدید Developer Direct را در تاریخ ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) برگزار خواهد کرد که در آن، جزئیات بیشتری درباره‌ی بازی‌های انحصاری آینده‌ی خود را به اشتراک خواهد گذاشت. حضور بازی Indiana Jones نیز در این نمایش تأیید شده است و از مدت‌ها قبل با استودیوی سازنده‌ی آن، ماشین‌گیمز، آشنا شده‌ایم. شایعات جدید اما از همکاری این تیم با استودیوهای ۳۴۳ اینداستریز (343Industries)، اید سافتور (id Software) و تانگو گیم‌ورکس (Tango Gameworks) در توسعه‌ی بازی جدید ایندیانا جونز خبر می‌دهند.

این شایعه توسط یکی از مجریان پادکست Xbox Infinite Podcast به اشتراک گذاشته شد و طبق این گمانه‌زنی‌ها، می‌توان برداشت کرد که مایکروسافت بسیاری از منابع خود را صرف ساخت این بازی جدید کرده است. چنین اتفاقی البته آن‌قدرها جای تعجب ندارد، چرا که کمپانی‌های بزرگی نظیر سونی، نینتندو و خود مایکروسافت بارها در گذشته به تقسیم کار توسعه‌ی بازی‌هایشان بین استودیوهای مختلف پرداخته‌اند و به‌طور مثال، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild توسط استودیوی Nintendo EPD در دست ساخت قرار داشت که استودیوی Monolith Soft جهت یاری رساندن به این استودیو در فرآیند توسعه‌ی بازی، وظیفه‌ی ساخت برخی از المان‌های مربوط به دنیای جهان‌باز آن را برعهده گرفت. از این رو، احتمالاً مایکروسافت نکاتی را در بازی ایندیانا جونز مشاهده کرده که مطابق تخصص استودیوهای ۳۴۳ اینداستریز، اید سافتور و تانگو گیم‌ورکس بوده‌اند و چنین تقسیم وظایفی به روند ساخت بازی کمک چشمگیری می‌کرده است.

ایندیانا جونز یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فرانچایزهای تاریخ محسوب می‌شود و بسیاری باور دارند که این بازی انحصاری جدید، برگ برنده‌ی بزرگی برای ایکس باکس در نسل نهم کنسول‌ها خواهد بود. اهمیت این پروژه همچنین توجه‌ی خاص مایکروسافت به آن را توجیه می‌کند و منطقی است که چندین استودیوی مختلف در ساخت آن نقش داشته باشند. استودیوی ماشین‌گیمز قبلاً سابقه‌ی ساخت عناوین ولفنشتاین (Wolfenstein) و Quake را داشته و استودیوی ۳۴۳ اینداستریز نیز با توسعه‌ی بازی‌های سری هیلو (Halo) شناخته می‌شود. از طرف دیگر، اید سافتور با DOOM از شهرت بالایی برخوردار است و تانگو گیم‌ورکس با بازی Hi-Fi Rush یکی از بهترین عناوین انحصاری ایکس باکس در یک‌سال اخیر را در کارنامه داشته و قبل از آن بر روی سری The Evil Within کار می‌کرده است. ترکیب تجربه‌های این تیم‌های با سابقه می‌تواند در نهایت به بازی استثنایی و خاصی تبدیل شود و باید منتظر ماند و دید که این همکاری گسترده در بازی ایندیانا جونز چگونه بازتاب می‌یابد.

تاریخ عرضه‌ی بازی Indiana Jones هنوز مشخص نشده است و باید منتظر ارائه‌ی جزئیات بیشتری توسط مایکروسافت باشیم اما برخی از شایعات اخیر، به احتمال انتشار این بازی در سال جاری میلادی اشاره کرده‌اند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.