نویسنده: فرشاد سه شنبه، 10 بهمن 1396 - 17:00
5 از 5

مایکروسافت قصد خرید شرکت‌های بزرگی چون الکترونیک آرتز را دارد

شرکت مایکروسافت رویکرد جدیدی را جهت بهبود وضعیت عناوین First Party خود در نظر گرفته است

بدون تردید عملکرد Xbox One در سال گذشته، در حد انتظارات شرکت مایکروسافت نبوده است؛ با آنکه مایکروسافت در سال 2017 روزهای خوبی را با عرضه‌ی عناوین Forza Motorsport 7 و PUBG و همچنین کنسول قدرتمند Xbox One X پشت سر گذاشت اما لغو پروژه‌هایی نظیر Fable Legends و Scalebound و همچنین تاخیر در زمان عرضه‌ی بازی Crackdown 3، ضربه‌ی بدی را به آن‌ها وارد کرد.

اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته است تا وضعیت خود را در بازار بهبود دهد و جهت دست یافتن به این هدف، بنظر می‌رسد که آن‌ها تصمیم دارند چند خرید کلیدی انجام دهند، خریدهایی که کمبودهای فعلی آن‌ها را بهبود خواهند داد، خریدهایی از جنس خرید استودیوی سازنده‌ی مجموعه بازی موفق Minecraft، یعنی استودیوی Mojang؛ اما براساس گزارشات منتشر شده، بنظر می‌رسد که دیگر خرید یک یا دو استودیو، شرکت مایکروسافت را راضی نکرده و آن‌ها بدنبال خرید شرکت‌های بزرگی چون «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) هستند.

براساس گزارشی که از سوی Polygon منتشر شده، منابع این سایت به آن‌ها اعلام کرده‌اند که بزودی شاهد وقوع خریدهایی از جانب مایکروسافت خواهیم بود؛ در کنار شرکت الکترونیک آرتز، بنظر می‌رسد که مایکروسافت خیزی هم جهت خرید شرکت‌های Valve (سازنده‌ی عناوین موفقی چون Portal ،Left 4 Dead و Half-Life) و PUBG Corp. (سازنده‌ی کره‌ای بازی PUBG) برداشته است؛ احتمالاً علاقه‌ی مایکروسافت به خرید PUBG Corp.  بدین علت است که آن‌ها عملکرد خوبی را در زمان عرضه‌ی نسخه‌ی Xbox One بازی PUBG داشته‌اند.

Joost van Dreunen به عنوان مدیر عامل SuperDataResearch در صحبت با Polygon اعلام کرد:

با توجه به موقعیتی که در آن حضور داریم، انتظار دارم که بزودی شاهد اعلام چیزی از سوی مایکروسافت باشیم.

در حال حاضر مایکروسافت قول داده است که در سال 2018 شاهد لاین آپ بزرگی از بازی‌ها برای Xbox One خواهیم بود، بازی‌هایی نظیر Crackdown 3 و Sea of Thieves و احتمالاً عناوین جدیدی از Fable و Forza Horizon؛ اما خرید شرکت‌هایی چون الکترونیک آرتز می‌تواند وضعیت مایکروسافت را در بازار، به شکل قابل توجهی تغییر دهد؛ سوال اصلی که با آن مواجهیم این است که اگر مایکروسافت شرکت الکترونیک آرتز را خریداری کند، آیا عناوین آینده‌ی آن‌ها باز هم برای پلتفرم‌هایی نظیر PS4 و نینتندو سوییچ عرضه خواهند شد؟ گرچه شاید مایکروسافت به الکترونیک ارتز اجازه دهد تا همچون Mojang، قابلیت اجرای بازی‌های خود را بر روی سایر پلتفرم‌ها هم امکان‌پذیر سازد.

البته باید متذکر شد که محتوای این خبر صرفاً شایعه بوده و مایکروسافت هنوز واکنشی نسبت به آن نشان نداده است، اما رویکرد این شرکت اخیراً با تغییراتی همراه بوده، تغییراتی که در جهت تقویت موقعیت آن‌ها در بازار صورت گرفته‌اند، یک یا دو خرید همچون موارد گفته شده در بالا، وضعیت آن‌ها را بیش از پیش بهتر خواهد کرد؛ در هر صورت باید دید که در ماه‌های پیش‌رو چه اتفاقی خواهد افتاد.

برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    خرید الکترونیک آرتز لقمه ی خیلی بزرگیه. الکترونیک آرتز خدائیش :amaz:
    مطمئن باشید آخرش میرسه به خرید PUBG Corp همونطور که Mojang رو خریدن. الکتورنیک آرتز می خواد بخره ?!?

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.