نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 28 دی 1396 - 16:15
5 از 5

بازی Fable جدید توسط استودیوی Playground در دست ساخت قرار دارد

عنوان جدید از مجموعه بازی Fable توسط استودیوی سازنده‌ی فرانچایز Forza Horizon در دست ساخت قرار دارد

مدتی پیش در خبری اعلام کردیم که «دان ویلیامسون» (Don Williamson) به عنوان برنامه نویس ارشد استودیوی Lionhead (به عنوان سازنده‌ی اصلی مجموعه بازی Fable) جزئیاتی را در مورد ساخت یک عنوان جدید از فرانچایز Fable ارائه کرده است اما در آن زمان، دقیقاً مشخص نبود که در صورت صحت گفته‌های ویلیامسون، شرکت مایکروسافت وظیفه‌ی ساخت این عنوان جدید را به چه استودیویی واگذار کرده است، گرچه سرنخ‌های ارائه شده توسط ویلیامسون، ما را به استودیوی سازنده‌ی مجموعه بازی Forza Horizon، یعنی استودیوی Playground Games می‌رساند؛ اکنون با توجه به گزارش جدیدی که توسط سایت یوروگیمر منتشر شده، بنظر می‌رسد که حدس ما درست بوده است. (بازی Fable 4 در دست ساخت قرار دارد.)

سایت یوروگیمر اخیراً در گزارشی اعلام کرده است که استودیوی Playground Games در حال ساخت یک عنوان داستان محور، در سبک جهان باز اکشن نقش آفرینی است، این جزئیات می‌توانند مربوط به اسپین آفی همچون Fable Legends یا Fable: The Journey باشند.

براساس گزارش ارائه شده، وظیفه‌ی ساخت این بازی به استودیوی دوم Playground Games واگذار شده و پورسه‌ی ساخت آن، در مراحل ابتدایی قرار دارد. پیش از این Playground Games تایید کرده بود که بازی بعدی آن‌ها با اسم رمز Project 2 (در سبک جهان باز) در دست ساخت قرار دارد اما تا به امروز جزئیات زیادی از این بازی ارائه نشده است. سخنگوی شرکت مایکروسافت در پاسخ به شایعات اخیر اعلام کرد:

نظری در ارتباط با شایعات و حدس و گمان‌ها ندارم.

استودیوی سازنده بازی Fable 4

«سیمون کارتر» (Simon Carter) به عنوان یکی از تهیه کنندگان عنوان Fable در صحبت با یوروگیمر اعلام کرد:

احساسات متفاوتی در این رابطه دارم، از یک طرف چنین چیزی برای صنعت بازیسازی انگلستان بسیار عالی است و زنده نگهداشتن مجموعه بازی Fable بسیار خوب است اما از طرف دیگر، عجیب است تیمی که تبحر منحصر بفردی در ساخت فرانچایز Fable دارد را کنار بگذاریم و وظیفه‌ی ساخت یک عنوان جدید از این مجموعه را به تیم دیگری واگذار کنیم. Fable بازی عجیبی است و ساخت آن برای یک تیم جدید، سخت خواهد بود. اعضای تیم سازنده‌ی اختصاص داده شده برای ساخت این بازی جدید، بسیار با استعداد هستند و مطمئنم که شاهد کار فوق العاده‌ای از آن‌ها خواهیم بود.

فرانچایز Fable در سال 2004 توسط استودیوی Lionhead خلق شد؛ این استودیو تا سال 2016 وظیفه‌ی ساخت عناوین جدید این فرانچایز را برعهده داشت اما با تصمیم شرکت مایکروسافت مبنی بر تعطیلی این استودیو، آینده‌ی مجموعه عناوین Fable در هاله‌ای از ابهام فرو رفت.

سازنده بازی Fable 4

براساس گزارش یوروگیمر، توجه شرکت مایکروسافت به احیای مجدد Fable، بدلیل موفقیت بازی Horizon Zero Dawn شرکت سونی بوده است.

استودیوی Playground Games هر دو سال اقدام به عرضه‌ی عنوان جدیدی از فرانچایز Forza Horizon می‌نماید؛ Forza Horizon 3 آخرین عنوان از این مجموعه بازی بود که در سال 2016 توسط این استودیو ساخته شد، بنابراین انتظار می‌رود که امسال (سال 2018) هم شاهد عرضه‌ی عنوان جدیدی از این فرانچایز باشیم که براساس شایعات، مراحل ساخت آن آغاز شده است؛ با توجه به آن که استودیوی Playground اقدام به گسترش تیم سازنده‌ی خود کرده است، ظاهراً مشکلی جهت کار بر روی هر دو عنوان ذکر شده نخواهد داشت اما توجه داشته باشید که این استودیو تا به امروز، در دست ساخت قرار داشتن هیچیک از این دو بازی را تایید نکرده است. (بازی Forza Horizon 4 در سال 2018 عرضه خواهد شد.)

پیش از این Ralph Fulton به عنوان موسس استودیوی Playground اعلام کرده بود که توانایی‌های آن‌ها تنها منحصر به ساخت عناوین ریسینگ نمی‌شوند:

در طول شش تا هفت سال گذشته عملکرد خوبی در ارتباط با فرانچایز Forza داشته‌ایم، این فرانچایز پایه و اساس حضور ما در صنعت بازیسازی محسوب می‌شود؛ کار ما با بازی‌های ریسینگ تمام نشده، ما همچنان اشتیاق زیادی جهت ساخت عناوین ریسینگ جدید و ارائه‌ی تجربیات جدیدی به بازیکنان خود داریم.

بازی Forza Horizon 3 نقطه‌ی عطفی برای ما محسوب می‌شود که تمجیدات و بازخوردهای بسیار خوبی را بدست آورد و از نظر تجاری هم عملکرد موفقیت آمیزی داشت؛ این اولین باری بود که چنین موفقیتی را تجربه می‌کردیم، البته سایر بازی‌ها هم عملکرد خوبی داشته‌اند اما نه در این سطح. می‌خواهیم به عملکرد موفقیت آمیز خود ادامه دهیم، برای رسیدن به این هدف، قصد داریم که مهارت‌های خود را توسعه دهیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.