نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 22 خرداد 1402
ساعت 09:00

رویداد Xbox Games Showcase 2023 با نمایش عناوین مختلف برگزار شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ رویداد بزرگ خبری ایکس‌باکس و بتزدا Xbox Games Showcase 2023، شب گذشته با نمایش تریلر و ویدیوهای جدید از عناوین موردانتظار و در صف عرضه صنعت گیم برگزار شد. با توجه به نمایش‌ها، در این رویداد شاهد رونمایی از عناوین مختلف، پخش ویدیوهای جدید و مشخص شدن تاریخ انتشار برخی از عناوین بودیم. شما در ادامه تریلرها و اطلاعات تکمیلی از تعدادی از عناوین حاضر در این برنامه را مشاهده می‌کنید.

 

Senua's Saga: Hellblade II

یکی از موردانتظارترین عناوین فرست پارتی ایکس‌باکس یعنی Senua’s Saga: Hellblade 2 در جریان رویداد دیشب حضور داشت و جدای از صحبت‌های سازندگان و نمایش‌های سینمایی، تریلر کوتاهی از گیم‌پلی بازی نیز پخش شد. با توجه به این نمایش، بسیاری از المان‌های آشنا برای طرفداران سری نظیر حضور در لوکیشن‌های تاریک و شنیده شدن زمزمه‌ها وجود داشتند. بازی همچنین با توجه به استفاده از آخرین نسخه از موتور گرافیکی آنریل یعنی Unreal Engin 5 از نظر گرافیکی و بصری نیز بسیار چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

ایکس‌باکس و Ninja Theory گرچه تاریخ عرضه دقیقی برای Senua’s Saga: Hellblade 2 مشخص نکردند، ولی فاش شد که این بازی در سال 2024 برای Xbox Series X/S و PC عرضه خواهد شد. همچنین مشابه همه عناوین فرست پارتی دیگر ایکس‌باکس، به صورت رایگان در روز اول عرضه در دسترس مشترکین سرویس Game Pass نیز قرار می‌گیرد.

 

Fable

همان‌طور که در شایعات نیز داشتیم، استودیو Playground Games سرانجام و پس از مدت‌ها انتظار نمایش جدیدی از بازی Fable را به اشتراک گذاشت. در تریلر جدید این بازی، شاهد صحبت‌های Richard Ayoade از سریال کمدی The IT Crowd هستیم که درنهایت مشخص می‌شود نقش او در این بازی همان غول ساکن در ابرها برای قهرمان داستان است. در ادامه نیز شاهد فرار و مبارزه قهرمان با این هیولا هستیم که شامل سکانس‌های کوتاهی از گیم پلی نیز می‌شود.

درنهایت Playground هیچ تاریخ و پنجره زمانی برای عرضه مشخص نکرد، هرچند فاش شد که بازی برای Xbox Series X/S و PC عرضه خواهد شد و مشترکین سرویس گیم‌پس نیز از روز انتشار قادر به تجربه آن خواهند بود.

 

Star Wars Outlaws

شرکت یوبی‌سافت و استودیو Massive Entertainment اولین بار چند سال پیش تایید کرده بودند که که یک بازی جدید و جهان‌باز از سری Star Wars را خواهند ساخت. این خبر البته در ادامه و با تمرکز بیشتر روی سری The Division و همچنین کار روی بازی Avatar: Frontiers of Pandora کم تر مورد توجه بود، ولی سرانجام پس از مدت‌ها طرفداران این سری نیز موفق شدند در رویداد شب گذشته Xbox Games Showcase 2023 اولین نمایش از بازی جدید Star Wars Outlaws را مشاهده کنند.

با توجه به نمایش اخیر، شخصیت اصلی بازی ظاهرا یک زن است که در دنیای داستانی جنگ ستارگان با گروه‌های تبه‌کار و ... مبارزه می‌کند. در این تریلر گرچه سکانس مسقیمی از گیم‌پلی دیده نمی‌شود، ولی به صورت in-engine ضبط شده است. به گفته یوبی‌سافت این بازی در سال 2024 عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که در رویداد امشب Ubisoft Forward اطلاعات بیشتری نیز دریافت کند.

 

Persona 3 Reload و Persona 5 Tactica

 

آتلوس مطابق انتظار از دو بازی جدید Persona در جریان رویداد شب گذشته Xbox Games Showcase 2023 رونمایی رسمی کرد. رونمایی رسمی از این جهت که هر دو این بازی‌ها از مدتی قبل به صورت کامل لیک شده و بسیاری از اطلاعات آن‌ها به صورت اتفاقی و با اشتباه خود این شرکت لو رفته بودند. گفتنی است که بازی Persona 3 Reload که تاریخ عرضه آن برای اوایل 2024 تایید شده، نسخه ریمیک/بازسازی از Persona 3 است که حالا برای پلتفرم‌های مدرن نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. بازی Persona 5 Tactica از طرف دیگر یک بازی جدید در این سری است که حالا تاریخ عرضه دقیق خود برای 17 نوامبر (26 آبان) را هم پیدا کرده است. با توجه به نمایش این بازی، به نظر می‌رسد که نوآوری‌های جذابی را هم در فرمول‌های همیشگی و موفق سری پرسونا وارد کرده که از نظر گیم‌پلی و مبارزات مشهود است. لازم به ذکر است که این بازی جدای از عرضه برای ایکس‌باکس و همچنین سرویس Game Pass، در همان روز برای دیگر پلتفرم‌ها یعنی PS5، PS4، Nintendo Switch و PC نیز منتشر خواهد شد.

 

Kunitsu-Gami: Path of the Goddess

یکی از سورپرایزهای رویداد شب گذشته Xbox Games Showcase 2023 معرفی بازی جدیدی از سوی کپ‌کام با عنوان Kunitsu-Gami: Path Of The Goddess بود. مطابق انتظار و با توجه به عناوین موفق اخیر این شرکت، تریلر بازی جدید کپ‌کام نیز نشان از یک بازی خوش‌ساخت و با گرافیک و کیفیت بصری بالا داشت، که دنیای داستانی جالب و مبارزات جذابی را هم در این گیم‌پلی تریلر به نمایش گذاشته است. این بازی البته تاریخ انتشار یا پنجره زمانی برای عرضه مشخص نکرده است، ولی کپ‌کام تایید کرده که در زمان عرضه، مشترکین سرویس گیم پس قادر به دریافت رایگان آن خواهند بود.

 

Avowed

مطابق انتظار استودیو Obsidian Entertainment سرانجام از گیم‌پلی بازی موردانتظار Avowed رونمایی کرد. این بازی اول شخص و نقش‌آفرینی که از نظر دنیای داستانی در Living Lands، همان دنیای داستانی Pillars of Eternity جریان پیدا می‌کند، به بازیکن امکان تجربه مبارزات از نوع شوتر یا حمله با جادو و طلسم‌های مشابه را هم می‌دهد. همچنین امکان ترکیب این دو نیز با توجه به تریلر وجود خواهد داشت. از نظر داستان نیز گفته شده که با توجه به شیوع یک بیماری جدید، وظیفه شخصیت اصلی داستان و بازیکن است تا جزیره را نجات بدهند.

Avowed در سال 2024 برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد.

 

Forza Motorsport

یکی از استودیوهایی که گمانه‌زنی‌های زیادی از حضورش در رویداد اخیر Xbox Games Showcase وجود داشت، Turn 10 Studios بود که در نهایت نیز به وقوع پیوست. بازی بعدی این استودیو یعنی Forza Motorsport که اولین بار در سال 2020 معرفی شده بود، پس از مدت‌ها انتظار نمایش جدیدی دریافت کرد که مطابق انتظار، از نظر گرافیک و جزئیات خیره کننده به نظر می‌رسد. در این نمایش ما شاهد ماشین‌های مختلف، مسیرهای مسابقه و مناظر جذابی هستیم که همیشه از این سری دیده می‌شده و حالا با سخت‌افزار و تکنولوژی‌های جدیدتر، بیش از هر زمان دیگر واقعی و چشم‌نواز است.

این بازی همچنین تاریخ عرضه دقیق خود برای 10 اکتبر (18 مهر) را هم پیدا کرده که بازیکنان در Xbox Series X/S و PC قادر به تهیه خواهند بود. بازی همچنین برای مشترکین سرویس گیم پس نیز از روز اول عرضه قابل دریافت است.

 

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

CD Projekt RED سرانجام در رویداد اخیر Xbox Games Showcase تاریخ عرضه اولین و تنها بسته الحاقی Cyberpunk 2077 را اعلام کرد. بسته اکسپنشن و گسترش‌دهنده Phantom Liberty که مدت نسبتا زیادی هم از رونمایی اولیه آن می‌گذرد، بازیکن را یک بار دیگر با شخصیت V و جانی سیلورهند همراه خواهد کرد که این شامل وقایع داستانی و لوکیشن‌های جدید خواهد بود. مهم‌ترین شخصیت جدید بازی یعنی Solomon Reed (با بازی ادریس البا بازیگر مشهور هالیوودی) در تریلر اخیر نیز دیده می‌شود. در این تریلر همچنین سکانس‌های زیادی از گیم‌پلی نیز گنجانده شده که از نظر گرافیکی و کیفیت فنی نیز چشمگیر است.

گفتنی است که Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در روز 26 سپتامبر (4 مهر) برای Xbox Series X/S، PS5 و PC عرضه خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.