نویسنده: پدرام پورامامعلی یکشنبه، 07 آبان 1396
ساعت 10:27

موضع مایکروسافت در قبال آینده‌ی سری Fable

0 از 5

بسیاری منتظر بازگشت سری بازیهای Fable هستند

در ماه مارس (اسفند) گذشته مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد استودیوی قدیمی و بریتانیایی Lionhead را تعطیل کند، استودیویی که فرنچایزهای Fable و Black & White را در کنار عناوین دیگر در کارنامه‌اش دارد. بسته شدن استودیو به معنای کنسل شدن عنوان Fable Legends بود که Lionhead  قصد داشت این عنوان را برای PC و Xbox One عرضه کند. یک بازی کارتی دیجیتالی به نام Fable Fortune توسط یک استودیوی دیگر عرضه شد (با حمایت مایکروسافت که مالک حقوق Fable است). اما آیا امکان دارد که یک بازی اصلی دیگر از سری Fable عرضه شود؟ این در آینده مشخص خواهد شد، اما اگر قرار باشد مایکروسافت این عنوان را احیا کند، رییس بخش Xbox شنون لوفتیس از این اتفاق خوشحال خواهد شد. وی ریاست تیم انتشار عناوین فرست پارتی برای Xbox را بر عهده دارد.

او این هفته در PAX Aus به گیم‌اسپات گفت که مایکروسافت عاشق فرنچایز Fable است. یکی از دلایل اصلی این که لوفتیس سالها قبل به انگلستان مهاجرت کرد کمک به رهبری تیم ساخت Fbale II بود. 

خانم لوفتیس در این باره توضیح داد:

Fable بسیار برای من عزیر و به قلبم نزدیک است. در حقیقت یکی از دلایل اصلی این که من به انگلستان رفتم کار کردن با تیم توسعه‌دهنده‌ی Fable II بود. اکنون یک بازی کارتی، Fable Fortune عرضه شده است. ما عاشق این IP هستیم. در حال حاضر نمیتوانم بگویم که آیا مشغول کاری برای آن هستیم یا نه اما اگر دوباره این فرصت را پیدا کنم که به آلبیون برگردم فوق‌العاده خواهد بود.

جایگاه لوفتیس به عنوان رییس کل بخش انتشار عناوین فرست-پارتی برای مایکروسافت، به این معناست که او برای بازگرداندن فرنچایز Fable نقش مهمی را ایفا می‌کند. اگرچه ما تا الان نمیدانیم که آیا مایکروسافت برنامه‌ای برای انجام این کار دارد یا خیر. او به گیم‌اسپات گفته که تیمش بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ ایده در هر سال برای ساخت بازیها دریافت می‌کند. با توجه به برجسته بودن فرنچایز Fable، باعث تعجب است اگر هرگز بازگشت این سری را شاهد نباشیم. اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که مایکروسافت سیاستی مشابه آنچه EA در قبال Mass Effect دارد اتخاد کرده است، یعنی این که به یک فرنچایز فرصت بدهد تا دوباره خود را بازیابی کند قبل از اینکه ساخت نسخه‌ی بعدی آن دوباره عملی شود.

Fable Legends عنوانی با جاه‌طلبی‌های بزرگ بود. مایکروسافت برنامه‌ریزی کرده بود که این بازی free-to-play همکارانه برای حدود ۱۰ سال زنده نگه داشته شود، آنها قصد داشتند با ارائه‌ی بروزرسانی‌ها به صورت پیوسته به منظور درگیر نگه داشتن بازیکنان این تئوری را عملی کنند. اگر این عنوان کنسل نشده بود شما اکنون مشغول کنترل کردن کاراکترهای مثبت و منفی بودید. حتی مایکروسافت یک نسخه‌ی بتا برای این عنوان عرضه کرد اما در نهایت بازی کنسل شد.

استودیوی Lionhead در سال ۱۹۹۶ توسط پیتر مولینیو تاسیس شد و سپس مایکروسافت در سال ۲۰۰۶ این استودیو را خریداری کرد. مولینیو در سال ۲۰۱۲ Lionhead و مایکروسافت را ترک کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.