نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 27 اسفند 1397
ساعت 20:07

۵ کاری که باید در سال ۹۸ برای کسب و کارمان انجام دهیم

5 از 5

کم کم داریم به انتهای سال ۹۷ نزدیک میشیم …

دنیا در حال تغییره و اگر ما هم همزمان با تغییرات دنیا خود را منطبق نکنیم یا کسب و کار خود را با آن سازگار نکنیم - دیری نمی گذره که از گردونه رقابت خارج می شیم.

حالا در این مقاله می خواهیم ۵ تا از مهم ترین مسائلی که باید سال آینده حتما به اون ها تو کسب و کار خودمون توجه کنیم را با هم بررسی کنیم.

۱- ثبت شرکت و تشکل قانونی

اگر به هر نحوی کسب و کاری را اداره می کنیم (چه بزرگ چه کوچک) یکی از مسائلی که حتما باید به اون توجه کنیم اینه که قانونی کار کنیم.

حال شاید از خودتون بپرسید : مگه تا حالا غیرقانونی کار می کردیم ؟

نه ولی شاید بعضی از ما توی کسب و کار تابحال مطیع قوانین ثبتی و رسمی کشور نبودیم.

اگر داریم کسب و کاری را به صورت شخصی و فردی اداره می کنیم و به اصطلاح بی نام و نشان فعالیت می کنیم که روزی به چنگ اداره مالیات نیفتیم سخت در اشتباهیم.

یکی از مسائلی که در ذهن عموم جامعه نقش بسته اینه که اگر کسی کسب و کاری دارد و مشغول فعالیت است - به صورت فردی و شخصی کار کند بهتره و نیاز نیست حتما شرکتی رو ثبت کند چون باید مالیات بده.

جالبه بدونیم در هر صورت چه شخصی کار کنیم چه شرکت ثبت کنیم و با آن کار کنیم می بایست حتما مالیات بردرآمد خود را بپردازیم.

از مهم ترین فواید ثبت شرکت اینه که می تونیم به صورت رسمی با شرکت ها یا ارگان های دیگه قرارداد رسمی منعقد کنیم و در ازای کالای فروخته شده یا خدمت انجام شده به آن ها فاکتور رسمی ارائه دهیم.

پس اگر می خواهید در سال جدید کسب و کار خودتون رو گسترش بدید - ثبت شرکت فراموش نشود که در این حوزه می توانیم مجموعه ثبتی نخستین به نشانی www.nokhostinsabt.com به شما معرفی کنیم.

۲- ثبت برند و علامت تجاری

موردی که خیلی شاید نسبت به اون اطلاعی نداشته باشیم یا شاید بعضا به اون بی توجه باشیم برند کسب و کارمون است.

برند چیست ؟ برند در حقیقت اون نامی است که در نظر عامه مردم بدان شهرت داریم.

مثلا نوشابه کوکاکولا. در این مثال کوکاکولا نام آن برندی است که در زمره بهترین نوشابه ها آن را می شناسیم. ۳۲۳۳

جالبه بدونیم که نام برند کسب و کار با نام شرکت ۲ مقوله کاملا جدا است .

یعنی اینکه شما اگر بروید تحقیق کنید می بینید که آن شرکتی که نوشابه کوکاکولا را تولید می کند یک نام دیگری دارد که شاید تا بحال اصلا نام آن شرکت را نشنیده باشیم و آن چیزی که همه مردم در مورد بهترین نوشابه می دانند این است که نام آن نوشابه کوکاکولا است و قطعا نمی دانند که کدام شرکت آن را تولید کرده است !!!

پس اگر کسب و کارمان در بین عموم مردم به یک نام ملقب است - باید سریعتر آن را ثبت کنیم تا اشخاص یا شرکت های دیگر نتوانند از برند ما سوءاستفاده کنند.

ثبت برند و علامت تجاری کسب و کاری که داریم از نان شب نیز واجب تر است زیرا اگر آن را ثبت ننماییم شخصی دیگر آن را برای خود ثبت می کند و حتی شاید در آینده از شما شکایت کند که چرا از نام او استفاده می کنید !!!

قبل از ثبت برند می توانید با تماس با خطوط ویژه موسسه ثبتی نخستین به شماره های ۰۲۱۸۸۸۸۱۲۳۵ و ۰۲۱۸۸۸۸۱۲۴۵ مشاوره کاملا رایگان دریافت نمایید.

۳- راه اندازی وبسایت مجموعه

اگر تاحالا وبسایت مجموعه تان را راه اندازی نکرده اید - این تعطیلات عید بهترین زمان است که برای آن برنامه ریزی کنید.

همه مان خوب می دانیم که عصر عصر دیجیتال است و همه مردم در اکثر اوقات مشغول بالا پایین کردن گوشی های هوشمند یا کامپیوترشون هستند.

دیگه الان جوری شده که هر کسی دنبال هر چیزی باشه اول از همه به وبسایت ها سر میزنه تا کالا یا خدمت مورد نیازشو پیدا کنه. پس چه بهتر تا برنامه ریزی کنید و وبسایت شرکت یا مجموعه خود را راه اندازی کنید تا یک قدم از رقبا جلوتر باشید.

پس راه اندازی و طراحی سایت مجموعه تون رو (اگر هنوز سایت ندارید) یکی از الویت های مهم سال ۹۸ قرار بدید.

۴- تبلیغات اینترنتی

هر جایی توی اینترنت چشم میندازیم به یک نحوی یک تبلیغی از یک شرکت و مجموعه مشاهده می کنیم و قطعا جای مجموعه خود را در میان آن همه تبلیغات خالی می بینیم.

البته تبلیغات اینترنتی روش های متفاوتی دارد ولی یکی از پر بازده ترین آن ها تبلیغات گوگل یا بالاآوردن وبسایت در موتور جستجو گوگل است که اصطلاحا به آن سئو وبسایت می گویند.

سئو کردن سایت یعنی اینکه مجموعه اقداماتی انجام دهیم تا اگر کسی در گوگل در مورد محصولات یا خدمات ما جستجو کرد بتواند به راحتی سایت ما را پیدا کند.

چه روش تبلیغاتی بهتر از اینکه مخاطبتان مستقیم به شما متصل شود؟

۵- قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید

اگر محصولتان یا خدمات تان به گونه ای است که برای عموم مردم کارایی دارد - قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید.

دیگه کمتر کسی رو می تونید پیدا کنید که گوشی هوشمند نداشته باشه یا اصلا ندونه شبکه های اجتماعی چیه.

روزانه میلیون ها نفر در این شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و یکی از بهترین جاها برای ارتباط با مخاطبان همین تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا سوشال مارکتینگ است.

پس برای سال جدید یه برنامه ریزی اساسی برای حضور موفق در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خودمون داشته باشیم.

نظر شما چیست ؟

به نظر شما چه موارد مهم تر دیگری وجود دارد که می بایست در سال جدید به آن ها توجه بیشتری شود ؟ در قسمت نظرات بنویسید.

منبع: ویرلن

قاسم ممتاز | 18/03/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.