نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 06 مهر 1398
ساعت 12:34

راهنمایی خرید رادیاتور پنلی

5 از 5

با فرا رسیدن فصل زمستان نیاز به وسایل گرمازا برای تحمل سردی هوا بیشتر می شود، و بسیاری از افراد اقدام به خرید تجهیزات گرمایشی می نمایند. اما در دنیای مدرن امروزی و تنوع این سیستم ها شاید انتخاب وسیله ی مناسب کمی دشوار بنظر برسد اما با داشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه ی عملکرد و ویژگی های ساختاری این تجهیزات، خریدی مطمئن و بهینه برای شما به دنبال خواهد داشت. سیستم گرمایش مرکزی و استفاده از رادیاتور یکی از قدیمی ترین روش های متدوال جهت ایجاد گرما در اکثر سازه های ساختمانی بشمار می آید. رادیاتور وسیله ای فلزی و یا نیمه فلزی است که منبع حرارتی بوده و از طریق تابش و جابه جایی، گرمای آب موجود در محفظه را به محیط منتقل می کند. رادیاتور های گرمایشی در انواع مختلفی که هریک ویژگی های مختص به خود را دارا می باشند تولید و عرضه می گردد. یکی از پرکاربردترین آنها رادیاتور پنلی می باشد. در ادامه به ساختار این نوع رادیاتور ها و نکات مهمی که حین خرید باید در نظر داشت، اشاره خواهیم نمود.

رادیاتور پنلی فولادی همانطور که از نامش پیداست دارای بدنه ای از جنس فولاد می باشد. این نوع رادیاتورها به صورت مسطح هستند، به همین دلیل سطح گرمادهی آنها بسیار بالا بوده و گرما و حرارت مطبوعی در محیط ساطع می کند. هرچه قدر ضخامت ورق فولادی بدنه کمتر باشد، رادیاتور پنلی حرارت دهی بالاتری خواهد داشت. این نوع رادیاتورها به دلیل داشتن ضریب حرارت دهی بسیار بالا در مناطق کوهستانی و سردسیر گزینه ای ایده آلی محسوب می شوند. همچنین به دلیل داشتن بدنه ی یکپارچه دارای نظافت آسان می باشند. رادیاتور پنلی به رادیاتور کم جا معروفند، به همین دلیل فضای مفید ساختمان را به میزان کم اشغال خواهند نمود. یکی از ویژگی های این نوع رادیاتورهای گرمایشی بدنه ی مقاوم و مستحکم آنها نام برد، بدلیل بکارگیری فولاد در تهیه و ساخت بدنه ی آنها دارای مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی هستند، بنابراین اگر به خوبی از رادیاتور پنلی مراقبت شود، دارای طول عمر بسیار بالایی می باشند.

با توجه به نیاز بازار و خواست مشتری شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در این زمینه فعالیت داشته و هرساله میلیون ها دستگاه را تولید و روانه بازار رقابت می کنند. از برندهای مطرح موجود در بازار ایران که طی سال ها متمادی در لیست پرفروش ترین و با کیفیت ترین رادیاتورها قرار گرفته می توان به رادیاتور ایران رادیاتور اشاره نمود. اما با توجه به در دسترس بودن فولاد مرغوب در کشورمان، سازنده های داخلی بیشماری در این خصوص فعالیت داشته و به خوبی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند. از دیگر فاکتورهای مهم در خصوص خرید رادیاتور پنلی که باید به آن توجه داشت سازگاری با پکیج دیواری می باشد، بدلیل جنس بدنه ی آن با مس پکیج همخوانی داشته و هیدروژن اضافی تشکیل نمی شود. بنابراین به هواگیری کمتری نسبت به سایر سیستم های مشابه خواهد داشت. سازنده هایی که در این عرصه فعالیت دارند به جهت جلب رضایتمندی مشتریان رادیاتور پنلی را طوری طراحی و تهیه می کنند که به توان از هردو طرف آن با توجه به موقعیت نصب و محل قرارگیری آن در ساختمان استفاده نمود.

همانطور که در بالا اشاره شد جنس بدنه ی رادیاتور پنلی از ورق های فولاد مقاوم تهیه می شود، که همین امر سبب شده این نوع رادیاتورها دارای طول عمر بالایی باشند، به همین دلیل شرکت های عرضه کننده رادیاتور پنلی را با بالاترین مدت گارانتی یعنی 10 و 15 سال در اختیار مشتریان قرار می دهند. در این صورت شما می توانید با اطمینان خاطر از رادیاتور پنلی به جهت ایجاد هوای گرم در محیط موردنظرتان بهره ببرید، و در صورت برو خرابی و مشکل در بدنه به شرکت گارانتی کننده مراجعه کرده و درخواست تعویض و یاتعمیر داشته باشید. رادیاتورهای پنلی به دلیل یکپارچه بودن به صورت متری به فروش می رسند، به طور عمده در ابعاد 60 الی 180 سانت توسط شرکت های مختلف تولید و در بازار موجود می باشند.

جلوگیری از اتلاف و هدررفت انرژی با خرید رادیاتور پنلی.

رادیاتور پنلی دارای ضریب حرارتی مطلوب می باشد، و بدلیل داشتن بدنه ی مسطح گرمای دریافت شده از آب را در کوتاهترین زمان به محیط منتقل می کند بنابراین در این صورت انرژی کمتری برای گرم کردن اتاق مصرف می شود و همچنین حجم آبگیری کمتری نسبت به سایر سیستم های مشابه دارد. و به علت راندمان بالا مصرف سوخت کمتری دارا می باشند. یکی دیگر از مزایای رادیاتور پنلی آسیب نرساندن و سیاه نکردن رنگ دیوارهاست. هر متر از رادیاتور پنلی دارای 2000 کالری انرژی گرمادهی می باشد که هنگام خرید با توجه به متراژ ساختمان، شرایط جغرافیای محل، نوع آفتابگیر بودن سازه، میزان حرارت دهی رادیاتور را محاسبه و با توجه به آن ابعاد مناسب رادیاتور پنلی را انتخاب و خریداری نمایید.

به جهت افزایش راندمان و توان گرمایشی رادیاتور پنلی محل نصب و نوع قرار گیری آن در محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است جهت نصب رادیاتور پنلی بر روی دیوارهای پیش ساخته به دلیل وزن سنگین به جهت استحکام بیشتر از پایه ی مناسب استفاده نمود. همچنین سطح رادیاتورها را به طور مرتب تمیز و عاری از گرد و غبار نگه داشت زیرا لایه گرد و خاک مانع از انتقال حرارت مطلوب رادیاتور پنلی خواهد شد.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های تاسیسات اقدام نمایید.

قاسم ممتاز | 28/09/2019
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.